חנוך דרגנר אופטימי: "הקהילה היהודית ובניינה"

דרגנר: הרבי מגור האמרי אמת זכר צדיק לברכה שזכיתי להימנות על צאצאיו, ניצל בעור שיניו ועלה לארץ בדרך לא דרך, שבור אמנם בגופו אך איתן בנפשו לקומם מחדש את החצר החסידית בארץ ישראל. שווה קריאה ביום הזה.

חנוך דרגנר צילום: דוברות העירייה
חנוך דרגנר צילום: דוברות העירייה

נאומו של חנוך דרגנר, תמציתי, מספר בגוף ראשון, מתוך חוויה אישית, מה שלא היה ידוע לכולם, כצאצא של ה'אמרי אמת', האדמו"ר מגור הראשון, "אני עומד פה בראש מורכן, ביום כל כך חשוב והיסטורי. מיליונים מבני עמנו נהרגו במלחמה האיומה, קהילות שלמות חרבו, ובתוכם הקהילה אליה אני משתייך. למעלה ממאה אלף חסידי גור היו בפולין שלפני המלחמה, עשרות בודדות מהם שרדו. רובם נשרפו ונטבחו על קידוש השם. הרבי מגור האמרי אמת זכר צדיק לברכה שזכיתי להימנות על צאצאיו, ניצל בעור שיניו ועלה לארץ בדרך לא דרך, שבור אמנם בגופו אך איתן בנפשו לקומם מחדש את החצר החסידית בארץ ישראל. " כך פתח את נאומו בטכס ליל השואה, סגן ראש העיר והממונה על רשת המתנסים הרב חנוך דרגנר.

"קהילות רבות ישנם בעירנו בית שמש, כולם כמעט ונכחדו לגמרי במלחמה ההיא, בודדים שרדו. רק הרוח של ראשיהן הפיחה חיים בעצמות היבשות והוקמו כולם מחדש ואף ביתר שאת ומעטרות הן את עירנו. כמו אז גם היום, דמים בדמים נגעו. הנאצים ימח שמם לא הבדילו בין דתיים לחילוניים, בין אשכנזים לספרדים ובין קהילה אחת לשניה. הם הרגו כל אדם רק בשל היותו יהודי. עד עצם היום הזה אנחנו חווים את אותה שנאה ותאוות דם כאשר מאות נהרגים בכל שנה בשל היותם יהודים.

לצערנו הרב קיבלנו לפני שבעה חודשים תזכורת כאובה וקשה לכך, ונוכחנו לראות שוב כי "עשו שונא ליעקב", ומטרתם היחידה של שונאי ישראל המרצחים הנתעבים היא לנסות להשמיד את עם ישראל, כמו אז גם היום. הנקמה האמיתית שלנו באויבינו היא התקומה והאחדות.

עם ישראל קומם את עצמו, בהקמת מדינה יהודית כאן בארץ ישראל, וזכינו להקים עם מפואר שבעצם קיומו מהווה תשובה ניצחת לנאצים ימח שמם.

דרגנר, בנוסף להיות ממונה על שפ"ע, ממונה גם על רשת המתנסים. אופטימי. אל תראו את השר, הביטו על התקומה.

נמשיך להנציח את זכרם של קהילות הקודש שמסרו את נפשם על קידוש השם, בתאי הגזים ובמחנות, בפולין והונגריה, באוקראינה בסיביר ובשאר המדינות, ויחד כולם נמשיך לבנות את עתידנו כאן בארץ ישראל בתפילה לבורא העולם שישמור עלינו מפני אויבינו, ומי שאמר לעולמו די יאמר לצרותינו די, ושבו בנים לגבולם - בהחזרת כל חטופינו בבריאות ובשלום.

ואם יורשה לי להוסיף לסיסמא שנבחרה השנה "הקהילה היהודית ושברה" - נוסיף "הקהילה היהודית ובניינה"

נושאים: בית שמש, ליל השואה, חנוך דרגנר, הממונה על רשת המתנסים
חנוך דרגנר צילום: דוברות העירייה
חנוך דרגנר צילום: דוברות העירייה
חנוך דרגנר צילום: דוברות העירייה
חנוך דרגנר צילום: דוברות העירייה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: