ולא רק גרינברג חזר, גם משה מונטג חוזר

הזדהות הסיעות חשפה עוד דמות חדשה החוזרת לזירה הציבורית. בסה"כ הזדהו 9 סיעות, 5 חרדיות, ארבע במחנה ציוני.

גרינברג ומונטג
גרינברג ומונטג

אמש הזדהו הסיעות המועמדות להתמודד למועצת העיר הקרובה. מדובר בהליך מקדים למערכת הבחירות, הליך שאינו סופי, כי אם יש מפלגות חדשות המבקשות להתמודד למועצת העיר הבאה אינן מזדהות בהליך המקדמי המדובר.

כך הוכרזו אתמול 8 סיעות מתמודדות על קולות הבוחרים, 4 סיעות מחנה ציוני, 5 סיעות חרדיות. לפחות על פי עבר אין לראות בכך סוף פסוק, הסיעות החרדיות יכולות להתאחד, כולן או בחלקן סביב מועמד אחד. במעשה ההזדהות גם אין הודעה על מי מתמודד לראשות העיר, כך שאנחנו עדיין בחוסר ידיעה מוחלט האם יהיו לנו שלושה מועמדים או אולי ברגע האחרון יצטרף מועמד רביעי למירוץ. נכון לעכשיו יש שלושה מועמדים, למרות שבזרם החרדי ממעיטים ומקלים ראש בהתמודדות של מלאכי כי טוב.

ישיבת ההזדהות כללה 5 מפלגות חרדיות ושני מפלגות בדתי לאומי, שתי מפלגות, הליכוד ועיר מאוחדת.

המפלגות החרדיות הזדהו בחמש רשימות נפרדות:

חבר מועצת העיר ישעיהו ארנרייך: הזדהה בשם אגודת ישראל בית שמש, חברי המועצה גולדברג, ויסמן ופרנקל הזדהו עם סיעת חסידים וקהילות ירושלים מחזיקי הדת אגודת ישראל

ארבעת חברי דגל התורה הזדהו עם סיעת דגל התורה, גם בש"ס כל החברים הזדהו עם הסיעה. לאכי כי טוב בשם בני תורה.

בצד הלאומי הזדהו חברת מועצת העיר רינה הולנדר בשם סיעת ביחד בית שמש (כולל עצמה יהודית) וחברי המועצה גוטמן ומנדלסון הזדהו עם הציונות הדתית של סמוטריץ.

מליאת מועצת העיר גם מינתה יו"ר ועדת בחירות. השם החם הוא משה מונטג. בפעם הראשונה מונה איש חרדי לתפקיד, בשתי מערכות הבחירות האחרונות מילא אותו ממפלגת דור אחר – עוזי קלדרון. מונטג חבר מועצה מטעם דגל התורה, חוזר לזירה כמו מקבילו גרינברג, האחרון להתמודד על הראשות, מונטג לתפקיד בעל משמעות אחרת, אבל משפיעה. מונטג נבחר ע"י כלל חברי מועצת העיר, בהמלצת ראש העיר עליזה בלוך, אצבע בעין של גרינברג. נזכיר כי השניים פרשו כל אחד מסיבותיו שלו, גרינברג התמודד על מכרז לעיריית ירושלים וזכה בו, מונטג פרש מהחיים הציבוריים.

נושאים: בחירות 2023, גרינברג, מונטג, חרדים
גרינברג ומונטג
גרינברג ומונטג
גרינברג ומונטג
גרינברג ומונטג
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: