הערכת כנפי יונה לנזקי מכרז ההיסעים: "בהצטברות תשלם העירייה כ-30 מיליון ₪ יותר ב-3 שנות המכרז!!!"

זוהי הערכת העותרת לנזקים לקופה הציבורית. ועוד חשיפה: "העירייה זומנה לשימוע במשרד החינוך, אשר הודיע על כוונתו להפחית באופן דרמטי את השתתפות במימון ההיסעים"

עו"ד איתן להמן צילום מאתר המשרד
עו"ד איתן להמן צילום מאתר המשרד

העתירה המנהלית שהגישה חברת 'כנפי יונה' לביטול החלטת העירייה למסור העבודה בידי חברה שלא ניגשה כלל למכרז, היא פצצת מימן שחייבת לזעזע את המערכת הציבורית שלנו.

הנתונים מדהימים, העובדות חמורות מאוד. העתירה מתייחסת גם להשתלשלות האירועים מהמכרז בתשע"ז ועד הלום. "לפני שנה"ל תשע"ז הוציאה העירייה מכרז באמצעות משכ"ל, אליו ניגשו 3 מציעים, ובהם הסעות גוש עציון. באורח פלא יומיים לפני פתיחת שנה"ל תשע"ז ויתרו שני המציעים הנוספים- ככל הנראה לאחר לחצים כבדים- על זכייתם במכרז והזוכה הייתה החברה מגוש עציון ש'זכתה מההפקר'. ומדגישה העתירה: "למרות שהזוכה הציעה הצעות גבוהות במיוחד". בעתירה אין פירוט של הלחצים, ומן הסתם יצטרכו להסביר לפני בית המשפט את כוונתם. כי משרד החינוך הזמין את עיריית בית שמש לשימוע, ואף הודיע המשרד על כוונתו להפחית באופן דרמטי את השתתפותו במימון זה, צעד קיצוני שננקט באופן חריג ביותר, והמעיד על חשדות הכבדים במשרד החינוך ביחס להתנהלות העירייה".

בעתירה חושפת כנפי יונה עוד קלקולים בהתנהלות. למשל פרסום המכרז במקומון באופן נסתר, בין מודעות נוספות, או באי פרסומו באתר העירייה כמתחייב. ועוד כאשר הגיע נציג מטעם כנפי יונה לעירייה לרכוש את המכרז, החליטה העירייה לבטל את המכרז שביקשה לנהל באופן עצמאי. העירייה שינתה כיוון וביקשה לצאת למכרז חדש באמצעות משכ"ל, אליו הגישה העותרת הצעה נמוכה יותר מהמחירים שבהם ביצעה חברת הסעות גוש עציון את הסעותיה בשנת תשע"ז.

ועוד מתברר לפי העתירה כי העירייה ניהלה מו"מ להורדת הצעת המחיר לאחר הזכייה במכרז ונענתה. לקראת סוף אוגוסט הודיעה העירייה לחברה שהיא זכתה בהסעות במספר אשכולות. החברה מצדה בשל השעה המאוחרת, הודיעה כי היא אינה יכולה להתארגן להסעות באשכול אחד והיא תסיע בשלושה אשכולות כמתחייב מהמכרז החדש. העירייה אישרה את הודעת כנפי יונה, ואפילו שלחה לה את רשימת התלמידים להסעה החל מיום 27.8.17. באותו היום התייצבו מסיעי כנפי יונה בנקודות האיסוף והסיעו תלמידים למקום לימודיהם..

במפתיע למחרת היום זומנה החברה לשימוע לבירור מדוע אינה יכולה להסיע גם באשכול היחיד שהיא לא נערכה אליו.

בדיון הזה נכחו השלושה, הם מנכ"ל העירייה, היועץ המשפטי, והגזבר, וכן מנהל אגף החינוך ומזכירתו הגב' יוטי גולדנברג, עובדת מי שמש. בדיון הזה הפתיעו גורמי העירייה את העותרת וטענו כי הם שוקלים לבטל אף את את זכייתה באשכולות שבהם זכתה. מתי חותה טען בישיבה הזו: כאילו העירייה הבהירה מראש כי שיטת הריצרץ לא תופעל בשנת הלימודים הנוכחית מה שיחייב את החברה להציב מספר כפול של רכבי הסעות. לטענת כנפי יונה הדבר לא הובהר במכרז ולא בשום מסמך אחר. כנפי יונה נדרשה לאחר השימוש להמציא טיעון מסודר ובכתב , מה שהוגש לאחר יממה. לא חלפו שעות וכנפי יונה קיבלה הודעה טלפונית על הפסקת השירות. עד היום לא קיבלה החברה שום הודעה בכתב להפסיק את השירות...

ובכך לא תם הבלבול בהתנהלות השוק העירוני. לפי כנפי יונה הופצה הודעה ברשת הואטס אפ והיא מצורפת לעתירה, על כוונת העירייה לצאת למכרז חדש. אולם לפי המלצת היועץ המשפטי של העירייה הוחלט לבטל את המכרז כולו ובאמצעות מו"מ עם גוש עציון הושגה הנחה של 23.5% מהמחיר הקודם. "גם לאחר הנחה זו עדיין משלמת העירייה מחיר גבוה בהרבה מזה שהוצע ע"י כנפי יונה בכל האשכולות" טוענת כנפי יונה.

ובכנפי יונה יודעים לעשות חשבון, הם מציגים טבלת מחירי ובהשוואה, מחירי גוש עציון לפני מתן ההנחה של 23.5% ולאחר ההנחה הנ"ל ובהשוואה למחירים שהם נותנים היום. לדעתם בהצטברות עיריית בית שמש תשלם כ-30 מיליון ₪ יותר בשלוש שנות המכרז, 10 מיליון ₪ לכל שנה!!!

בהמשך העתירה מציג עו"ד איתן להמן את הנימוקים המשפטיים. עו"ד להמן טוען כי התנהלות זו נוגדת למעשה את תורת המכרזים. "המכרז בוטל לאחר עריכתו, קבלת ההצעות ולאחר שהעותרת אישרה את זכייתה בכל האשכולות למעט אשכול 1. ההחלטה בדבר ביטול המכרז מביאה לתוצאה אבסורדית ולנזק חמור לציבור, הרשות מוציאה עתה סכומי כסף גדולים הרבה יותר". העתירה טוענת להתנהגות תמוהה מאוד של העירייה גם בקיץ הקודם וגם בקיץ הנוכחי. "אין מדובר בפעולה בניגוד לחוק חובת המכרזים אלא גם בהפרה בוטה וחמורה של חובת השוויון והשקיפות". לפיכך מבקשת העותרת לבטל את ההחלטה בדבר ביטול המכרז לכל האשכולות למעט אשכול 1. לחתום עם כנפי יונה על החוזה למתן שירותי הסעות באשכולות שהיא מאשרת את יכולתה לעבודה. לגבי אשכול 1 מוכנה חברת כנפי יונה להסיע בשיטת הריצ'רץ." העתירה הועברה לעיריית בית שמש, אשר תידרש להתגונן מעוד עתירה המתווספת לשורת העתירות בהם מעורבת עיריית בית שמש על כורחה וכן לחברה הסעות גוש עציון. שם טוענים כי ההפרש בין עלות ההסעות לאחר ההנחה היום יעמוד על כ-1 עד 1.5 מיליון שח בלבד ולא 10 מיליון כדברי כנפי יונה. בכל מקרה כתבי הגנה יוגשו בהתאם להחלטת בית המשפט.

נושאים: בית המשפט המחוזי, עתירה מנהלית, עיריית בית שמש, עוד איתן להמן
עו"ד איתן להמן צילום מאתר המשרד
עו"ד איתן להמן צילום מאתר המשרד
עו"ד איתן להמן צילום מאתר המשרד
עו"ד איתן להמן צילום מאתר המשרד
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: