מה בא גנץ לעשות בבית שמש?

ביקור שני תוך שבוע ימים? קורונה? חארטה. הידוק הקשר עם בלוך חושב גנץ שיוסיף לו משהו בדימוי הציבורי על שרידותם של פוליטיקאים שהזמן והמצב לא שפירים עמם. .

רכבי השרד בדרך לחניון
רכבי השרד בדרך לחניון

מה בא בנימין גנץ ראש הממשלה החלופי לעשות בבית שמש? בשעה שהוא צריך להיכנס לראש הממשלה לדון באישור המענקים, מצא גנץ פרץ בין הזמנים וקפץ לפגישת עבודה עם ראש עיריית בית שמש דר עליזה בלוך. גנץ לא קפץ לקריית מלאכי, או לבית"ר עילית, ואפילו לא לאלעד מוכות הקורונה, בית שמש דווקא?

ביקור חפוז עם עניין ומטרה.

מערכת יחסים מיוחדת נרקמת בין שר הביטחון בני גנץ לבין ראש עיריית בית שמש. היום הוא בביקור שני אצלה תוך שבוע ימים!! אין שר בישראל, בודאי לא שר ביטחון, וגם לא ראש ממשלה חלופי שמקדיש חשיבות גדולה כל כך להיות כאן בבית שמש. אז מה הסיבה? מה הטעם?

יש אומרים ינקל- או ינקילביץ'. חברת הכנסת, שרת התפוצות תושבת העיר שלה אולי מאוויים להיטיב עם עירה. לא עשתה קודם כלום בבית שמש, ואין ציפייה ממנה לעשות גם עכשיו.. ברצינות, היא רק תירוץ או מכסימום בת לוויה אפשרית למפגש גנץ עם בלוך.

בלוך חוזרה על ידי מפלגות שונות לפני הבחירות האחרונות לכנסת. היו שראו בה דמות מרעננת ברשימתם. בלוך דחתה בנימוס ובאדיבות תוך השארת אופציות לעתיד לבוא. אין ספק שכל נשמתה שם, להיות בזירה הארצית, בית שמש היא עוד בלטה לקופץ עליה בטרם תעלה למעלה. וגם, אין דומה מרץ 2019, למרץ 2020 ויולי עוד יותר. במרץ 2019 עדיין בשיח פריחתה כראשת עיר נבחרת. מרץ 2020 כבר עברה כמה טראומות לא פשוטות בניהול העיר. התהילה בדעיכה, האהדה מצטמצמת לגבולות. ההערצה מחליפה עצמה באכזבה טוטלית.

לפני הרכבת הממשלה האחרונה, וכאשר היה ברור שכחול לבן מתפרקת. תוסיפו גם עודף התיקים הרבים בשעה שלגנץ אין מספיק אנשים לאיישם, ביקש זה לצרף את בלוך לממשלתו. בלוך דחתה בנימוס. אבל... הקשר החמים בין השניים ובעיקר הרצון לראותה במערכת הציבורית הארצית, בגלל תדמיתה החיובית, בתקשורת, גנץ רצה אותה. לא בית שמש מעניינת אותו ולא אנחנו התושבים, רק עליזה בלוך.

מתי גנץ הגיע לבית שמש? לא במערכת הבחירות ולא לפניה כרמטכ"ל ולא בימי הקמת המימד החמישי.

אז מהו עושה כאן ביקור שני תוך שבוע ימים? קורונה? חארטה. הידוק הקשר עם בלוך חושב גנץ שיוסיף לו משהו בדימוי הציבורי.

בלוך מצויה בבידוד פוליטי, ביתה, עיר מאוחדת כבר עלה בלהבות ואינו קיים מזמן, מתומכיה הגדולים במערכת הבחירות נותר רק קיבוץ תמוז. כך שבבית אין לה עוד מה לסמוך זולת עצמה ואולי על סוסים חדשים שהיא רתמה בצורת תפקיד זה או אחר. זה בודאי לא מספיק לקדנציה שנייה. הליכוד מאס בה, ראו דברי קטי שיטרית, ח"כ אמנם מהשורה, דמות ציבורית אהודה בשורות הליכוד ועל נתניהו, והבכירה ביותר בעיר. חברי הליכוד הבכירים רוטנים כועסים וזועמים מחכים ליום יבוא. הבית היהודי, ורינה הולנדר יחד עם חבריה מדופרסים במצב דומה. מי נשאר לה? גולדברג, אענרייך? ברצינות. משענת קנה רצוץ חרדית אבל...

היא מנתחת מצב הבית ומבינה שכדי לבלוט או לשרוד היא צריכה מנווט לאומי בר סמכא. אם הליכוד לא, אם הבית היהודי לא, אם ימינה לא, מי כן? גנץ...

זו הסיבה שגנץ כאן היום ויבוא עוד כמה פעמים בעתיד הנראה לעין ובעתיד הרחוק.

היום אם תרצו נחשף אחד הקלפים במשחק הפוקר שמנהלת בלוך עם בית שמש. קלפים צמודים לחזה, רק היא מתכננת ומבצעת. בפוקר, כמו בפוקר, לעיתים מבט עיניים או תנודת עלה בסביבה יכולה לבשר על המשחק כולו. הבוקר הייתה התנודה הזו. בלי עיתונאים מקומיים, בלי רק תקשורת רצית, מחזקים בלוך בדרך הייאוש בעיר ובצרכיה. בלוך נחשפה הבוקר בביקור כביכול ממלכתי, אבל כולו רצון לשרידות פוליטית.

לסיום: כן, בסוף תצא הודעה מסכמת על המפגש בה גנץ ובלוך סיכמו על חבילת הטבות לבית שמש. נו, מה שקיבלנו בפעם הקודמת, חבילת מודעות להדביק על לוחות המודעות, הפעם נקבל כפול.

נושאים: גנץ, בלוך, הליכוד, הבית היהודי, קורונה
רכבי השרד בדרך לחניון
רכבי השרד בדרך לחניון
רכבי השרד בדרך לחניון
רכבי השרד בדרך לחניון
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
מה בא גנץ לעשות בבית שמש?
גולש אנונימינכתבה ביום שבת, 25 ביולי 2020, 21:01

סיימה למכור את התותים של נווה שמיר שכיביכול זה לציבור הכללי... עכשיו נותר לה ללכת הביתה

מה בא גנץ לעשות בבית שמש?
גולש אנונימינכתבה ביום שבת, 25 ביולי 2020, 20:51

סיימה למכור את התותים של נווה שמיר שכיביכול זה לציבור הכללי... עכשיו נותר לה ללכת הביתה

מה בא גנץ לעשות בבית שמש?
גולש אנונימינכתבה ביום שבת, 25 ביולי 2020, 20:48

סיימה למכור את התותים של נווה שמיר שכיביכול זה לציבור הכללי... עכשיו נותר לה ללכת הביתה

מה בא גנץ לעשות בבית שמש?
תושב ותיקנכתבה ביום שלישי, 21 ביולי 2020, 09:10

לא לשווא הלך זרזיר אצל עורב,שתי דמויות פוליטיות המאכזבות בענק את בוחריהן במעשים ובהבטחות.