כמעט שלוש שנים ומכרז התחבורה עדיין תקוע

משרד האוצר מונע ממשרד התחבורה את פתיחת מעטפות המכרז לדעת מיהם שני הגורמים שיפעילו את אשכול קווי בית שמש לשנים הקרובות. העירייה לא מגיבה.

קווים בבית שמש צילום ארכיון
קווים בבית שמש צילום ארכיון

תושבי בית שמש ימשיכו להיות בני ערובה של משרד התחבורה בעניין מכרז התחבורה הציבורית. כך לפחות נובע מפעילות לא ברורה במשרד האוצר.

מה שהובטח והיה אמור להיות אחד מגורמי הפיתוח החשובים של העיר, הופך יותר ויותר לסיוט של העיר. "המכרז החדש יעניק לתושבי בית שמש רמה גבוהה של תחבורה ציבורית עם זמינות גבוהה ותוספת קווים שיחברו בין השכונות השונות בעיר" הבטיח סגן ראש העיר שמואל גרינברג בתחילת 2018. באה ראש העיר עליזה בלוך והוסיפה: ״תושבי בית שמש הם בני הערובה של מצב התחבורה בעיר. לא מגיע לתושבים שירות ירוד של תחבורה ציבורית ואני גם לא אתן לזה לקרות. אנו מקווים שבאמצעות העתירה נשפר את השירות לתושבי העיר״.גרינברג כבר אינו אחראי למתרחש בעיר, עליזה בלוך כן.

בהודעה לעיתונות שהוציאה הדוברת הקודמת לעיריית בית שמש כתבה דפנה נוריאל כהן: " ד״ר עליזה בלוך העמידה את סוגיית התחבורה הציבורית ושירות התחבורה הציבורית בראש מעיינה. בין השאר קוימו פגישות רבות עם משרד התחבורה כדי לקדם את נושא לאחר שנים רבות של הזנחה ומחר כאמור יתקיים דיון מקדמי בנושא.
בעיריית בית שמש מדגישים כי בשנת 2017 הוציא משרד התחבורה מכרז חדש. אך המכרז תקוע בשל מחלוקות בין משרד התחבורה לבין החברות המפעילות את קווי התחבורה (סופרבוס ואגד). בכך למעשה לא מקדמים את המכרז אך מאידך אף לא מגבירים את השירות הקיים בין היתר באמצעות העברת תקציבים לאוטובוסים נוספים בעיר בית שמש." נוריאל כבר אינה כאן, ויש מחליף, וגם הוא אינו יודע לתת מענה.

הנה חלפו להם כמעט שלוש שנים והמכרז שוב תקוע. אמר בתחילת 2018 סגן ראש העיר גרינברג: "לפי המסתמן לאחר חג הפסח תשע"ח התושבים כבר יוכלו לדעת מי הן שתי החברות שיזכו להיות מפעילי התחבורה החדשים של העיר בית שמש ל -10 שנים הבאות, כאשר למעשה הזכייה היא ל-6 שנים עם אופציית הערכה ל-3 שנים ו-3 שנים נוספות." הנה אנחנו בראשית תשפ"א ואין פרטים על הזוכים.

המכרז עומד. לא מתקדם. גורם בכיר המצוי בסדרי המכרז מספר לכתב חדשות קרן אור כי משרד האוצר עצר את התקדמות התהליכים במשרד התחבורה. המכרז לקבלת רישיונות להפעלת קווי שירות בתחבורה הציבורית באשכול קווי בית שמש עומד. משרד האוצר אינו מאשר למשרד התחבורה לפתוח את מעטפות המכרז למרות שנקבע מועד לכך. בהיעדר אישור כזה המכרז לא ייפתח ולא נדע לעולם מי הזוכה שיוכל לתת פתרון לאחת המצוקות הקשות בשינוע תושבי העיר. המועד שנקבע לפתיחת המעטפות נקבע לערב ראש השנה, ומשום מה זה מתעכב.

המצב בבית שמש בכי רע, תלונות רבות מגיעות על שירות היסעים גרוע.

ביקשנו תגובת עיריית בית שמש, ועד היום משום מה לא זכינו לכל מענה. האם גם בעיריית בית שמש התייאשו?

מי שאינו מתייאש זה קול התושבים הממשיך לזעוק על המצוקה ולהתלונן. האם קולם יגיע באמצעות הגורמים למשרד האוצר.

נושאים: תחבורה ציבורית בבית שמש, משרד האוצר, משרד התחבורה, עיריית בית שמש
קווים בבית שמש צילום ארכיון
קווים בבית שמש צילום ארכיון
קווים בבית שמש צילום ארכיון
קווים בבית שמש צילום ארכיון
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: