הקורונה מקבעת את מקומה של בית שמש ברשימת הערים החרדיות

בית שמש מוזכרת באותה נשימה עם ירושלים ובני ברק, אלעד וקריית ספר, מודיען עילית וביתר, כערים בעלי סיכוי להיכנס למסגרת המוגבלות.

5 / 5 ☆ מדרגים: 1
צולם מערוץ 12
צולם מערוץ 12

כמה מאמצים נעשו כדי לשנות תדמית לבית שמש? כמה מאות אלפי שקלים ואולי אפילו מיליונים מוציאה והוציאה עליזה בלוך כדי לקבע בתודעה הרחבה בארץ שבית שמש אינה עיר חרדית. המאמצים האלה בולטים כמעט בכל יום, בכל שעה, בכל התנהלות ובכל התנהגות של ראש העירייה שלנו. האישה אחוזת קסם מהמסך, מהופנטת מהתקשורת ומההצלחה שלה להקסים, אינה מרפה ואינה מוותרת על שום הזדמנות להיות שם, פעם בכאן 11, פעם בערוץ 13 ולעיתים גם בערוץ 12. אפילו להידברות אם יזמינו אותה היא תרוץ, היא מסוגלת לדבר גם אל העוקבים אחרי הרב זמיר כהן. לא יתפלא הקורא הצעיר אם גם בסדרה דוקומנטרית כלשהיא תבלוט עליזה בלוך.

עכשיו היא כותבת גם טורים בעיתונים. יש לה זמן, הרבה זמן הגברת.

מה זה עושה לבית שמש? האם בבית שמש יניפו יותר דגלים בליל העצמאות? לא בטוח. כי באמת לא זה מה שיקבע אם בית שמש עוד ציונית. יכולים חברי הליכוד לשחק בנדמה לי, והבית היהודי יחזיקו להם נרות להאיר את הדרך, בית שמש כבר לא ציונית.

איך? מנין? מה פתאום הגענו לקביעה הנחרצת והמדכדכת. יש והיו כאלה בין תושבי העיר מלאי תקווה שעם עליית בלוך לשלטון יחול מהפך. יחול שינוי בניהול העיר שיביא לבית שמש אוכלוסיה מגוונת ופחות חרדים.

המציאות טופחת לכולנו על הפנים. מסע שיווק נווה שמיר מעיד על תוצאות מוגבלות. רוב הרוכשים ציבור חרדי. ראו את מסע הכיבוש שעשתה בלוך באלפי שקלים בעיתונות הכתובה החרדית. עיתונים שהציבור החילוני לא מכניס לביתו, ואפילו במגזרים מסויימים בעולם החרדי רואים בהם כלים טמאים, היא הגיעה אליהם. המבשר, יתד נאמן, המודיע, משפחה, קהילה, רצף לא אחד ולא שניים. אלא בכל עיתון שרצה והסכים לקבל מודעה על בית שמש נתן גם במת ריאיון. ולא אדרי, שיטרית, וגם לא אלי פרץ ושות' התראיינו שם, רק גולדברג, אענרייך, ברילנט, סילברסטיין. אפילו לא הצדקת רינה הולנדר מהבית היהודי, אפילו לא ניסים בריח, רק חברי מועצה מהציבור החרדי. כאשר אלו השגרירים שמוכרים את העיר, הציבור מבין מקבל ומכיר בעובדות שמוכרים לו.

ואם עדיין היה לנו ספק, באה הקורונה וקיבעה את מקומה של בית שמש ברשימת הערים החרדיות. בית שמש מוזכרת באותה נשימה עם ירושלים ובני ברק, אלעד וקריית ספר, מודיען עילית וביתר, כערים בעלי סיכוי להיכנס למסגרת המוגבלות. מוזכרת ומוצגת בתיעודים מצמררים על התקהלות חרדית מסביב למקווה או בואכה בית מדרש או מול שוטרים בקרבות רחוב עוינים.

מה צריך להסיק היושב מול המסך, האם זו האמת על בית שמש, או אולי הופעותיה מלאות החן של עליזה בלוך. נדמה לי שהתשובה ברורה, הציבור אינו טיפש. הוא אפילו פיכח ופיקח להבין מה שמנסים להסתיר ממנו. יותר מזה הציבור לא אוהבים שמרמים אותו. ובהופעות מלאות הקסם בולטת התרמית והשקר הצף בדבריה של בלוך, עיר של כולם, מבית שמש תצא אמירה... חארטה.

הנה אכן, כאשר בכל לילה בחודש וחצי האחרון משובצת בית שמש באותה רשימה חרדית, מה יחשוב אותו זוג צעיר שמתלבט אם לחשב דרכו מחדש ולהגיע לנווה שמיר? באותו הרגע מגיע להחלטה בית שמש עיר חרדית, לא בשבילנו.

מסקנה, מצערת אבל אין להתעלם ממנה, כל הוצאות הכספים על ניסיון מיתוג העיר או מכירת בית שמש כעיר לכולם, עושה שקר בפני הצופים. העובדות מדברות בעד עצמן.

נושאים: בית שמש, ביתר, ירושלים, בני ברק
צולם מערוץ 12
צולם מערוץ 12
צולם מערוץ 12
צולם מערוץ 12
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:51 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
הקורונה מקבעת את מקומה של בית שמש ברשימת הערים החרדיות
גולש אנונימי
(5 / 5)

נכתבה ביום שישי, 17 באפריל 2020, 07:53

אין ספק שבית שמש ממותגת בצורה לא טובה וצריך להילחם בזה. לטובת כולנו. זה המצב ולפחות עליזה מנסה להציג תדמית אחרת.. אבל רק ראיונות בלי עבודת שטח משמעותית שקשובה לכל בעיות תושבי העיר לא תעזור בכלום