מה שהיה פתרון חניה לדיירים עומד להפוך למתחם קרואנים

החרדים מבקשים להניח קרואנים על שצ"פ בגב בנין הרצל 632 בניגוד לדעת התושבים ובניגוד להסכמים הקואליציונים עליהם חתם הליכוד. התושבים מאיימים במאבק דמים.

מגרש חניה בגב הרצל 632
מגרש חניה בגב הרצל 632

מתחם בי"ס שייבר התמלא עד אפס מקום, ואת מצוקת חוסר המיקום הדרוש מנסים עכשיו לתפוס על שטח ציבורי פתוח סמוך. המגרש הפתוח בעברו היה מתקן משחקים שכונתי פעיל. אלא שבחלוף השנים, והתכלות המתקנים במקום להביא מתקנים חדשים נותר שומם.

דיירי בלוק הרצל 632 המצויים במצוקת חניה בכביש הראשי ניצלו את המקום לטיפוח מגרש חניה עבר כלי רכבם, מהצד השני של הבית. ביוזמתם פונו כל הקישקה שהיה במקום, סולקו המפגעים, סלעים, אבנים, קוצים ודרדרים. השטח נוקה והוברק והדיירים טרחו והביא אספלט לאספלט את הרחבה הדולה כנראה בתמונה. אם אין עירייה לי, אני לי. ועוד נודע כי העירייה מתכננת להעביר למקום הזה חלק ממשרדיה, מדובר בשטח לבן, של העירייה לתכנון מחדש.

אומר אחד מהדיירים: "במקום לשלם דוחות חניה, להתקוטט על חניה שלי ואו שלך, טיפחנו את המגרש לטובת כלל השכונה. במקום משחקים, עמדו שם מכוניות. ככה היה עד היום". כך עמד המגרש הריק נקי, מטופח, מגרש חניה לטובת תושבי השכונה. השנה שמה העירייה או החרדים עין על המגרש הזה. פתאום נזכרו בקיומו.

מה קרה? שאלנו את א.ב. והוא מספר: "היום הגיעו לשם עובדי עירייה, כנראה מאגף החינוך, אני לא יכול לזהותם, אבל כך התברר לי על פי השיח. הם ביקשו להניח במגרש הזה קרוואנים לטובת מבני חינוך". להודות על האמת הופתענו, איך עושים דבר כזה. מול החלון שלי, במרחק מטרים ספורים יעמוד תלמיד או תלמידה, ויצפה לי לתוך חדר השינה. וגם היכן הם היו שנים כאשר המגרש הזה היה מכוסה סלעים ואבנים וזבל. היום נראה אחרת, פותר לכולנו טענות אחרות מול הרשות, הם מנסים לקחת לנו את המקום? אין מגרשים אחרים בעיר? ,.

תושב אחר טוען למהות הסיפור. " לא מדובר בתושבי השכונה חסרי כיתות לימוד, רוצים להסיע לכאן מאות תלמידים לקרוואנים. במקום להסיע לכאן שישאירו אותו ברמות שלנו, יבנו להם שם. המקום הזה לא שלהם. מדובר בשטח ציבורי שמשרת את האוכלוסייה ברח הרצל ולא מיועד לתושבים מרחובות רחוקים. ".

מתחם שייבר מזמן מזמן הפך לנכס חינוך פעיל. מוסדות חינוך חרדים שכרו את חדרי הכיתות במבנה לטובת פתיחת מתיבתא, גני ילדים, בית כנסת, כולל, בי"ס ובצר להם, החלו לתחם ולסגור שטחים פתוחים בתוך מתחם שייבר. המתחם הזה היום קולט כל יום אלפי תלמידים מכל רחבי העיר.

הבא אל מה שהיה ביה"ס מול מקווה הטהרה, יגלה כי נעשו שינוים מבניים שמאפשרים תוספת כיתות חרדיות.

נוסיף, כיום ניכרת מצוקת תחבורה ברח המשלט אליו מגיעים האוטובוסים ורכבי ההיסעים להורדת ילדים בבוקר. בשעות מסויימות בבוקר ובצהריים ולקראת ערב הנוסע ברחוב הזה עלול להיתקע בו דקות ארוכות ומעבר לכך.

לא א.ב. אלא אחרים כותבים לנו ומזהירים כבר עכשיו, "בכוח לא ייבנו שם ולא יניחו קרואנים. אם אלה יונחו במקום תהיה מלחמה. ועלול להישפך שם דם. אנחנו מבקשים וגם מזהירים, די להשתלטות על השטחים הפתוחים בעיר הותיקה לטובת פתרון מצוקות לציבור החרדי. ".

אזהרה ברורה שהזעיקה למקום את שלום אדרי הממונה על העיר הותיקה. ביקשנו התייחסותו, נמסר לנו שהוא עסוק כל היום בפתרון הסוגיה. נזכיר, אדרי נאבק נגד הקצאות לציבור החרדי בעיר הותיקה. האם גם הפעם יצליח למנוע את מאבק הדמים המרומז שנשמע בדברי אחד התושבים?

ביקשנו גם התייחסות דובר העירייה שיצא לחופשה. כאשר תגובתו תגיע נצרפה כאן.

נושאים: עליזה בלוך, קרואנים, בית שמש, מצוקת כיתות
מגרש חניה בגב הרצל 632
מגרש חניה בגב הרצל 632
מגרש חניה בגב הרצל 632
מגרש חניה בגב הרצל 632
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: