למרות התלונות, ג העדיפה את אבוטבול

אבוטבול הפסיד בעיר הותיקה והפסיד את הבחירות. ד"ר עליזה בלוך ראש העיר המנצחת קיבלה בבית שמש הותיקה 17,040 קול. רמב"ש א העדיפה את רינה הולנדר, וג' העדיפה את ... אבוטבול. מעניין.

אחת מעמדות התמיכה בעיר
אחת מעמדות התמיכה בעיר

על פי פילוח תוצאות הבחירות שנערכו השבוע ביום ג רק שכונה אחח עמד אחוז ההצבעה מתחת ל-50%, בשכונת רמב"ש ב' הצביעו לראשות העיר יותר מאשר למועצת העיר. לראשות הצביעו 4931 איש ואישה, ואילו למועצת העיר הצביעו 'רק' 4340. מעניין. שכונת חפציבה הצביעו 51.57% וכאן אין הבדל בין מצביעי הראשות לבין מצביעי המועצה.

בעיר הוותיקה הצביעו 69.21% ובסה"כ קרוב ל- 20,000 מצביעים. מתוכם בלוך קיבלה 17,040. אבוטבול קיבל 2282 קול. הנתונים מדהימים יחסית לתוצאות הסיבוב הראשון בבחירות 2013. אז יצאו להצביע בסה"כ 16,676 מתוכם היו לאבוטבול 2671. חלפו חמש שנים ואבוטבול נחלש גם בעיר הוותיקה. הישג מדהים לבלוך, מה שאומר בית שמש חלוקה לשניים, בית שמש הוותיקה העדיפה את בלוך, הרמות העדיפו באופן כללי את אבוטבול. צריכים הסבר? נראה שמיותר...

המפלגה שקיבלה את מירב הקולות והמנצחת בעיר הוותיקה היא הליכוד. 6733 קול מתוך סה"כ קולות שקיבלה 7222. כמעט פי שניים מבחירות 2013. ההישג מצביע על מידת הפופולאריות של שלום אדרי ושות' כאן בעיר הוותיקה. והפעם הליכוד יצא לקרב לבד, בלי אחוד עם משפחה אחת של הגב' סטלה ולטר הפורשת מהחיים הפוליטיים.

ואם נמשיך סקירת אחוזי ההצבעה בשכונות החרדיות עבור ראש העיר הנה הנתונים: רמב"ש א- ד"ר בלוך זכתה ב- 40.55% מהקולות. רמב"ש ב 5.24%. רמב"ש ג'- 21.03% . חפציבה 3.23% . יפה נוף – ממזרח שמש – הפולשים – הישג יוצא דופן 11.32%. המקום שאכזב מבחינת ד"ר בלוך, היא שכונת המגורים של ראש העיר היוצא אבוטבול, שכונת נחלה ומנוחה בה קיבלה רק 1.82% שהם 62 קולות. פרשת הקמת מגדלי סאטמר כנראה לא מפריעה לתושבים בשכונה הזו כל כך. או שלפחות התושבים נמנעו מלנקום במי שהכניס את השכונה הזו לצרה הגדולה הזו.

אחת ההפתעות, היא מפלגת הבית היהודי. השינוי הפרסונלי היה מחוייב המציאות. עו"ד רינה הולנדר ביחד עם הרב ניסים בריח, הראשונה ברמב"ש א והרב במגדל המים סיפקו את הסחורה. ברמבש א קיבל הבית היהודי 2466 קול, ואילו בבית שמש קיבל הרב בריח 1817 קול. תוצאה מנצחת, שהביאה את המפלגה הזו להצלחה כבירה- 3 מנדטים.

שאר המפלגות, כולנו, עתיד העיר, בית שמש שלנו ונץ קיבלו את רוב קולותיהם בעיר הותיקה מניינם כ-3900 קול שהלכו לפח. חבל.

כל הנתונים לעיל הם לפני מניין קולות החיילים והקלפיות הנגישות. משם נוספו לליכוד 301 קול, לעיר מאוחדת כ-300 ואילו לטב- הבית יהודי עוד 300 קול.

ממוצע אחוז ההצבעה על 68.01%

לסיכום: ד"ר עליזה בלוך, שלום אדרי, רינה הולנדר, (וואו איזו הנהגה) ראשי המפלגות יצטרכו מן הסתם לתת מחשבה עמוקה לתוצאות כל אחד מבחינתו הוא, ובעיקר כיצד לפזר את העשייה כך שבכל השכונות יחושו טוב טוב את השינוי. בהצלחה לכולם

נושאים: רמה ג, רמבש א, הולנדר, בלוך, אדרי
אחת מעמדות התמיכה בעיר
אחת מעמדות התמיכה בעיר
אחת מעמדות התמיכה בעיר
אחת מעמדות התמיכה בעיר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
למרות התלונות, ג העדיפה את אבוטבול
לציוןנכתבה ביום רביעי, 21 בנובמבר 2018, 08:49

יש 9 מנדטים לבית היהודי+ליכוד+עליזה. עליזה צריכה מפלגה חרדית אחת. החרדים מפולגים למדי( עץ מול דגל , אגודה מול דגל). יהיה לה קשה. נחכה ונראה

למרות התלונות, ג העדיפה את אבוטבול
ציון המיואשנכתבה ביום רביעי, 07 בנובמבר 2018, 03:12

המצב כרגע במועצת העיר זה 13 חרדים מול 8 מהציבור החילוני דתי במצב כזה עליזה בלוך תהיה חייבת לחרדים את הכל בשביל לעשות משהו בעיר ואחרי כל החגיגות על שחרור בית שמש אם יש מישהו שחושב שמשהו הולך להשתנות אז כדאי שיתעורר עליזה הולכת להיות בובה של החרדים זה לא כי היא רוצה פשוט כי אין לה ברירה אחרת

למרות התלונות, ג העדיפה את אבוטבול
לגיאנכתבה ביום שישי, 02 בנובמבר 2018, 07:16

בבחירות הקודמות היה רוב של מנדט לסיעות הלא חרדיות( בלעיש לשון מאזניים) והיו מספר רב של סיעות חרדיות שהתחרו. הן גם הסתימו בהפרש של כמה מאות קולות או פחות. בבחירות הנוכחיות, היו המון קולות שהלכו לפח כי המפלגות לא עברו לאחוז החתימה( לפי הבנתי מדובר בהפרש של 100 קולות אצל פרס ועתיד העיר) . הן היו יכול להשפיע על יחסי הכוחות ואולי לצור תוצאות דומות לבחירות הקודמות. צריך לחכות ולראות איך היא תסתדר(אולי קואליציה עם ש"ס , בעקבות הצעת ראש העיר הקודם )

למרות התלונות, ג העדיפה את אבוטבול
גיאנכתבה ביום שישי, 02 בנובמבר 2018, 05:32

הבעיה שזה לא ניצחון אמיתי, עליזה ניצחה על חודם של קולות בגלל אדישות החרדים שלא עבדו כלל בבית שמש, אלא השקיעו במקומות אחרים. בפועל, יש רוב חרדי במועצת העיר, ואם הם יישארו מאוחדים הם יכניסו את עליזה לקואליציה שלהם, ולא להיפך, והיא תהפוך לבובה של החרדים או תהפך לברווזה צולעת. בבחירות הבאות כבר אין את אבוטבול הממתן, ויהיה ראש חרדי אשכנזי, ואז הלך על העיר הוותיקה. לזה קוראים ניצחון פירוס. אלא אם כן עליזה תצליח לפרק את הגוש החרדי תמורת שלמונים לבוצה מסויימת, אז יהיה לה רוב במועצה, אך היא תכנס ללופ של שחיתות וסכסוכים עם פלגים חרדים אחרים. לא פשוט.