לילדי גן יהלום - חינוך מיוחד, אין הסעה בסיום הצהרון

מנהל אגף החינוך בתגובה אלינו אומר כי העניין 'בר פיתרון', משרד החינוך מסרב לאשר הסעה

שד' בן זאב, מגרש חניה לאוטובוסים
שד' בן זאב, מגרש חניה לאוטובוסים

"אנו הורי גן יהלום ילדי החינוך המיוחד אשר נמצאים ברחוב השושן 22 מבקשים הסעה חזור רק לאחר הצהרון אנו כבר לקראת חנוכה ועניין ההסעה לא פתור.. למרות שפנינו לכל הגורמים בתחילת השנה אין לנו מענה לא מרותי, לא מיפה, לא ממלכי האחראית על הצהרונים לא ממך ולא מידי הממונה על החינוך...

יש לציין כי בגן זה ישנם 10 ילדים וחמישה מהם זכאים להסעה הלוך וחזור וכול הילדים רשומים לצהרון ונשארים בצהרון פרט לילד אחד שהאם שילמה לצהרון והילד לא נשאר היות ואמרו לה שיש הסעה רק לאחר הגן ולא לאחר הצהרון (אף אחד לא שאל את העדפתנו...) " זהו המכתב שנשלח לפני כחודש למנהל אגף החינוך מר יוחנן קירשנבאום עם העתק לממונה על החינוך. אל תופתעו, ההורים לא זכו לתגובה לא מהממונה וגם לא ממנהל האגף.

אם אחד הילדים פנתה אל מערכת ornews וביקשה עזרה. הרב קירשנבאום כן השיב לנו על שאלתנו בעניין. ב-18.10 השיב לנו כך: "צריך בדיקה יסודית, משרד החינוך מאשר רק חזרה אחת בתום בלימודים. צריך להחליט מתי לבצע אותה. הבעיה היא מקומית ולא עירונית ".

חזרו והבהרנו כי מדובר בילדי חינוך מיוחד שנשארים לצהרונים. יוחנן קירשנבאום: "נכון רק הם זכאים להסעות, לכן אמרתי שיש לבדוק מקומית, כל מקרה לגופו ולראות איך אפשר לסייע. הכול בר פתרון".

התשובה הזו סיפקה ושמחה גם את ההורים וגם את כותב שורות אלה.

עבר זמן ואין הסעות. אם 'בר פיתרון', אז למה אין פיתרון. חידשנו את הבקשה למר קירשנבאום. הפעם כבר כנראה התקשה לתת תשובה הפנה אותנו לגב' רותי אדרי מנהלת מערך ההיסעים. "מצטערת, אין הסעות לצהרונים. זה לא שאני לא רוצה, משרד החינוך לא מאפשר". לזכותה של אדרי היא ניסתה לשכנע במשרד החינוך, אלו שבו על עמדתם אשר גם הוצגה בפנינו ע"י מנהלת מערך ההיסעים.

סוף דבר, בפני ילדי הצהרונים בחינוך המיוחד בגן יהלום עומדת האפשרות להישאר בצהרון ואז להמתין להורים לבוא באופן פרטני לקחתם, או לוותר על הצהרון ולהגיע הביתה בהסעה. מה יעשו הילדים, נדגיש מחינוך מיוחד, שאין בוגר בבית לקבל את פניהם בשעה הזו? ואם טובת המשק והעבודה חשובה למדינה, מה תרומת המדינה לכך שהוריהם של ילדיהם יוכלו להתרכז בעבודה עוד שעות ספורות מידי יום ביודעם שילדיהם אינם ללא השגחת בוגר?

אגב במערך אחר של החינוך, במערך החרדי מופעלות הסעות בסיום יום הלימודים, אחרי הצהרונים. במקרה זה רותי אדרי מסבירה את ההבדל: "אם גם בחינוך הכללי יתארגנו אשכול גנים ביחד, נוכל לתאם את ההסעה בסיום יום הלימודים אחרי הצהרון, במקרה זה שגל גן יהלום, יש הורים שלא רוצים צהרון, ויש חלק שכן רוצה. החובה להעניק הסעה היא בסיום יום הלימודים, ולכן הילדים המסיימים בסיום יום הלימודים ולא אחרי הצהרון הם הזכאים מבחינתך משרד החינוך".

נושאים: עיריית בית שמש, משרד החינוך, חינוך מיוחד
שד' בן זאב, מגרש חניה לאוטובוסים
שד' בן זאב, מגרש חניה לאוטובוסים
שד' בן זאב, מגרש חניה לאוטובוסים
שד' בן זאב, מגרש חניה לאוטובוסים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
לילדי גן יהלום - חינוך מיוחד, אין הסעה בסיום הצהרון
אערענרייךךךך המושחתנכתבה ביום שישי, 19 בינואר 2018, 10:15

ככה זה שמושחתים