העליה למירון מבית שמש: לפי החוק ולפי קביעות המטה הארצי

בבית שמש לא מתכוונים להתערב בכמות העולים למירון, וגם בגילאי העולים. הכל לפי החוק ולפי הקביעות הארציות ובלבד שכל עולה ירכוש לעמו כרטיס מראש.

עולים למירון באדיבות יוסף גולדהירש
עולים למירון באדיבות יוסף גולדהירש

בשבוע הבא יחול ל"ג בעומר, האם בבית שמש למדו והפיקו לקחים מהאסון הנורא שהתרחש שם לפני שנה? האם השנה תוגבל הנסיעה לגילאים מסויימים או שאולי הכול יהיה פתוח.

יוסי גולדהירש ממונה התחבורה בעירייה מתכונן למשימה החשובה הזו של ארגון והוצאת תושבים למקום שלפחות על פי האסון שהתרחש שם בשנה שעברה הוא מקום מסוכן בשל הצפיפות, בשל כמות העולים להר המבקשים להשתטח על קברות הצדיקים הטמונים בהר.

"מערך ההיסעים בעיר יפעל גם השנה בעזרת השם, הכל על פי הנחיות הרשות הארצית לתחבורה ובהתאם לחוק".

גולדהירש מצוי בשלבי לימוד והיערכות של המצב. "כמות האוטובוסים של זכיין משרד התחבורה לכל עיר נקבעת לא אצלנו כאן בבית שמש, אלא במטה הארצי של ארגון העולים למירון. מלבד זה יש רכבים פרטיים ויש התארגנות של אוטובוסים פרטיים, וזה בודאי אינו המנדט שלי. מה שאני יכול לומר הוא שמערך ההיסעים בשנה שעברה, השנה בה אירע האסון היה פרפקט, הצליח מעל למשוער. בעזרת השם לאחר שנקבל מהרשות לתחבורה ציבורית הנחיות ניערך בהתאם".

לטובת הנוסעים או מתכוונים לנסוע כדאי להכיר את הכללים שהשנה שונים מבעבר. על כל עולה להר נדרש לרכוש כרטיס נסיעה מראש, זה כולל בעלי רכב פרטיים. כך יוכל המטה המארגן לשלוט בכמויות ובמועדים בהם ישהו עולים על ההר. הכניסה להר מירון תתאפשר רק באמצעות תחבורה ציבורית היוצאת מהערים השונות או מהחניונים הצמודים להר. כרטיס הכניסה מהווה אישור שהיה בהר מירון, השהות אינה בתי מוגבלת. השהות תוגבל לזמן קצוב בלבד.

בשנת העלייה הקודמת עלו למירון אלפי מתפללים מבית שמש בכל גיל. מעל לעשרת אלפים, אין כוונה השנה להגביל את הגילאים ואין כוונה בכלל לצמצם את כמות העולים. הכל כאמור בהתאם לקביעות מטה הארגון הארצי לעלייה במירון.

נושאים: לג בעומר, מירון, מטה הארגון הארצי, עיריית בית שמש, יוסף גולדהירש
עולים למירון באדיבות יוסף גולדהירש
עולים למירון באדיבות יוסף גולדהירש
עולים למירון באדיבות יוסף גולדהירש
עולים למירון באדיבות יוסף גולדהירש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: