השר לשירותי דתי מניע מהלכים להידוק הקשר בין המועצות לשירותי הדת ברחבי הארץ

המנכ"ל: "המדיניות של המשרד לשירותי דת היא עבודה בשיתוף פעולה עם המועצות. אנו פועלים לעידן בו ראשי המועצות הדתיות ירגישו כשותפים בקבלת החלטות ובגיבוש מדיניות המשרד. תקציב המועצות הדתיות הוא אמירה שבאנו לחזק אתכם'.

צילום: דוברות המשרד לשירותי דת
צילום: דוברות המשרד לשירותי דת

השר לשירותי דת, חה"כ הרב מיכאל מלכיאלי מניע מהלכים במשרד שבאחריותו. השבוע קיים "שולחן עגול" עם ראשי המועצות הדתיות. כארבעים ראשי מועצות דתיות נטלו חלק פעיל במפגש עם מנהלי אגפי הליבה במשרד לבין ראשי המועצות הדתיות במטרה לייעל ולשפר את הנגשת שירותי הדת לאזרח. אל המפגש הוזמנה גם הגב' אתי מאיר הממונה על תפעול המועצה הדתית בבית שמש שלא הגיעה בשל חופשה מתוכננת מראש.

בדברי הפתיחה אמר השר לשירותי דת, חה"כ הרב מיכאל מלכיאלי: "אנחנו שותפים ואני משרת אתכם. כשאתם חזקים - שירותי הדת חזקים. בתקציב המשרד יש בשורה גדולה לחיזוק וביסוס המועצות הדתיות. אני רוצה להודות ליו"ר תנועת ש"ס הרב אריה דרעי על כך שעיגן את תקציב המועצות הדתיות ופעל למענכם. וכן, למנכ"ל יהודה אבידן על הביצועים הרבים וההישגים בהגדלת התקציב". השר מלכיאלי התייחס בדבריו לתוכניות העתידיות: "לאחר הקפאה של שנים רבות, בכוונתי להתחיל בהליך למינוי רבני שכונות". לא ברור אם הדבר נוגע גם לגבי שכונות בבית שמש,

מנכ"ל המשרד, יהודה אבידן, הדגיש את החשיבות של שיתוף הפעולה בין המשרד למועצות הדתיות: "המדיניות של המשרד לשירותי דת היא עבודה בשיתוף פעולה עם המועצות. אנו פועלים לעידן בו ראשי המועצות הדתיות ירגישו כשותפים בקבלת החלטות ובגיבוש מדיניות המשרד. תקציב המועצות הדתיות הוא אמירה שבאנו לחזק אתכם'.

ראשי המועצות הדתיות העלו סוגיות מקצועיות בתחומי הקבורה, רישום הנישואין, מבני דת, תקצוב ובקרה ובניין הכוח של ההון האנושי במועצות הדתיות. מנהלי האגפים שנטלו חלק בדיון הציגו את הפתרונות לסוגיות אלה

במשרד לשירותי דת מדגישים שמדובר בשלב א' במסגרת "השולחן העגול", ובזמן הקרוב יזומנו ראשי מועצות דתיות שלא נטלו חלק במפגש זה, במטרה לפגוש את כלל ראשי המועצות הדתיות בישראל ולשמוע את דעתם.

בשבוע שעבר קיים המשרד כינוס מקביל למזכירי המועצות הדתיות ברחבי הארץ. את הכנס פתח מנכ"ל המשרד לשירותי דת, גל שם-טוב: "אני רואה חשיבות רבה בקיומן של המועצות הדתיות. אתן הזרוע הארוכה של המשרד לשירותי דת. קיומכן כגוף עצמאי יבטיח את אספקת שירותי הדת בערים והיישובים". שם-טוב שיבח את פעילות המועצות הדתיות וחלק עם המשתתפים את רשמיו מהביקורים שערך במהלך החודשים האחרונים במועצות הדתיות, במהלכם נחשף לפעילויות ולשיטות הניהול של ראשי ומזכירי המועצות.

נושאים: המשרד לשירותי דת, מועצות דתיות, בית שמש, שולחן עגול
צילום: דוברות המשרד לשירותי דת
צילום: דוברות המשרד לשירותי דת
צילום: דוברות המשרד לשירותי דת
צילום: דוברות המשרד לשירותי דת
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: