לא רק נווה שמיר ציונית, גם שכ' המשקפיים הצביעה למחנה הציוני

שלוש קלפיות הוצבו בשכ' המשקפיים בהם הצביעו גם תושביה החדשים של נווה שמיר, בשתי קלפיות ניצחה הציונות הדתית, ובשלישית כמעט שיוויון בסך המצביעים לחרדים ולמחנה הציוני. החרדים העדיפו 'לחשוב' שהשכונות חרדיות. חיים באשליה

1 / 5 ☆ מדרגים: 1
קלפי 117, תמונה רשמית
קלפי 117, תמונה רשמית

האם נווה שמיר חרדית? זו שאלה שכנראה תשובה עליה לעולם לא תהיה החלטית. האמת תלויה הרבה בזוית בה רוצה הכותב או האומר איך להתייחס אל השכונה. חרדי מצייר את השכונה כחרדית, ציוני יצייר ויתאר אותה כשכונה מעורבת בה חיים גם חרדים גם חילוניים וגם דתלים.

לאחר היוודע תוצאות הבחירות ספקו ידיהם באושר ובהרבה נחת חרדים שביקשו לצייר את נווה שמיר כחרדית. עיתון "המבשר"- עיתון חרדי (עיתון הבית של שמעון גולדברג) אפילו סיפק כותרת: "סיפוק רב בבית שמש החרדית לאור פרסום הנתונים הרשמיים, ובכותרת גדולה יותר הוסיף: "הישג נאה ליהדות התורה ברמת בית שמש ה".

העיתון מבטל את שמה הרשמי של נווה שמיר והוא מתייחס אליה בשמה המקדמי, רמת בית שמש ה. זלזול. לא נורא, גם הכותב אינו מופיע בשמו סתם בתואר כתב המבשר.

אז יכולים לכתוב מה שרוצים, כל אחד יכול לכתוב. מי הוא זה 'כתב המבשר' שאינו מכבד החלטות רשות מקומית לשימוש בשם השכונה הרשמי? האם מדובר אולי באיזה אינטרסנט מקומי, שכתב וביקש להעלות בעיתון, קצת להוציא עיניים. יכול להיות. לפחות שידייק אם לא לומר שיכתוב עובדות נכונות.

אז טרחנו ובדקנו.

ובכן ראשית לכל דבר: לא הייתה קלפי בנווה שמיר. זו עובדה שאין עליה ספק. אפשר לקבל אישור מוועדת הבחירות לעובדה זו. תושבי נווה שמיר הצביעו בשכונת המשקפיים, בשלוש קלפיות המצויות. הקלפיות 101, 117, ו-119 מוקמו בשכונת המשקפיים בביה"ס נצח ישראל. הנתונים במערכת.

קלפי 119 הצביעו בסה"כ 279 מצביעים. קלפי 117 הצביעו 358, קלפי 101 הצביעו 353 מצביעים.

שימו לב לתוצאות של הקלפיות:

קלפי 101 הציונות הדתית היא המובילה 131 קול. ג' קיבלה 93 קול. ש"ס 63 קול, הליכוד 47. הבית היהודי קיבלו 11 קולות. אין ספק מי ניצח בקלפי הזו המחנה הציוני

קלפי 117 הציונות הדתית היא הגדולה עם 137 קול. ג' קיבלה כאן 77 קול. ש"ס 51. ביחד הם פחות מהציונות הדתית. הליכוד קיבל 50 הבית היהודי 16. אין ספק מי ניצח בקלפי הזו המחנה הציוני.

קלפי 119 ג היא הגדולה עם 89 קול. הציונות הדתית קיבלה כאן רק 61 קול. ש"ס 69 קול. הליכוד 35 קול, הבית היהודי 13. החרדים- ג וש"ס 130 קול, המחנה הציוני 116 קולות. ואם תוסיפו את המחנה הממלכתי ולפיד מתקרב לשיוויון.

בתחרות הזו בין ג' לבין ט' ברוך מי ניצח- הציונות הדתית.

ועיקר הדברים, הנתונים הנ"ל כוללים שתי שכונות יחדיו, המשקפיים ונווה שמיר. אין בנווה שמיר כמות מצביעים גדולה כל כך שהיה שווה שם להקים קלפי, וזה הטעם שאוחדה בבחירות האלה עם המשקפיים. כמה מתגוררים בנווה שמיר שאלה אם זה מעניין מישהו בסה"כ יש שם כ-220 תושבים, מהם בעלי זכות בחירה 70-80. לעשות מזה כותרת, על הישג נאה ליהדות התורה... רחוק מהאמת.

ואם תחברו את כל המצביעים בשלוש הקלפיות המחנה הציוני מוביל ע"פ הרשימות החרדיות.

אז במטותא מהכותב, ולא הוא החושב, אלא התושב השוכן בנווה שמיר, אנא החזר עטרה לשכונה וקרא לה בשמה, היה גאה בשכונתך ובעיקר בהוואי הנוצר בה.

נושאים: נווה שמיר, שכ המשקפיים, בית שמש. תוצאות הבחירות
קלפי 117, תמונה רשמית
קלפי 117, תמונה רשמית
קלפי 117, תמונה רשמית
קלפי 117, תמונה רשמית
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:11 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
לא רק נווה שמיר ציונית, גם שכ' המשקפיים הצביעה למחנה הציוני
משה
(1 / 5)

נכתבה ביום שני, 14 בנובמבר 2022, 06:48

שלום רב. פעם ראשונה שאני רואה את האתר הזה, משהו שלח לי במקרה... אבל בכל זאת חייב לציין שמעולם לא ראיתי כתבה שסותרת נתונים. כל החפץ באמת, יכול לבדוק בוועדת הבחירות את רשימת הכתובות ולראות שחור על גבי לבן שכל תושבי רמה ה' הצביעו אך ורק לקלפי 119, מה שאומר בוודאות מוחלטת שרוב השכונה אכן חרדים!!! גם אם זה נעים לשמוע וגם אם לא. מציאות. ןלגבי זלזול בעיתון שנותן את השם רמה ה' מה שונה מכל השכונות בעיר? מאותה סיבה שהוא לא נותן את השם לרמה ד' דובב מישרים שהעיירייה המכובדת החליטה לפנק בשם זה. אז ביום שתקרא לרמה ד' דובב מישרים אותו כתב יקרא נוה שמיר.