וועדת הכספים לא מאשרת את הצעת התקציב לשנת 2021

חבר הנהלת העיר: "בלוך מנהלת עירייה בתוך עירייה, כל מה שקשור אליה מופיע בספר התקציב, ואפילו בהגזמה מופרעת. מה ששייך לממונים האחרים מופיע בצמצום ובקמצנות. זה לא יהיה!! לכן אנחנו מתנגדים".

מליאת מועצת העיר
מליאת מועצת העיר

מליאת מועצת העיר אמורה להתכנס ביום רביעי הקרוב לאשר את תקציב העירייה לשנת 2021. כל הרשויות או לפחות רובן עיצבו ואישרו את תקציביהם לשנת הכספים 2021. הקורונה, המלחמה, ממשלה או תקציב מדינה לא הפריע לכולן בשום עיתוי, לבית שמש זו הייתה סיבה לדחות את הדיון בתקציב והכול רק למראית עין.

בשבוע הבא, יום ראשון, אמורה להתכנס הנהלת מועצת העיר שם אמור להתקבל אישור התקציב כפי שהובא לידיעת חברי מועצת העיר בחוברת התקציב. מסגרתו עומדת על 689,864,863 ₪.

נחזור ונזכיר מה שכבר פורסם כאן, מדיון בוועדת הכספים של העירייה טוען גזבר העירייה כי בגירעון יש גירעון של 40 מיליון ₪. כלומר עודף הוצאות מהכנסות בסכום של 40 מיליון.

בקואליציה אינם שבעי רצון מהצעת התקציב. גורם בקואליציה אומר לחדשות קרן אור: "בלוך מנהלת עירייה בתוך עירייה, כל מה שקשור אליה מופיע בספר התקציב, ואפילו בהגזמה מופרעת. מה ששייך לממונים האחרים מופיע בצמצום ובקמצנות. זה לא יהיה!! לכן אנחנו מתנגדים".

בוועדת הכספים אשר דנה בהצעת התקציב ביום רביעי השבוע הגיעו להחלטה: "לא ניתן לאשר את התקציב במתכונתו המוצגת". הסיבה לטעם אחד מחברי הוועדה 'כי נותרו שאלות פתוחות'. בוועדת הכספים התריעו שני חברי מועצה על סעיפים בתחומי אחריותם שיש לעדכן, ועד שאלה לא יעודכנו הם מתנגדים לאישור התקציב.

הערה: אין חובה לאישור התקציב בוועדת הכספים כתנאי להעלותו בישיבת המליאה. יכולה ראש העירייה למרות זאת להעלות להצבעה במליאה את התקציב המוצע. ועם זאת , אם בוועדת הכספים החליטו לא לאשר את התקציב, סביר להניח שכך יהיה גם במליאה אלא אם הבעיות ייפתרו עד יום רביעי. נכון לעכשיו קיים רוב בקואליציה נגד התקציב כפי שהוא מוצע.

נוסיף שאם התקציב לא יאושר ביום ראשון בישיבת ההנהלה הוא עלול לרדת מסדר היום של המליאה הקרובה ביום רביעי. זו פעם שניה שהדיון מתבטל, בחודש מרץ כבר הופץ זימון לכינוס מליאה לדיון בתקציב ולבסוף הדיון לא התקיים.

נושאים: עליזה בלוך, משרד הפנים, תקציב 2021, בית שמש
מליאת מועצת העיר
מליאת מועצת העיר
מליאת מועצת העיר
מליאת מועצת העיר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: