הקוביה הצהובה- פלטפורמה רעננה למידע ותרבות

הרחבה המיתולוגית שידעה ימים סוערים ושמחים כאחד לרחבה משמימה, חוזרת למרכז התודעה העירונית בעזרת ההאקתון הראשון, אמנית יוצרת ותלמידים מוכשרים

הקוביה הצהובה
הקוביה הצהובה
בהאקתון בית שמש לפיתוח אחריות קהילתית השתתפו מאות אנשים שפיתחו יוזמות חדשניות לשיפור הקהילה ולהעלאת המעורבות והאחריות של תושבי העיר.זה קרה בסיבוב ראשון, לפני שנה, וזה קרה אתמול. הפרוייקט הזה יוזמתה הברוכה של ראש מינהל חינוך בעיר הגב שרי דרור.

מה יכול להעיד על הצלחה? בדקנו מה התקדם עם היוזמות שנבחרו בשנה הקודמת. כל היוזמות שנבחרו בשנת 2021 מצויים בשלבי ביצוע כאלה ואו אחרים. אחת מהן, הקוביה הצהובה פשוט מושכת, שוברת את המראה המשמים שניבט ברחבת המרכז המסחרי ליד אולם השמחות רון טל. רחבה שבעבר ידעה ימים טובים יותר, היא הייתה הכניסה לקולנוע עציון המיתולוגי, רחבת הריקודים בשמחת בית השואה, רחבת ההפגנות ועצרות הבחירות, רחבת שבוע הספר העברי ועוד אירועים. מאז זרמו מים (רק מעט) במזרקה אותה החליף פסל כיסאות קש שנעלם מהנוף. מאז הפכה המזרקה גם לערוגת פרחים עונתיים שלא החזיקו.

בשנים האחרונות, אולי הייאוש ששום דבר לא מחזיק שם, ואולי בשל נסיבות אחרות, נשאר המתקן ששימש מזרקה מלא חול עליו הושלכו סיגריות ופקקי בקבוקי שתיה של בקבוקי בירה.

עד שבאה רינת לוק, יוצרת בזכות עצמה וגם בת של ראש המועצה עמרם לוק ז"ל. והציעה רעיון שובה שזה בהאקתון הראשון.

רינת לוק אמרה בתקשורת: "אנחנו רוצים שהמרכז יהפוך לאבן שואבת לכל מה שקשור לאומנות. זו יכולה להיות במה עבור אומנים שגרים בסביבה. המחשבה הייתה להתייחס למרחב הישן והמוזנח, שהיה מקום מרכזי בילדות שלנו, בעיניים חדשות. להפוך אותו למוזיאון פתוח, שאנשים יוכלו להגיע ולהכיר את הסמטאות. להחיות את הזיכרונות שלנו וליצור חיבור רב־גילי. אין לי מילים לתאר כמה זה מרגש להחיות את זיכרונות הילדות שלך, זה משהו שתושבים רבים כל כך שמחים שקורה". לוק מספרת שהמרכז הוותיק היה מרכז החיים של תושבי העיר כשעוד הייתה יישוב קטן ומשפחתי".

מתארת רינת היום: "פרוייקט שמבקש ליצור התערבויות טקטיות במרכז נוימן. הקוביה הצהובה תהיה פלטפורמה שיתופית לידע ומסחר במרכז. היא מוקמת ברחבה של רון טל, על שברי המבנים שהיו פעם מזרקות. נייצר שם מעין בר ישיבה פתוח, עם כסאות בר, שמשיות וקוביות משחק קבועות לישיבה ומשחק עבור ילדים. נצא במכרז להפעלת עגלת קפה ומיצי פירות והמקום יהווה מקום מפגש להרצאות, שעות סיפור ערבי סיפורי ותיקים (מעורבות של האוכלוסיה הותיקה) ויכלול עמדה לממכר תוצרים של תלמידים מבית הספר האתגרי ותפנית (אני אלווה אותם בתהליך היזמי לדיוק תוצרים). גם הבניה כבר החלה והם יוצרים חלקים מהמיזם בעצמם בליווי המורים לנגרות המדהימים: טלי מהאתגרי ודורון מתפנית.

שיתוף הפעולה עם בני נוער, הספרייה והרשות המקומית בשילוב עם הקסמים של צבע ודמיון תיצור התערבות חדשנית שתשמש את באי המרכז ותהיה ליתד ראשון וצהוב במרכז הוותיק.". וואלה רעיון מקסים מדליק, שאפשר כבר לראות מוקם במקום.

עכשיו נותר לראות איך המיזם יפריח את השממה במקום , כבר מתוכננים כמה פעילויות בשילוב הספריה העירונית, בשילוב אמנים מקומיים ובעיקר צעירים שמוזמנים להחיות את המקום באווירה שמחה עליזה כייפית ותרבותית.

בהאקתון בשנה שעברה נבחרו כמה וכמה פרויקטים טובים, כל אחד חשוב בפני עצמו נשתדל לתת לכולם במה ונמח אם יוזמיהם יצרו איתנו קשר.

נושאים: האקתון, בית שמש, שרי דרור, מפעל הפיס
הקוביה הצהובה
הקוביה הצהובה
הקוביה הצהובה
הקוביה הצהובה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: