עדיין אין הכרעה על מועד לבחירות המקומיות

היום היה קשה אפילו לממשלה לקיים דיון לקביעת מועד דחוי לבחירות, 13 נופלים בקרבות בעזה. אם לממשלה אין ראש לקבוע, איזה ראש יש לעם ישראל לנהל מערכת בחירות?

בחירות לא בזמן כזה
בחירות לא בזמן כזה

הכתבים הפוליטיים בתחרות עצמית, מי ינחש את יום הבחירות המקומיות. אחד כותב לקראת ישיבת הממשלה בנושא: ח"כ גפני העביר לרה"מ נתניהו כי עמדת סיעת יהדות התורה היא לדחות את מועד הבחירות לרשויות המקומיות." כלומר לא במועד שנקבע 30.1.2024

לא עוברת שעה ומוטי קסטל מערוץ 14 משיב: "למרות ההודעה - הדיון בסוגיית הבחירות המוניציפליות לא יתקיים היום"

ואז בא מיכאל שמש, כאן 11 ומספר כי בעקבות חוות דעת החדשה של הצבא: שר הפנים ארבל שהתעקש על המועד שנקבע בסוף ינואר הסיר את התנגדותו לשינוי התאריך. צעד שעשוי לסלול את דחיית הבחירות לרשויות לסוף חודש פברואר או לתאריך אחר כפי שיוחלט בממשלה". כלומר זזנו לתאריך לא ידוע, משהו אולי בסוף פברואר.

ולא טעינו כי זה בדיוק מה שהוא מצייץ: התאריך החלופי המוצע כרגע ע״י משרד הפנים לקיום בחירות ברשויות הוא ה- 27.2

יניר קוזין כתב המדיני של גלי צה"ל ומגיש תוכניות אקטואליה: לאחר קבלת עמדה עדכנית ומפורטת מלשכת הרמטכ״ל אמש בסוגיית הזכות לבחור ולהיבחר בקרב חיילי המילואים, שר הפנים משה ארבל פנה לרה״מ בבקשה לקיים דיון בישיבת הממשלה היום אליו יוזמנו נציגי צה״ל אשר יפרטו בפני השרים את המצב העדכני והממשלה במליאתה תכריע בסוגיית מועד הבחירות אחר קיום הדיון.

ואותו יאיר קוז'ין מציין כי: הבחירות לרשויות המקומיות - במסמך שכתב צה״ל ופורסם הבוקר ב׳גל״צ׳ נחשף: 3,983 משרתי מילואים גם מתמודדים בבחירות לרשויות המקומיות, כלומר, למועצות המקומיות ולראשות, מתוכם 70 מילואימניקים מתמודדים לתפקיד ראש עירייה או רשות מקומית."

אז מתי יתקיימו הבחירות?

היום היה קשה אפילו לממשלה לקיים דיון, זאת בשל הנסיבות הקשות, 13 נופלים בקרבות בעזה. מי בראש שלו שם בחירות מקומיות. מכאן אם לממשלה אין ראש לקבוע, איזה ראש יש לעם ישראל לנהל מערכת בחירות? אם תרצו הנה הנימוק בהתגלמותו, ולכן צריך לדחות את הבחירות לפחות בעוד שנה.

ולבסוף שלחנו שאילתא למשרד הפנים בתקווה לקבל מועד, לא הערכה, לא השערה, אלא מועד ראוי ונכון לקיום הבחירות. גם עליזה בלוך רוצה לדעת... ואולי הכי הרבה כדי להתחיל להיערך לנהל את העיר באופן רציני לעוד פרק זמן ולא כמו שהעיר מנוהלת היום.

נושאים: בחירות 2023, מקומיות, ממשלה, רשויות מקומיות, עליזה בלוך
בחירות לא בזמן כזה
בחירות לא בזמן כזה
בחירות לא בזמן כזה
בחירות לא בזמן כזה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: