חוקי עזר מקומיים- גם אם יש, קשה לאתרם במערכת המקומית

כמה חוקי עזר יש בבית שמש? מהם החוקים? היכן הם מתפרסמים כדי שאנחנו התושבים נלמד אותם ונקפיד עליהם. עיר מתוקנת נוהגת לאכוף חוקים אותם היא כותבת ביזע ובעמל לא קטן. בית שמש עיר מיוחדת במינה, יש לה פה ושם חוקים שהתאמצה לכתוב, במרוכז לא מצאנו. חבל.

רשימת חוקי העזר באתר העירייה- 1
רשימת חוקי העזר באתר העירייה- 1

חוקי העזר הם חוקים שמתקינה הרשות המקומית. בעזרת חוקי העזר מתאפשר לרשות המקומית למלא את תפקידיה, ואפשר לראות בהם חקיקת משנה לפעול לפי סמכויותיה ולהסדיר את דרכי הפעולה של מחלקותיה במתן השירותים לתושבים. נוסף על כך, חוקי העזר מאפשרים לרשות המקומית להטיל על בעלי נכסים או מחזיקיהם את החובה לבצע פעולות מסוימות בנכסים אלו ולהימנע מפעולות אחרות כדי לשמור על טובת הציבור, בריאותו וביטחונו.

חוקי העזר נועדו גם לתת לרשויות המקומיות את הסמכות להטיל על התושבים תשלומים שונים )היטלים, אגרות, דמי השתתפות ותשלומי הוצאות) כדי לממן את פעולותיהן לרווחת תושביהן וכדי לחלק את הנטל באופן הוגן בין התושבים. חוקים אלו נחקקים בדרך כלל בנושאים הקשורים לתחום איכות הסביבה, להסדרת החניה, לתליית מודעות ושלטים, לסלילת כבישים ומדרכות, תיעול וניקוז, להסדרת השמירה, להחזקת מקלטים ולפיקוח על בעלי חיים והחזקתם.

יש כ-6000 חוקי עזר ברחבי ישראל שנקבעו בידי הרשויות בכ-70 נושאים. כמה חוקי עזר יש בבית שמש. היכן ניתן למצוא קובץ הכולל את חוקי העזר שלנו? בפתח תקוה כדוגמא מצאנו קובץ חוקי עזר בו ניתן למצוא פרטים על כל חוקי העזר של העירייה לפיהם מתנהלת העיר. 33 חוקים יש לפתח תקוה בלבד. לדימונה יש 25 חוקי עזר וגם הם מרוכזים בסדר מופתי אחד אחרי השני.

כמה לבית שמש? לפי רישום החוקים במשרד הפנים, של כלל הרשויות, לבית שמש יש שניים בלבד!!! חוק הוצאת אשפה, שמירת הסדר והניקיון, שמירת הניקיון ואיסור העישון. וזה אינו מדוייק, כי באתר העירייה, מקור אינפורמציה חשוב, מצאנו חוק אחד- נוסף העמדת רכב וחנייתו. ויש עוד חוק מודעות ושלטים... חוק הנוגע ליחס לבעלי חיים. כך יכולנו להמשיך לחפש ולנסות לדלות, פשוט כך לדלות חוק מפה או משם, אין קובץ נגיש וזמין הכולל את כל חוקי העזר כמו בפתח תקוה או בדימונה למצוא בו את כל חוקי העזר.

אתר העירייה הרי הוא אחד הכלים להפצת מידע לציבור. ובו מצאנו את התמונה מלמעלה, רק חוק עזר אחד. עירייה שרוצה להתנהל על פי חוק, המינימום הוא שתציג לפני תושביה מה מותר ומה מבחינתה אסור שיהיה.

אנחנו מחכים לתשובה מהדוברות היכן נוכל לאתר את כל חוקי העזר, וכאשר נקבל ונתעדכן נדאג להביא ברבים. בינתיים הזהרו במידת האפשר בהתנהגותכם, יש חוקי עזר, רק לא ברור מיקומם המסתתר.

סיכום: מבקר המדינה נדרש לסוגיה, היה צפוי שהעירייה תלמד מדוח המבקר ותיתן לעצמה ציון חיובי לפחות בעניין פעוט כמו פרסום וריכוז חוקי עזר. אבל לא, כמו עניינים רבים אחרים. בית שמש לא תקל על תושביה בפרסום מסודר של חוקי העזר שהיא מגבשת, וגם כאן אכזבה אחת גדולה.

נושאים: חוקי עזר, משרד הפנים, מבקר המדינה, עיריית בית שמש
רשימת חוקי העזר באתר העירייה- 1
רשימת חוקי העזר באתר העירייה- 1
רשימת חוקי העזר באתר העירייה- 1
רשימת חוקי העזר באתר העירייה- 1
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: