בית המשפט העליון האריך בשבועיים את המועד להורדת השלטים

בית המשפט העליון נתן ארכה של שבועיים להוריד את השלטים, במידה וזה לא יבוצע העירייה עלולה להיקנס באופן חמור יותר.

הפסיד גם בעליון
הפסיד גם בעליון

עירית בית שמש לא יצאה טוב מבית המשפט העליון בבקשתה לעיכוב ביצוע החלטת בית המשפט המחוזי על ביזיון בית משפט. הבקשה הוגשה באמצעות יועצה המשפטי עו"ד מיקי גסטוירט, עו"ד יואב קוק ועו"ד שחר בן עמי. המשיבים, קבוצת הנשים מבית שמש יוצגה באמצעות עו"ד ריקי שפירא רוזנברג. היועץ המשפטי לממשלה יוצג בידי עו"ד עינב גיא הרמן ועו"ד יעל שרף.

עיריית בית שמש ניסתה להתחמק מהורדת השלטים, ובית המשפט הורה לה בתוך שבועיים לסלק אותם, להציב מצלמות במקום. כן הורה השופט למשטרה להגביר את סיוריה במקום על מנת להבטיח את שלום הציבור.

בשלב הזה מעוכבת חלקית החלטת בת המשפט המחוזי ובכפוף להחלטה אחרת, בית המשפט קבע כי שני השלטים המוצבים ברח' חזון איש בבית שמש הקוראים להדרת נשים מהמדרכה שברחוב האמור יוסרו ע"י פקחים מטעם המבקשים, בסיוע משטרת ישראל, תוך 14 ימים מהיום. כמו כן תוך 14 ימים מהיום יותקנו ע"י עירית בית שמש ובמימונה מצלמות ברח' חזון איש כדי לאפשר זיהוי של מי שינסו להציב מחדש שלטים אסורים כאלה ברחוב, או של מי שירססו כתובת גרפיטי בנוסחים דומים.

כמו כן קבע השופט מלצר כי באחריות העירייה לדווח על ביצוע האמור, וכן על כל הפעולות וההליכים המשפטיים שננקטו על ידם לשם מימוש צו ההסרה שניתן ע"י בית המשפט המחוזי. לגבי השלט המוצב ברח' נהר הירדן-פינת יהודה הנשיא בבית שמש, בגדרו נשים נדרשו להגיע לשכונה ולמרכז הקניות החרדי הפועל שם בלבוש צנוע.

כב' השופט מלצר רשם לפניו את הודעת הפרקליטות לפיה משטרת ישראל תאבטח את עבודה העירייה לקיים את פסה"ד האמור.

השופט קבע מועד נוסף ל- 25.7 כאשר יובאו לפניו כל בדיקות הביצוע לפי ההוראות ואז יחליט לגבי המשך הערעור. ברור שבמידה והעירייה לא תמלא יושטו עליה קנסות ואולי אף יותר גבוהים.

נושאים: בית המשפט העליון, שלטים נגד הדרת נשים, עיריית בית שמש
הפסיד גם בעליון
הפסיד גם בעליון
הפסיד גם בעליון
הפסיד גם בעליון
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: