חב"ד בעיר מבקשת לכפוף ולהנהיג את הבית היהודי

בין מס' אחת בבית היהודי לבין ראש חב"ד בעיר, מס 2 ברשימה נבקעה יריבות בלתי מובנת, מי שהגיע לייצג כ-100-150 משפחות משתדל לשנות סדרי עולם בבית היהודי.

בתווך, בריח שפרש
בתווך, בריח שפרש

הסכסוך הפנימי בתוך הבית היהודי גלש החוצה, וכבר מדברים עליו בגלוי. הגורם לכאורה הוא ההיפרדות של ח"כ ושר לשעבר בצלאל סמוטריץ מרשימת הבית היהודי להקמת האיחוד הלאומי והתכנסות תחת הכותרת הציונות הדתית. בבית שמש רואה חבר המועצה ישראל מנדלסון כנציגו של סמוטריץ, מרבה להתייעץ איתו ואף מודרך על ידו לעיתים.

מנדלסון איש חב"ד, בערוב הבחירות המקומית האחרונות בשנת 2018 הצטרף לבית היהודי כנציג חב"ד כדי ליצור כוח במועצת העיר להשפיע לקבלת צרכיה של חב"ד. בקנה מצויות שתיים או אפילו יותר, בקשות להקצאות למימוש הפנטזיות של חב"ד בעיר. חב"ד מבקשים זמן רב הקצאה לגנים, מעונות יום, מוסדות חינוך וגם תמיכות קטנות בפעילויות שונות שהם עורכים במהלך ימות השנה, חג מתן תורה, צעדת ל"ג בעומר. בקשות שיכולות להיות לגיטימיות ונדמה כי אין חולק על זכותו לבקש הקצאות בשם תנועתו- תנועת חב"ד.

בחב"ד הבינו שכוח פוליטי אפשר לתרגם למימוש צרכים מקומיים. כך שובץ מנדלסון במקום השלישי ברשימת הבית היהודי אחרי רינה הולנדר מובילה, הרב ניסים בריח שני ואז הוא שלישי.

אחרי התפטרותו הסוערת של הרב בריח מרשימת הבית היהודי, עלה מס' שלוש ברשימה מדרגה וישראל מנדלסון היה למס' 2. אחריו נכנס אלישיב גוטמן נציג קהילה אחרת בשם גרעין יחד. ועם ההתקדמות הזו גבר למנדלסון התיאבון ואולי גם הדם לראש.

מה התיאבון? מנדלסון לטש עיניים למקומה של רינה הולנדר, ראש הבית היהודי, קרי להוביל ובמקביל לקבל את סגנות ראש העיר במקום רינה הולנדר. מנדלסון ראה וקרא את המציאות, יחסים עכורים עם בלוך, וניסה להיכנס לתוך הנישה. יש אומרים בעידודה של בלוך, יש אומרים בעידודו של ישעיהו אענרייך לצרכיו שלו במאבקו הפנימי מול גולדברג.

מנדלסון הגה רעיון לחבר אליו את השלישי בחבורה את גוטמן הטרי והטירון בפוליטיקה המקומית. יחד שיגרו מכתב דרישה לכינוס הסיעה לדיון. מנדלסון טוען שזה היה לדיון בנושאים שוטפים, לנו ידוע כי כוונתו היתה להדיח באותה 'ישיבת סיעה מזומנת' את הולנדר , שניים מול אחד.

השניים לא הבינו שהסכם פוליטי חתום עם עליזה בלוך ראש העירייה עובר דרך הבית היהודי, ולא עם חברי הסיעה. הולנדר כינסה את סניף הבית היהודי וזכתה לגיבוי ותמיכת המפלגה, כך שמנדלסון יכול ללקט תותים יחד עם גוטמן, הולנדר נשארת בתפקידה.

לפי גורמים בבית היהודי, גורם פוליטי, אחר מראשי המפלגות החרדיות, שלו יש כוונה להשתמש במנדלסון אם זה יחזיק בתפקיד הציבורי הבכיר של הבית היהודי מנסה לבחוש בקדרה הפנימית הזו לצרכיו שלו, מעודד ותומך את מנדלסון להאיץ את המהלך להדחת הולנדר.

הולנדר ואחרי תמיכת חבריה למפלגה, הופתעה לשמוע כי יש עוד גורמים פוליטיים שלא יתנו לשאיפת מנדלסון, להשתלט על הבית היהודי, להתממש. הללו, 'הגורמים הפוליטיים', טוענים כי עם מינוי מנדלסון ייוצר עיוות בהסכמים הקואליציוניים לפיהם נציג חרדי אחד בלבד יכהן בתפקיד סגן ראש העיר בקואליציה הציונית.

ומעניין, לקרוא עוד טיעון שצץ פתאום בזירה הפולטית המקומית, האומר כך: במקרה בו תודח/תתפטר הולנדר, התפקיד יעבור לסיעה חרדית הגדולה ולא למנדלסון.

אז כל זה רוחש בוחש מתחת לשטיח, וכל ההחלטות המתקבלות עתה נובעות גם מהרצון למהלך להדיח את הולנדר, עוד מהלך מערער את היציבות הקואליציונית והמשילות של עליזה בלוך. ואגב זאת מוצע כאן לציבור הקוראים לעקוב אחרי הנכתב כאן ולבדוק מה קורה בעולם ההקצאות לנפשות הפועלות ולקרוביהם.

נכון לעכשיו, הבית היהודי לא פועל באחדות, גוטמן הטירון לא מבין שימיו קצרים בפוליטיקה, והאיש שנכנס בדרך מקרה לרשימה גם ייפלט ממנה בבחירות הקרובות. גוטמן מצדו נחפז להשיג ולהגשים את מאוויו והם מדברים על הקצאות לגרעין יחד המונה בעיר לכל היותר כחמישים משפחות. מנדלסון כנראה כורת את הענף עליו הוא יושב, ברית עם מפלגה דתית ציונית והוא עלול/עשוי למצוא עצמו אם בכלל ברשימה חרדית בבחירות הקרובות. אלא שאז הוא יידחק לשורות האחרוית בשל המאבקים הפנימיים בין החסידויות.

התחלנו את מערכת בחירות 2023? ייתכן. תזכרו מי ירה את הכדור הראשון...

ישראל מנדלסון העביר לנו בשמו ובשם אלישיב גוטמן, תגובה ארוכה, שאינה מסבירה את התנהגותם ובמקום להשיב העלה טענות שלפחות לכותב שורות אלה נראו מגמתיות שנועדו להכפיש ולא להציג את האמת לפני הציבור.

נושאים: הבית היהודי, האיחוד הלאומי, חבד, הולנדר, מנדלסון, גוטמן
בתווך, בריח שפרש
בתווך, בריח שפרש
בתווך, בריח שפרש
בתווך, בריח שפרש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: