השר לשירותי דת קבע: ממונה אישה בתפקיד יו"ר המועצה הדתית

אם זה יקרה, בית שמש תהיה הראשונה עם ממונה בתפקיד יו"ר מועצה דתית. עליזה בלוך הביעה הסכמה. סיעת ש"ס: זו הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני איתנו

1 / 5 ☆ מדרגים: 1
סיעת ש"ס
סיעת ש"ס

השר לשירותי דת מתן כהנא העביר הודעה לראש עיריית בית שמש על כוונתו למנות ממונה (אשה) לתפקיד יו"ר המועצה הדתית. השבוע ביב' אדר בתאריך 15.3 יפוג תוקפו של המינוי אשר הוארך לשני הממונים אלדד גדסי ויואב כהן לכהן כממונים על המועצה הדתית בבית שמש, הראשון כבעל סמכות, השני ללא סמכות הכרעה. החשב המלווה אפרים סיני ימשיך בתפקידו עד ה-30 ביוני 2022.

מועצת עיריית בית שמש לא הצליחה לגבש הרכב למועצה הדתית, והכדור עבר לידיו של השר הממונה. נציין כי כל החלטה של השר דורשת הסכמת ראש העירייה. קרי, מינוי ממונה אישה עובר תחת עיניה הבוחנות של בלוך, וזו כנראה הסכימה עם המינוי.

בהודעה מפרט השר כהנא את השם והפרטים של האישה תושבת ירושלים. השר כהנא משאיר גם את יואב כהן בתפקידו כממונה שני במועצה הדתית.

המינוי מפתיע שהוא מתקיים בבית שמש העיר המתחרדת או אם תרצו עם אוכלוסייה של 65% חרדים. השר כבר פרסם הזמנה לנשים להגיש מועמדותן לתפקידים כאלה ובבית שמש יהיה אחד המינויים שיבוצע על ידו. מינוי חריג בנוף הדתי הארצי ושנוי במחלוקת עם הציבור החרדי שאינו מוכן לקבל מינוי נשים

סיעת ש"ס במועצת העיר שעודכנה בכוונה הזו, ישאל רמתי, איציק אלמליח ויגאל חדד מבהירים חד משמעית שמבחינתם כל מינוי לתפקיד יו"ר מועצה דתית שאינו איש ש"ס היא הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני, וזה יביא אותה לשקול דרכם בהמשך הדרך.

האם הסיעה מתנגדת למינוי בשל מסירתו לידי אישה או בכלל? בסיעה מעדיפים לאפשר לגורמים השונים לחשוב שנית, במטרה להביא לידי שינוי בהודעת השר.

נושאים: מועצה דתית, בית שמש, אשה, מתן כהנא
סיעת ש"ס
סיעת ש"ס
סיעת ש"ס
סיעת ש"ס
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:11 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
השר לשירותי דת קבע: ממונה אישה בתפקיד יו"ר המועצה הדתית
גולש אנונימי
(1 / 5)

נכתבה ביום ראשון, 13 במרץ 2022, 03:12

השר כהנא זה המן של דורנו