מעל ל-80 אלף מצביעים פוטנציאליים, לא כולם יוצאים להצביע.

מעל ל-140 קלפיות פזורות ברחבי העיר בכל השכונות, חדשות וגם ב'שמורה' לטובת אלפי מצביעים. החל מהשעה 7:00 ישתרך תור מצביעים בקלפיות שהגדולה בהם יצביעו מעל ל-800 איש ואישה. יאללה צאו להצביע. וגם משטרת ישראל חוקרת ניסיונות לזייף את הבחירות בבית שמש!

כמה מהם יצאו להצביע? צילום: מטב בחירות
כמה מהם יצאו להצביע? צילום: מטב בחירות

זו הדמוקרטיה האמיתית, לא הפגנות, לא קפלניסטים, לא בלפוריסטים, ככה מכריעים מי יוביל, מי ינהיג ומי יחליט. ועם זה יש גם חששות. המשטרה פתחה אתמול (לפי אתר החדשות מאקו)בחקירת חשד לניסיון זיוף לכאורה בבחירות המקומיות בבית שמש, זאת לאחר שהוגשה תלונה במשטרה לקראת הבחירות הצפויות להתקיים היום בעיר. לפי החשד, ניסיון הזיוף תוכנן באופן סדור, כמבצע צבאי, לצד מסמך כללים מנחים שיוביל להשגת המטרה - להטות את הבחירות באמצעות 2,500 קולות מזויפים. במסמך נמצאו הוראות כיצד להסיח את דעתם של המשקיפים: "לתת לחילונים סנדוויצ'ים וסיגריות כדי שהם ייצאו מהקלפי". אתר החדשות מצרף דף ערוך ומסודר להסביר בדיוק איך לפעול ומה לעשות במדוייק בכל שלב של היום.

ממסך אחר שפורסם בידי חדשות בית שמש ביום חמישי האחרון מוצגת התלונה למשטרת בית שמש אודות הכוונה לזייף את תוצאות הבחירות בעיר. לידי המשטרה נמסר קובץ עם 2,400 שמות ומספרי ת״ז של תושבי העיר המשתייכים לקהילות הקנאים שאינם מצביעים בבחירות.

מהודעה שיצאה מאחד המטות של מפלגות בעיר נמסר: "על פי המידע שנמסר למשטרה, אחת המפלגות סוחרת ברשימת השמות הזו ומתכוונת לאתר תושבים שיצביעו הצבעה כפולה עם פרטי התושבים שאינם מתכוונים להצביע. במקביל לתלונה במשטרה, המידע הועבר למנהל הבחירות בעיר צוריאל פורת, שהנחה לתגבר את הפיקוח והאכיפה בקלפיות הספציפיות שבהם מצביעים התושבים המופיעים במסמך בכדי למנוע את האפשרות לזיופים.

במשטרת בית שמש העבירו את המידע להמשך טיפול ופעולות נוספות במישור המודיעיני כדי לאתר את הזיופים מבעוד מועד ולאפשר למערכת הבחירות בבית שמש להתנהל כסדרה."

משטרת ישראל נערכת בכוחות מתוגברים היום ברחבי העיר גם לביטחון ציבור הבוחרים, וגם למנוע מעשה זדון להפריע את סיום המערכה שתגיע היום לסיומה, כך מקווים כולם. 88,136 בעלי זכות בחירה ישנם בעיר. לא כולם יצאו להצביע, חלקם מחרימים את הבחירות (אנטי בחירות לא ציוניים) וחלקם פשוט מטעמי אדישות. ,מה זה חשוב? ההערכה היא שיהיה אחוז הצבעה נמוך, מתחת ל-60% . נעיר כי בעירנו תמיד היו אחוזי הצבעה גבוהים. מעל ל-60 ואף מתקרבים ל-70%.

מי מהמועמדים מצליח להעיר את תרדמת תומכיו? נדע בסוף היום. המועמדים כולם טוענים לחשיבות כל קול שיכול להיות מכריע. אגב הבחירות כבר החלו לפני שבוע ימים במחנות צה"ל וביחידות הפזורות ברחבי המדינה.

נושאים: בחירות 2024, בית שמש, דמוקרטיה
כמה מהם יצאו להצביע? צילום: מטב בחירות
כמה מהם יצאו להצביע? צילום: מטב בחירות
כמה מהם יצאו להצביע? צילום: מטב בחירות
כמה מהם יצאו להצביע? צילום: מטב בחירות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: