הסטוריה- היתה פעם עיר תאומה לבית שמש בשם הפיניי (צרפת)

העיר הזו לא מופיעה ברשימת הערים התאומות הלא מעודכנת המצוייה באתר העירייה. מה הפלא? אפילו שמו של מנהל המחלקה עדיין לא עודכן שם

מברק מיכה מהפיניי
מברק מיכה מהפיניי

לבית שמש יש ערים תאומות, כמה? רק אלוקים יודע. גם אם תשאלו היום את הממונה על קשרי חוץ, לא בטוח כי ידע להשיב לכם. הנה מה שמופיע באתר העירייה תחת הכותרת קשרי חוץ: המחלקה לקשרי חוץ בעיריית בית שמש הוקמה בראשית שנת 2003 מתוך מגמה לחבר את העיר בית שמש עם העולם הרחב, לבנות קשרי ידידות עם עמים אחרים ותרבויות שונות.

בטרם הוקמה המחלקה היו לבית שמש קשרי ידידות עם העם הסיני, העם הגרמני וקהילות יהודיות בתפוצות. בשנים האחרונות הועמקו הקשרים ונוספו חדשים."

ואל תתפלאו, המפה המופיעה שם לא מתעדכנת בהתאם לאירועים ולא בהתאם השינויים המתחוללים. למשל, את המחלקה כבר לא מנהל הרלי שטארק, האיש הזה עזב לפני כמה חודשים, את מקומו תופס אחד בשם משה ליפשיץ, 'יבוא' של הממונה צבי ווליצקי שהעדיף אותו ע"פ מועמד אחר מתוך העירייה (עקיבא שפיגלמן- שבינתיים התקדם הלאה ועזב את העירייה).

מי חסר לנו ברשימת הערים?

עלעלנו בארכיון העירוני המצוי אצלנו במערכת, ומה מצאנו?

מברק תמיכה ועידוד מעיריית הפינייי אשר בצרפת. השנה שנת 1991, מלחמת המפרץ, המתח גדול והחשש מפני סקאדים מעיראק של סדאם חוסיין. ראש עיריית הפיניי מר ז'ילבר בונמזון משגר מברק תמיכה ועידוד לראש המועצה המקומית בבית שמש שלום פדידה.

עם כל מה שעברה ועוברת בית שמש וישראל, לא נמצאו עוד עובדות לקשר טלגרמי בין מנהיגים. אז מדוע נמחקה הפיניי? למה היא כבר אינה עיר תאומה לבית שמש? שאלות שבודאי צריכות להיות עליהן תשובות במחלקה לקשרי חוץ.

נושאים: ערב פסח, עיר תאומה, המחלקה לקשרי חוץ, צבי ווליצקי
מברק מיכה מהפיניי
מברק מיכה מהפיניי
מברק מיכה מהפיניי
מברק מיכה מהפיניי
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: