לחצים והבטחות- בהתמודדות על משרת הרב

מכתב חדש במשרד לשירותי דת חושף תלונה על לחצים והבטחות כלפי מספר מועמדים בהתמודדות על משרת הרב. דובר העירייה: להד"ם

מי בעירייה לוחץ או מבטיח הבטחות.
מי בעירייה לוחץ או מבטיח הבטחות.

הליך הבחירות לרבנות העיר בית שמש תופס אויר ומתנפח למימדים בלתי צפויים. הנה עוד סיבה לעכב את ההליך, גורם שלא עלה במכתבו של עו"ד אשר דל למשרד שירותי דת. הדבר חמור אולי אף יותר מאשר העלה עו"ד אשר דל, יש בבית שמש בעלי עניין שלא בוחלים בשום דרך כדי לכפות את רצונם על העיר ולכן החליטו לנקוט בצעדים חריגים כדי לצמצם את רשימת המועמדים.

ריבוי המועמדים ברשימה מצמצם את הסיכוי של המועמד המועדף, לכן החלו מופעלים לחצים על מספר מועמדים, דווקא בעלי הפוטנציאל לזכות, ואלה אשר זוכים להעדפה ואו לתמיכה בקרב הפורום הבוחר, להסיר מועמדותם ולצמצם בכך את רשימת המועמדים למינימום, להגיע למצב בו יגבר כוחם של המועדפים.

הלחצים מופעלים מגורמים הקרובים לעירייה. מי בוגרם, או הגורמים, בשלב הזה לא מוכנים לחשוף את זהותם או הדרך בה התבצעו האיומים. בכל מקרה נדווה כאן כי מכתב תלונה נשלח ע"י עו"ד למשרד לשירותי דתות. לא ידוע כיצד הגיב היועץ המשפט י של המשרד לשירותי דת למכתב זה.

במכתב מצוטט אחד המועמדים המספר על האיומים ועל הדרך בה קיבל אותם. לנו ידע לספר כי קיבל איומים על ילדיו, על ממונו, על משפחתו, על מקור פרנסתו. מעבר לכך במחשבה שיה ואולי אחרת, גם הועברו אליו הצעות לפרוש מהמועמדות ובתמורה לכך יתקיימו הבטחות מסוימות. המתלונן, אחד המועמדים, מצויין כי התופעה הזו ידועה לו מעוד מספר מועמדים שחוששים גם להתלונן.

בעדות מצמררת שהגיעה אלינו עולה כי האיומים, הגיעו מכמה גורמים מהעירייה ומסביבת המועמדים הקשורים לעירייה. באחד המקרים רעייתו של אחד המועמדים אף החלה לחשוש לילדיה ולביתה וביקשה מבעלה הרב המועמד לפרוש מההתמודדות.

ביקשנו תגובת דובר העירייה לטענות, תשובתו: לא היה ולא נברא. .

נושאים: בית שמש, עיריית בית שמש, הבחירות לרבנות., המשרד לשירותי דת.
מי בעירייה לוחץ או מבטיח הבטחות.
מי בעירייה לוחץ או מבטיח הבטחות.
מי בעירייה לוחץ או מבטיח הבטחות.
מי בעירייה לוחץ או מבטיח הבטחות.
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: