כשהמסך יורד, השחקנים מתפזרים גם הקהל הולך לביתו בהיעדר מקום למפגש גסטרונומי

אחרי הצגה יפה, אחרי התפרקות המתח הנפשי מגיע גם למיץ בקיבה לקבל תרומת היציאה מהקופסא. קודש קודשי התרבות המקומי צריך לצאת מהסטנדרט ולדאוג גם לבית קפה צמוד

הקהל בהצגת סלאח שבתי
הקהל בהצגת סלאח שבתי
איציק כהן, גבי מפאודה, סאלח שבתי מההצגה הנהדרת שעלתה גם על בימת היכל התרבות שלנו. "לא דבר רגיל לראות הערב כאן היכל מלא, תתחדשו תושבי בית שמש" מילים חמות משחקן שמוכיח כישורי משחק מתאימים לשחקנים גדולים. תודה לכהן ולשותפיו לשעת התרבות החשובה שעלתה על בימת התיאטרון, ההיכל המקומי. ובמיוחד על מילותיו החמות למאות תושבי העיר שגם האומיקרון לא השבית תרבות מליבם.

היה זה לילה של תרבות, ובכל זאת ההרגשה היא שחסר משהו. כל אולם תיאטרון המכבד את עצמו 'מחזיק' בסמוך אליו בית קפה צמוד. לשבת, להתרועע מעט, להחליף מבט, לדבר שיחה, להחליף מילים. וגם סתם להרגיש בעיר גדולה.

לא הקפה ולא הישיבה חשובה, חשוב המפגש, המפגש של בני תרבות הנפגשים בקודש הקודשים של התרבות המקומית שירצו בודאי גם להתדיין בעניינא דיומא וגם לדקסס אלו מילים על נושא בוער. ובארצנו הרי לא חסרים נושאים בוערים, סלאח שבתי הוא סיפור מצויין בזמנו לאפרים קישון ואקטואלי מתמיד לכל יום ולכל עונה בשנה גם לטוען להגמוניה השלטת ולמשפט נגד ישראל השניה.

בית קפה, מסעדה לייט, המופעל/ת בידי זכיין, בית קפה המגיש בימות חורף מרק חם, סחלב, קפה או נס של קפה, פיצה ואולי סתם איזו פסטה עם רוטב עסיסי תואם. אני מתפשר גם על מנת קוסקוס חלב..

היכל כמעט מושלם, הזוכה לתשבחות גם מפי שחקנים המופיעים על בימתו, וגם מפי נבחרי ציבור, דומה לכתר שחסרה בו פנינה. ...

אם כבר נפגשים זוגות כאן בכניסה לתיאטרון, למה שלא ימשיכו שיח נעים גם בסיום הערב הכייפי? השאלה היא למה לא חושבים או לא חשבו על נקודת מפגש כזו בשלבי התכנון? ואם חשבו אז כיוונו כנראה לדעת גדולים, ואנחנו רק מזכירים שזה חסר, זה נחוץ, זה צורך, וזה חשוב.

אז למה בתכנון לא מופיע בית קפה או שאולי יש ורק מתעכבים בפתיחתו? בכל מקרה חודשים אחרי ההרצה מגיע לחשוב על פתרון נאה למציאות בה נקודת המפגש הגסטרונומית הסמוכה היא עמדה למכירת פלאפל...

נושאים: היכל התרבות, בית שמש, סלאח שבתי, בית קפה
הקהל בהצגת סלאח שבתי
הקהל בהצגת סלאח שבתי
הקהל בהצגת סלאח שבתי
הקהל בהצגת סלאח שבתי
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: