כב"ה: חנות הסלולר ברמב"ש א' הוצתה בזדון, הולנדר דורשת דיון מליאה דחוף

חנות הסלולר נשרפה כליל לוחמי האש פעלו במהירות לכיבוי השריפה, הצליחו להשתלט עליה ומנעו את התפשטות השריפה לעבר החנויות ובתי המגורים. הולנדר דורשת זימון ישיבת דחופה לדיון דחוף למצוא 'קונספציה' אחרת מהקיימת.

צילום: כב"ה
צילום: כב"ה

בליל אמש בסמוך לשעה 3:20 התקבל דיווח במוקד 102 על שריפה של חנות סלולר במתחם של מסחר ומגורים. השריפה פרצה בחנות סלולר במתחם חנויות משולב מגורים ברח׳ נחל ניצנים ברמה א .
4 צוותי כיבוי מתחנה אזורית בית שמש, בפיקודו של רב רשף יעקב טובול , הגיעו למקום תוך דקות ספורות.
חנות הסלולר נשרפה כליל לוחמי האש פעלו במהירות לכיבוי השריפה, הצליחו להשתלט עליה ומנעו את התפשטות השריפה לעבר החנויות ובתי המגורים . לאחר מכן ערכו איוורור ופינוי של העשן וכן סריקות לאיתור לכודים.

אין לכודים או פצועים כתוצאה מהשריפה, נזק נגרם לחנות. נזכיר כי בזמן האחרון נערכו מול החנות הפגנות של קיצוניים.

בחקירה של כבאות והצלה שהתבצעה ע״י חוקר הדליקות טפסר משנה אבי הרוש, מפקד התחנה, העלתה כי השריפה פרצה כתוצאה מהצתה. בקבוצת החדשות החרדית צויין כי "זו פעולת טרור של קיצוניים.".

טרם הושמע כל גינוי למעשה בידי המנהיגות החרדית, הציבורית והרבנית. ברור כי האירוע יכול היה להיות סכנה גדולה מאוד לדיירים בסמוך. מי שהגיבה היתה סגנית ראש העיר רינה הולנדר: "העיר בית שמש סובלת שנים רבות מאלימות מצד גורמים קיצונים. כידוע, הלילה נחצה עוד קו אדום והוצתה חנות אשר לא נשאה חן בעיני מאן דהוא.
החנות מצויה בבנין המאוכלס בתושבים רבים, ורק בנס לא היו קרבנות בנפש.
לאורך השנים ננקטו שיטות שונות בנסיון לטפל בבעיה, אך אם נשתמש בשפה הרווחת היום- נראה שכלל הגורמים שבויים בידי קונספציה לפיה אפשר "להכיל" את הבעיה, וכי אם רק ננהל הידברות, אם רק ניתן להם שטחים, אם רק נתעלם ... הכל יהיה בסדר. אז ברוח ימים אלה, אני מציעה שנשנה את הקונספציה ונשנה את הגישה.
על כן אבקש לזמן ישיבה דחופה בנוכחות כלל הגורמים- משטרת ישראל, פרקליטות, עיריית בית שמש, נציגות תושבים ועוד בכדי להניע פעולה בקונספציה אחרת.
אם נעמוד יחד, ונפעל בקשיחות יחד- כלל המגזרים- ונעלה כולנו יחד את הנושא לסדר היום המעשי- נדרוש יחד בתקיפות פתרונות, אני מקווה שנוכל להביא תוצאות.

רס״ל זיו אקווה, דובר תחנה אזורית בית שמש: אנחנו בכבאות והצלה ממליצים לציבור לרכוש גלאי עשן!
גלאי עשן הוא אמצעי חשוב לגילוי מוקדם של שריפות, והוא יכול להציל חיים.

נושאים: חנות סלולר, קיצונים חרדים, רינה הולנדר
צילום: כב"ה
צילום: כב"ה
צילום: כב"ה
צילום: כב"ה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: