חזית חרדית נפתחה נגד הסכם הליכוד ש"ס

ההתקפה באה בעיתון הבית, יתד נאמן, העיתון של הציבור הליטאי ברחבי הרץ ובו מוקיע את ההסכם המוגדר כ"הסכם כניעה ומביש".

יתד נאמן הבוקר
יתד נאמן הבוקר

24 שעות אחרי פרסום הסכם ש"ס הליכוד למועצת העיר הקרובה מעורר ההסכם סערה גדולה מאוד בקרב הציבור החרדי. מעניין שבשלב זה לא שמענו כל טענה כלפי תוכן ההסכם מהצד המקביל, הצד החילוני. אולי בגלל שאין? אולי בגלל שאיש לא מעז לחשוב בקול?

העיתון 'יתד נאמן', השופר הליטאי תקף החריפות הבוקר את ההסכם בין ש"ס לליכוד. נזכר ונציין כי להסכם צלע שלישית שאף היא זכתה ב'פיטומים' לא רעים בכלל, מפלגת אגודת ישראל.

"זעזוע עמוק בבית שמש" היתה הכותרת והוסיפו כי ההסכם הוא "הסכם כניעה של משה אבוטבול לליכוד" תוך שמוסיף הכתב מאת העיתון כי ההסכם מביש. למה? כי מנהלת העיר הוותיקה תועבר לידי הליכוד שנציגיה יהיו המחליטים הבלעדיים על העיר הוותיקה נווה שמיר והשכונה החדשה ה2 שם מיועדות להבנות 5000 יח"ד שעתידן יהיה בידי הליכוד וממנו יודרו החרדים". ומוסיף עוד כי בהסכם בין הליכוד לש"ס כי "עיריית בית שמש בראשות אבוטבול לא תקצה שטחים ומבני ציבור לציבור החרדי בשכונות אלו ולתושבים החרדים באותן שכונות יוקצו שטחי תפילה מחוץ לשכונות".

לא ברור מה יתד נאמן נזעק הבוקר על התוכן הזה, הרי כל זה נחתם עוד בקדנציה האחרונה של אבוטבול (2013-2018) כאשר הליכוד הצטרף לקואליציה בראשות משה אבוטבול אז ראש העיר, והיום עשו העתק הדבק לאותם הסכמים. מתעלם הכותב ביתד נאמן מסעיף חשוב בהסכם (סעיף 33) הקובע: "למרות האמור לעיל עיריית בית שמש תיתן פתרונות יצירתיים וייחודיים לציבור שהצטרף לשכונה במענה למקום תפילה ונושאי חינוך ילדים". אין פירוט, לך תבין מה יהיה בעתיד וכמה יפרצו את הגבולות.

ההתקפה הזו זכתה לתגובה ממש עם עלות השחר, ממטה ש"ס. " בכירים באגו״י וש״ס מגיבים למתקפה ב׳יתד נאמן׳ הבוקר - ״אחרי שנחשף אתמול ע״י ראשי ׳הליכוד׳ בעצמם ובקולם, שראשי ׳דגל התורה׳ ו׳שלומי אמונים׳ הציעו להם רק לפני שבוע ושבועיים דברים הזויים ומחווירים, כולל מכירת חיסול של העיר בתמורה לדפוק את מועמדות אבוטבול, ברור לכולנו שהמתקפה ב׳יתד׳ הבוקר היא צינית ומשדרת מצוקה גדולה״. ״בוחרינו כשרואים שתוקפים את מועמדם של גדולי ישראל הרב משה אבוטבול רק מתחזקים לפעול יותר ולהביא את המצביעים לקלפי כהוראת צדיקים ״ועשית ככל אשר יורוך״. ״הפסקנו להגיש את הלחי השנייה! תם עידן שלטון הפחד והטרור בבית שמש. אם ימשיכו להשמיץ ולתקוף אותנו בשקרים, נחשוף את טיוטת המו״מ בין ׳דגל׳ ו׳שלומי אמונים׳ לליכוד, אז הציבור בבית שמש יהיה בהלם מוחלט: מה הסכימו העסקנים למכור! על הגב שלהם בתמורה לדפוק את מועמדם של גדו״י״.

ואת זה אומרים למי שהציל את כבודו של משה אבוטבול במערכת הבחירות בשנת 2018 כאשר הציבו אותו בראש הרשימה לאפשר לו התמודדות מול עליזה בלוך, מה שלא סייע בידו כמובן.

בכלל קשה לראות את העימות הזה בין מי שפעם נחשבו שותפות טבעיות – דגל וש"ס והיום הפכו לצ'ילבות קנאיות כל אחת לעצמה.

התנגדות דגל להסכם, מהי אומרת? נחכה ונראה אם תיווצר האפשרות הזו והליכוד כתנועה גדולה מובילה תבקש, אז האם בדגל יהססו לא להעניק לה מבוקשה?

ממטה דגל התורה נמסר בתגובה: "על הסכם המכירה של אבוטבול לא היינו חותמים. בבית שמש יש עירייה אחת, ותקציב ציבורי שאמור לספק את כל צורכי התושבים בכל השכונות, באופן שוויוני שקוף ומקצועי."

נושאים: יתד נאמן, הליכוד, בחירות 2024
יתד נאמן הבוקר
יתד נאמן הבוקר
יתד נאמן הבוקר
יתד נאמן הבוקר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: