הערב בשעה 19:30 טכס זיכרון לנספי נהריים

הטכס יעלה בדף הפייסבוק וביוטיוב של קהיlive בשעה 19:30. ראש העיר למשפחות השכולות על בנותיהם: לו הייתן עמנו היום הייתן צריכות היום להסביר לילדכן את חשיבות הבחירה בטוב, צוואתכן לנו היא שנמשיך לראות את הטוב ולהלל אותו."

עיצוב יואב בז'רנו ספר יאירו שבעת הנירות
עיצוב יואב בז'רנו ספר יאירו שבעת הנירות

הערב תקיים עיריית בית שמש טכס זיכרון מיוחד בזום לזכר 7 הבנות שלנו שנספו בנהריים לפני 24 שנים. ראש העיר תביא דברי ניחומים ועידוד למשפחות השכולות, לבנות השכבה, שכבה חית, של אז, היום כבר אמהות וחברות לאותה טרגדיה נוראה.

הטכס יעלה בדף הפייסבוק וביוטיוב של קהיlive בשעה 19:30. הטכס בהשתתפות סגן ראש העיר משה שיטרית, סגן ראש המועצה האזורית מטה יהודה בני אלירז, גב' אורנה שמעוני ומטעם המשפחות השכולות הגב' מירי מאירי אמה של יעלא ז"ל. נכנסו והיו שותפים לזיכרון.

הנה דבריה של ראש העיר למשפחות השכולות:

נטלי , שירי , נירית , קרן , יעלא , עדי וסיוון.

24 שנים חלפו.

24 שנים חלפו מאז יצאתן בנות מבית הספר אמי"ת בבית שמש לטיול שנתי, תלמידות שלמדו בכיתות ז'-ח'. תלמידות שזה עתה חגגתן את בת המצווה והעתיד עוד לפניכן.

היום הייתן צריכות להיות נשים בשיא עשייתכן. אקדמיות , אימהות לילידים ובוודאי עושות חייל בחברה ובקהילה.

במקום להתכנס וליהנות משיא פריחתכן אנחנו מתכנסים מדי שנה ומציינים את היום בו נקטפתן. במקום לדבר אתכן אנחנו מדברים עליכן. תוהים וחושבים מה היה אילו. שבע נערות , שבעה עולמות וחלומות רבים. מעגלים רבים שיכולתן להיות חלק מהם ואתם לא.

משחר בריאת העולם נאבקים הטוב והרע. הבחירה בטוב והחובה לשלוט ברע נתונה בידי האדם מרגע בריאת העולם. הטוב והרע נאבקים וחובתנו היא לבחור בטוב. אנחנו לעולם נבחר בטוב ומשימתנו היא לבלום את מי שבוחר ברע.

"סור מרע ועשה טוב בקש שלום ורודפהו"

24 שנים חלפו.

לפני 24 שנים היו כל כך הרבה אנשים שרצו לעשות טוב. מנהיגים שחתמו על חוזה השלום עם ירדן, אנשי ביטחון שאיפשרו לטייל בטבע, מורים שבחרו מסלול טיול שמזמן יופי ושמחה, אתן תלמידו יקרות שהגעתן בשמחה לראות את יפי ארצנו. מול כל הטוב הזה עמד אדם אחד וברוע גדע הכול והשחיר את תמונת היופי.

נטלי , שירי , נירית, קרן , יעלא , עדי וסיוון.

לו הייתן עמנו היום הייתן צריכות היום להסביר לילדכן את חשיבות הבחירה בטוב, לחזק בהם את הכלים לזיהוי הרע. הרע יכול להפתיע ולכן צריכים אנו להיות ערוכים עם הטוב שבנו תמיד.

העולם, מדינת ישראל ובתוך כך גם עירנו בית שמש מתמודדים עם נגיף לא מוכר שעצר את פעילות העולם מלכת. כל המובן מאליו שהכרנו כבר אינו קיים. חתונה , הצגה, תפילה , שיעור ,חוג מפגשים וחוויות שנראו טבעיות חדלו מלהתקיים.

אנחנו עומדים יחד כחברה למול הנגיף ונכון לנו לפעול יחד כדי לגרום לטוב לנצח את הרע. הנגיף לא מבדיל בין מגזר ומגדר. אם יחד נדע לשמור על עצמנו – יחד ננצח.

המאבק בקורונה החברתית חשוב לא פחות מהמאבק בקורונה הבריאותית.

אני מבקשת לפנות לצעירי העיר בית שמש. אני רואה בכם נערות ונערים, צעירי העיר בית שמש את הכוח המניע של הטוב. אתם ההוכחה שלנו לכך שיש את הכלים לראות בכל אחת את מעלתו ולא את חסרונו. את היכולת להכיל את הזולת בדיוק כפי שהוא.

אתם מחזקים אותנו בכוח האמונה שלכם ליצר כאן טוב משותף שנבנה מתוך אחדות ולא מתוך צפייה לאחידות.

נתן זך כותב: " אני רוצה תמיד עיניים כדי לראות את יפי העולם ולהלל את היופי המופלא הזה שאין בו דופי ולהלל את מי שעשה אותו יפה להלל ומלא , כל כך מלא יופי"

שבע בנות יקרות.

צוואתכן לנו היא שנמשיך לראות את הטוב ולהלל אותו. שנמשיך לראות אותו בדיוק כפי שאתן ראיתן אותו עד לרגע האחרון של חייכן. טוב ויופי עצום רגע לפני החושך הגדול. לא את התופת נזכור אלא את שמחת החיים.

היו שלום שבע בנות יקרות. היו חזקים משפחות מדהימות. נרכין כולנו ראש בעצב ובעזרת ראיית הטוב נבקש לנו מעט נחמה.

נדע להוקיר את זכרן ולבנות את חיינו, חיי קהילתנו וחיי עירנו בדרך שתרומם את האובדן היקר

נושאים: נהריים, שבע הבנות, בית שמש. מטה יהודה אורנה שמעוני, עליזה בלוך
עיצוב יואב בז'רנו ספר יאירו שבעת הנירות
עיצוב יואב בז'רנו ספר יאירו שבעת הנירות
עיצוב יואב בז'רנו ספר יאירו שבעת הנירות
עיצוב יואב בז'רנו ספר יאירו שבעת הנירות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: