פרסום ראשון: שליש מתקציב החינוך העירוני הולך לחינוך המיוחד

שליש מהוצאות החינוך בעיר מוצאות על חינוך מיוחד. כ-85 מיליון מתוך 254 מיליון ש"ח מוקדשים לצרכי החינוך המיוחד. 25 מיליון בתקציב מיועדות לקייטנות הקיץ. משרד החינוך כבר הודיע שאין השנה כסף ליעד הזה. מנין תגייס בית שמש 25 מיליון?

צרכים מיוחדים לאוכלוסיה מיוחדת
צרכים מיוחדים לאוכלוסיה מיוחדת

אף אחד לא מסביר את הבעיות שיש בתקציב העירייה הרע מאוד לבית שמש, אחד חיים זמורה, עמד וצעק והקלטות שלו יצאו לרחוב מתוך המליאה. זמורה טוען להתנהלות תקציב התרבות באופן שערורייתי. "למה אף אחד לא מוכן להסביר לי לאן הולכים 18 מיליון ש"ח". זה הסכום אותו מצא בספר התקציב על כל התרבות בעיר.

אל תנסו לטעות, לא שפתאום זמורה איכפת לו מהמנהל התקין, כי לא שמענו ממנו בעניין הזה, אלא שהוא רוצה לפחות ממחצית הסכום לציבור שלו. זמורה בהגינותו יצא אל העיתונאים והסביר: "אנחנו, (החרדים צ.ס) 80 אלף תושבים כאן, למה אנחנו מקבלים בקושי מיליון ₪. כל היתר לאן הולכים למי? ". וואו שאלה רצינית שצריך לתת עליה מענה. אולי הממונה על התרבות יפרוש כאן את תכניותיו.

וזו רק טיפה בים.

מי שיביט לתוך התקציב יגלה למשל על גידולי הוצאות, בעיקר בכוח אדם. בדוברות, בייעוץ המשפטי, בלשכת ראש העיר, בתיירות, במוקד העירוני, ועוד ועוד.

וכדאי לשים לב להוצאות לחינוך מיוחד. האם צריך? בודאי שכן. סייעות בחינוך המיוחד, (שוב, כוח אדם?) כ-34 מיליון ₪. הסעות לחינוך המיוחד כ-26 מיליון ש"ח. ליווי הסעות ח"מ סכום מקביל כ-12.5 מיליון ₪. כ-82 מיליון ₪ לחינוך מיוחד. אגרת לימודי חוץ חינוך מיוחד עוד 9 מיליון ₪. וכסיכום 35% מתקציב החינוך בבית שמש הולך על חינוך מיוחד. בית שמש עיר מיוחדת מאוד... מנין יבוא הכסף הזה? בשורה התחתונה תקציב החינוך בשנת 2021 יעמוד על 252 מיליון ₪. כ-82-85 מיליון שח הולך על חינוך מיוחד!!!

ומדובר באוכלוסייה מאוד מצומצמת של כמה אלפי ילדים לעומת עשרות אלפי ילדים רגילים.

למי שאוהב סטטיסטיקות, ובודק לאן פני העיר בעתיד, הנה מספר: בשנת 2009, לפני 12 שנה, בימי ראשית אבוטבול ראש העירייה, היה סעיף ההיסעים לח. מ. על 6 מיליון ₪.

ואם נגענו בתקציב החינוך ,עיריית בית שמש מעמידה השנה תקציב ענק לקייטנות, שלא תאמרו לא שמענו לא קראנו. הנה הסכום שמופיע בספר התקציב 26 מיליון ₪ לתקציב קייטנות בקיץ. משרד החינוך כבר הודיע שאין לו השנה כסף לתכניות קיץ. האם הוא מתכוון לקייטנות? מנין תביא או תגייס העירייה 25 מיליון ₪. על באב אללאה. אלו הן הפרופורציות.

והיכן מצמצמת העירייה? בתכנית ניצנים בגני הילדים תוכנית ארצית של צהרונים הפועלת במוסדות החינוך לגילי 8-3, במסגרת פעולות משרד החינוך לצמצום פערים, לטיפוח תרבות פנאי משמעותית ולחיזוק מקומו של המוסד החינוכי כעוגן בקהילה. התוכנית מסייעת להורים להשתלב בשוק העבודה ומאפשרת חיסכון של מאות שקלים בחודש לכל משפחה.. בשנת 2019 הוציאה העירייה 32 מיליון שח, השנה מוצע רק 25 מיליון ₪. או שהפריזו בשנת 2019 או שמתקמצנים בשנת 2021.

אז האם בנושאים האלה דנו אתמול בהנהלה? לא!!! עם עשרים סימני קריאה. מה ענין את חברי מועצת העיר התקציב לתרבות. כן חברי מועצה, מכל הסיעות יש להוסיף, דרשו תיקונים משמעותיים בהוצאות לתרבות. אז מה החליטו? וזה לא מופיע בספר התקציב. כלומר מה שהראה בפנינו החבר גולדהירש לא הוא הספר הנכון כי צריך להוציא תיקון. כל חבר מועצה יקבל 20 אלף שח לתקציב תרבות השנה. הבנתם? יש 21 חברי מועצה, תוסיפו עוד 420 אלף שח לתקציב. איך יוציאו אותו? זו השערורייה הבאה... על מה יוציאו? על הגדות פסח מיותרות ויקראו לכך תרבות?

וגם לא זו הי הבעיה, אלא שהנושא הזה היה מוקש שאיים לפרק את הקואליציה ולבסוף ראש העיר התקפלה והוסיפה את הסכום. פעוט? כן. צרה? גדולה. כי מעיד על התרופפות בקבלת העול של בלוך על חברי מועצת העיר ובמקום שהם לוחצים מצליחים לכופף אותה.

נושאים: חינוך מיוחד, בית שמש, התפתחות אוכלוסין, עליזה בלוך
צרכים מיוחדים לאוכלוסיה מיוחדת
צרכים מיוחדים לאוכלוסיה מיוחדת
צרכים מיוחדים לאוכלוסיה מיוחדת
צרכים מיוחדים לאוכלוסיה מיוחדת
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: