חברות "תנופה" ו-"נתיב אקספרס" זכו במכרזים להפעלת התחבורה הציבורית בפרוזדור ירושלים ובית שמש

שורה אחת בולטת מתוצאות המכרז: סופרבוס מסיימת פרקה בבית שמש. הנה ההודעה כפי שהועברה מדוברות משרד התחבורה.

תמונה שהתרגלנו אליה בעיר, אוטובוס סופרבוס
תמונה שהתרגלנו אליה בעיר, אוטובוס סופרבוס

משרד התחבורה הפתיע הבוקר ופרסם החלטות המכרז לתחבורה ציבורית בעיר. חלק מחברות התחבורה שהשתתפו הופתעו לשמוע מהדוברות על התוצאות המכרז, אחד מהם אפילו איחל בהצלחה. מה שאומר שכנראה המכרז הזה לא ממש השפיע על פעילות אותה חברה.

שורה אחת בולטת מתוצאות המכרז: סופרבוס מסיימת פרקה בבית שמש. הנה ההודעה כפי שהועברה מדוברות משרד התחבורה.

במסגרת המכרז תגדל תדירות הקווים ביישובים אלה בעשרות אחוזים, יופעלו קווים חדשים ויתוגברו קווים קיימים. לראשונה יופעלו באשכול קווי בית שמש אוטובוסים חשמליים מהפכת התחבורה הציבורית יוצאת לדרך. חברות תנופה ונתיב אקספרס זכו במכרזים להפעלת קווי התחבורה הציבורית בפרוזדור ירושלים ובית שמש. זאת, במסגרת תכנית משרד התחבורה להגדיל בעשרות אחוזים את שירותי התחבורה הציבורית בפרוזדור ירושלים ובית שמש ולשפר באופן משמעותי את השירות לנוסעים.

מדובר במכרזים הגדולים ביותר שפורסמו עד כה בתחבורה הציבורית. המכרזים כוללים הפעלת עשרות קווים בינעירוניים, אזוריים ועירוניים חדשים ותגבור משמעותי של מאות קווים קיימים בפרוזדור ירושלים ובית שמש. הקווים החדשים מתוכננים לענות בין השאר על הביקושים הצפויים לתחבורה ציבורית בישובים אלה, לאור התרחבותם המתוכננת.

בפרוזדור ירושלים, זכתה חברת תנופה. באשכול זה יופעלו 30 קווים עירוניים ואזוריים בין קרית יערים, אבו גוש, הר הדר, ישובי מטה יהודה, בהם כסלון, רמת רזיאל, איתנים, גבעת יערים, צובה, בית מאיר, שורש, שואבה, עין רפא, עין נקובא, נווה אילן, יד שמונה, נטף, מעלה החמישה, קרית ענבים ובית זית.

במכרז על פרוזדור ירושלים התמודדו חמש חברות נוספות: חברת סופרבוס, המפעילה כיום את השירות באשכול, חברת נהור, חברת נתיב אקספרס, חברת אפיקים וקבוצה חדשה בשם הריבוע הכחול, בשיתוף איזי באס ופסגות.

במסגרת המכרז החדש תגדל תדירות הקווים בפרוזדור ירושלים ביותר מ-35%. מדובר בעיקר בגידול של קווים קיימים ותוספת קווים חדשים, שיופעלו באמצעות יותר מ-160 אוטובוסים חדישים. לאורך המסלולים יוצבו שלטי מידע אלקטרוניים (Next Bus), שיעדכנו את הנוסעים בזמן אמת בזמני ההגעה של האוטובוסים.

בנוסף לכך, ישופר מערך השירות בקווים המחברים בין בית שמש לירושלים, תוך מתן דגש על שיפורי מסלולים בתוך העיר בית שמש, הגדלת תדירות ויצירת קווים ליעדים חדשים בירושלים, כמו בתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק ואזור התעשיה תלפיות.

הקווים יופעלו בשתי פעימות. בעוד תשעה חודשים, תפעיל חברת תנופה את כל הקווים המופעלים כיום על ידי חברת סופרבוס, בתוספת שיפורים נקודתיים, ובעוד כשנה תפעיל החברה גם את קווי השירות המופעלים כיום על ידי חברת אגד, ושאר הקווים החדשים שבמכרז.

באשכול בית שמש זכתה חברת נתיב אקספרס. באשכול זה יופעלו 40 קווים עירוניים, אזוריים ובינעירוניים. הקווים יופעלו בעיר בית שמש וממנה, למגוון רחב של יעדים ברחבי הארץ. זאת, באמצעות יותר מ-200 אוטובוסים חדישים מדגם יורו 6, בעלי רמת זיהום נמוכה ביותר. באשכול זה יופעלו לראשונה גם אוטובוסים חשמליים. במכרז על אשכול בית שמש, התמודדו ארבע חברות נוספות: חברת נהור, קבוצת תנופה, סופרבוס וקבוצה חדשה בשם הריבוע הכחול, בשיתוף איזי בס ופסגות.

במסגרת המכרז החדש תגדל תדירות הנסיעה בקווי בית שמש ב-25% ויתווספו קווים חדשים רבים. כמו כן, ישופר הקשר בין שכונות חדשות העתידות להתאכלס, מוקדי פעילות מרכזיים, בהם תחנות רכבת, אזורי תעשיה ומרכזי קניות. בסופי שבוע, חגים ותקופת "בין הזמנים" יורחב השירות הבינעירוני מהעיר ליעדים שונים שבאשכול. כמו כן, יתוגבר השירות הבינעירוני בין בית שמש לבני ברק, יפוצלו קווים ארוכים, ויפתחו קווים ליעדים חדשים.

הקווים באשכול זה יופעלו בשתי פעימות. בעוד תשעה חודשים, תפעיל חברת תנופה את כל הקווים המופעלים כיום, בתוספת שיפורים נקודתיים, ובעוד כשנה תפעיל החברה גם את קווי השירות החדשים במכרז.

נושאים: מכרז התחבורה, סופרבוס, תנופה, נתיב אקספרס בית שמש
תמונה שהתרגלנו אליה בעיר, אוטובוס סופרבוס
תמונה שהתרגלנו אליה בעיר, אוטובוס סופרבוס
תמונה שהתרגלנו אליה בעיר, אוטובוס סופרבוס
תמונה שהתרגלנו אליה בעיר, אוטובוס סופרבוס
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: