גרינברג חוזר להוביל את דגל התורה בתקווה לזכות בתמיכת החרדים

סגן ראש עיר בימי אבוטבול, משנה לראש העיר עליזה בלוך, חוזר לזירה הציבורית, בתקווה לנצח הפעם את הבחירות מול עליזה בלוך. סקרנות- איך יקבלו אותו גם בדגל ובכלל במערכות החרדיות? האם מי שהעדיף ללכת לעשות לעצמו יזכה לתמיכה הפעם?

חוזר להתמודד מולה
חוזר להתמודד מולה

ביום שישי עדיין זה לא היה ברור, אתמול כבר התפרסם כי שמואל גרינברג הוא יהיה המועמד של דגל התורה לראשות העיר. הנה ההכרזה: " רבני תנועת דגל התורה בהסכמת רבני הקהילות בבית שמש ועל דעת מרנן ורבנן גדולי ישראל קיבלו את הכרעתם להצבת שמואל גרינברג כמועמדם לראשות העירייה.

ההחלטה התקבלה בראיה רחבה להשפעתה המכרעת והאסטרטגית של הקדנציה הקרובה לצביונה הרוחני ועתידה ההתפתחותי בשנים הקרובות של העיר המתעדת בס"ד להפוך לאחת מהגדולות והמשפיעות בארץ.

מרנן ורבנן גדולי ישראל הביעו תקוותם כי מועמדתו של הרב גרינברג תלכד את כלל הציבור החרדי למען הצלחתה וניצחונה של היהדות החרדית בעיר ולטובת תושביה."

וזו הפתעה, כאשר שלושה חודשים לפני הבחירות בית שמש יודעת כבר שיש לה מועמד לראשות מטעם אחת הסיעות החרדיות. איך יקבלו את זה הסיעות האלה? מה יאמרו בסיעת אגודת ישראל? מה תעשה ש"ס? שום דבר לא ברור עתה.

נציין כי גרינברג היה במשחק הפוליטי במערכות בחירות אחרות, הוביל את רשימת יהדות התורה וויתר לטובת העמדתו של משה אבוטבול ברגע האחרון בראש רשימת יהדות התורה המאוחדת כדי שיוכל להתמודד על ראשות העירייה.

מה עושה הכרזה כזו לפעילי הציבור בדגל? ראשונים להגיב היו שלמה ברילנט שהוציא הודעה אישית, ועוזרו לשעבר יוסי גולדהירש. מה עם מי שהוביל את המפלגה עד כה ישראל סילברסטין? ביום שישי כאשר נשאל לאפשרות הזו השיב: "לא מגיב". האם זה אומר משהו על השינוי הצפוי ברשימת דגל התורה? האם סילברסטין שהוביל את המפלגה ב'תקופת היובש', בשעה שגרינברג הלך לעשות לביתו, (מנהל חינוך חרדי בעיריית ירושלים) יישאר ברשימה החדשה?

קבלת ההחלטה אינה מתבססת על סקרים (אם היו ולא פורסמו ייתכן), היא מתבססת על מה? את הנימוקים לא יפרסמו, דעת הרבנים נקבעת בחדרי חדרים, והדעה הזו מושפעת מלוחשים לא מעטים על האוזן.

לפני פרישתו מהעירייה מילא גרינברג את התפקידים הבאים: חבר הנהלת העיר, משנה לרוה"ע ומחזיק תיק שפ"ע, תחבורה, פיקוח עירוני ורשות החניה העירונית. חברות בוועדות: משנה לתו"ב, חבר בהנהלת המתנ"סים, יו"ר וועדת תנועה, חבר בוועדות שמות, מל"ח, ביטחון ובטיחות בדרכים. עם פרישתו זכה סילברסטין מההפקר וקיבל את תפקיד משנה לראש העיר.

דגל התורה התמודדה בבחירות הקודמות כחלק מרשימת יהדות התורה המאוחדת. ברשימה נכללו משה מונטג ושמואל גרינברג אשר החליטו לסיים תפקידם בעירייה ולהעביר את השרביט לאחרים. ישראל סילברסטין שהיה ממוקם במקום שלישי ברשימת דגל התקדם עד לראשות הסיעה וקיבל את תפקידיו של גרינברג.

נושאים: שמואל גרינברג, בית שמש, בחירות 2023
חוזר להתמודד מולה
חוזר להתמודד מולה
חוזר להתמודד מולה
חוזר להתמודד מולה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: