המרוץ לפתיחת שנת הלימודים

העירייה מציגה את פעילותה לקראת שנת הלימודים הקרובה בדגש על הקמת מבני חינוך, קליטת תלמידים עולים, שיפוצי כיתות ועוד • סיקור מלא של פעילות ענפה ברחבי העיר

בהצלחה כיתה א
בהצלחה כיתה א

הנה כמה עובדות שלא ידעתם על העיר בית שמש. העיר בית שמש חצתה לאחרונה את רף 150 אלף תושבים . זו העיר הצעירה בישראל. קצת מעבר למחצית מהאוכלוסייה היא מתחת לגיל 17, והגידול הטבעי של העיר הוא כ 4300 לידות בשנה. למי שהמספר הזה לא כל כך ברור לו אז המשמעות היא שבבית שמש יולדים בכל שבוע בין שתים לשלוש כיתות. עוד נתון שלבטח לא ידעתם על העיר בית שמש שהיא עיר קולטת עלייה. אם ניקח לדוגמא את קליטת העולים מארה"ב אזי בשלוש השנים האחרונות בית שמש שנייה בארץ ,לירושלים, בכל הקשור לקליטת העולים מארה"ב. רק לאחרונה חזרה ראש העיר ד"ר עליזה בלוך מסיור קהילות בארה"ב בו פגשה שם תושבים שכבר ביצעו עוד מארה"ב רישום למוסדות חינוך בעיר בית שמש. ואם לא ברור לכם היכן מתגוררים כולם אז נוסיף עוד נתון שאומר שאם בשנת 2019 בנו בעיר בית שמש 17 אלף יחידות דיור , בשנת 2023 צפויים לבנות בעיר בית שמש 31 אלף יחידות דיור. ראש העיר בית שמש ד"ר עליזה בלוך מקדישה חלק נרחב מסדר יומה לעולם הפיתוח הכלכלי. את עולם הפיתוח הכלכלי מוביל בעיריית בית שמש גזבר עיריית בית שמש אריה ברדוגו יחד עם מנכ"ל העירייה יוחנן מאלי. הפיתוח הכלכלי בעיר בית שמש משולב. מצד אחד הוא כולל את ההתייעלות אנרגטית. החלפת כל תאורת הרחוב לתאורת לד , התקנת גגות סולאריים במגרשי ספורט ומוסדות חינוך ועוד, ובמקביל לכל זה מובילה ראש העיר בלוך הבאת מפעלים , יזמים ומשקיעים לפעול בעיר. רק באחרונה הודיעה חברת "ארוקה" על העתקת הפעילות לעיר. עוד באחרונה החלה חברת דלויט לפעול בעיר , חברת ארומה ישראל העתיקה את מוקד פעילותה לעיר. חברת פוקס , חברת ריט 1 גם הם נכנסו לפעול בעיר ואפילו חברת איזון בונה חוות שרתים בעיר בית שמש. מי שמסתובב בעיר בית שמש יכול לראות לעיתים את ראש העיר מעבירה סיורים מודרכים בעיר בית שמש ליזמים ואנשי עסקים המבקשים לבחון השקעה בעיר. ראש העיר ד"ר עליזה בלוך מבקשת בפעילותה לפעול בשתי הגזרות . מצד אחד לשמור על העיר כפתרון מגורים לכל הקהילות ולשמור על בית שמש כעיר מעורבת ובמקביל לקדם את עולם הפיתוח הכלכלי כמנוף להוביל את העיר לאיתנות כלכלית. בתוך כל העשייה המגוונת אחד מן הדגלים המובהקים של העיר בית שמש, גם בגלל עברה המקצועי של ראש העיר, הוא דגל החינוך. העיר בית שמש היא עיר של קהילות וכך גם החינוך בעיר בית שמש. נותן מענה לכל קהילות העיר וכל זאת מתוך מקצועיות.

אם נבקש לחפש מהו המינוח המתאים לקראת הערכות לפתיחת שנת לימודים בעיר בית שמש הוא מרוץ, ואם נבקש להמשיך עם עוד מינוח מעולם הספורט אז נאמר מרוץ מרתון בקצב של ספרינט. בימים אלו נבנים בעיר בית שמש מאות כיתות לימוד. כן, אם חשבתם שלא קראתם נכון אז מאות כיתות. החברה למשק וכלכלה והחברה הכלכלית בית שמש מפקחים בעיר בית שמש על עשרות פרויקטים במטרה לקדם אותם כלל שניתן ולאפשר לאלפי תלמידים חדשים של העיר להיכנס כמה שיותר מהר לכיתות החדשות. וגם לא די בכך אז המחלקה לבינוי משק חינוכי של עיריית בית שמש נמצאת גם היא במרוץ של שיפוצים, צביעה והכנה של כל המבנים הקיימים לקראת פתיחת שנת הלימודים. דירה נאה מרחיבה דעתו של אדם? אז בבית שמש כיתה נאה מרחיבה דעתו של תלמיד.

אז אם נבקש להיות מדויקים. בעיר בית שמש יש 50121 תלמידים בעיר והם פרוסים על פני 908 מוסדות חינוך, אשר מתוכם 657 גני ילדים. מתוך למעלה מ 50 אלף התלמידים 4280 תלמידים הם עולים חדשים.

בתוך עולם מאות כיתות הלימוד שראש העיר פעלה מול משרד החינוך להביא לעיר בית שמש כ 80 כיתות חדשות הן כיתות חדשות בחינוך המיוחד. כ 60 כיתות מתוכן מופנות לחינוך החרדי. למי שמבין דבר מה בעולם החינוך החרדי מדובר בבשורה עצומה. הבשורה היא בחיזוק סל האמצעים לטיפוח וחיזוק הילדים, ובעיקר בשונה משנים קודמות ילדי העיר לא צריכים לצאת מחוץ לבית שמש ומקבלים מענה בעיר. כבר משנה שעברה החלה העמקת הטיפול בהרחבת התקנים וגיוס הכיתות של חינוך מיוחד לעיר. ראש העיר בלוך רואה בזה שליחות לצמצם את שהות ילדי חינוך המיוחד בדרכים. זהו מהלך שנכון חינוכית ומסייע רבות להורים. בשורה נוספת משמעותית בעולם החינוך המיוחד היא הקמת בית ספר חינוך מיוחד "בני מלכים" לילדי זרם הקנאים בעיר.

העיר בית שמש נמצאת באכלוסי שכונות חדשות בימים אלו . עשרות אלפי תושבים מעתיקים את מקום מגוריהם לעיר. מנהל תפעול והמחלקה למשק חינוכי עובדת קשה מאד כדי לאפשר את המרחב המשותף בעיר. חצרות המשחקים במוסדות החינוך, שיפוץ וצביעת גינות משחקים , הצללות , התקנת מתקנים חדשים ועוד. בתוך האכלוס המתמשך לקראת שנת הלימודים הבאה יפתח לראשונה גן בשכונת "נווה שמיר". וגם במתן מענה חינוכי לקהילות שונות אז גם גן עירוני המותאם לזרם החינוך המונטוסורי וגם לראשונה גני עירייה חרדיים. למי שקצת בקיא בעולם החינוך יודע שהעיר בית שמש הפכה להיות בירת הממ"ח של ישראל. בכל שנה ראש העיר בלוך מקימה עוד גני ילדים ובתי ספר המשוייכים לזרם הממלכתי חרדי. השנה הוקם בית ספר ממ"ח חדש לבנים שנקרא "שירו למלך". מבקשים לדעת כיצד נקרא הממ"ח החדש לבנות שנפתח בשנה שעברה? "אשירה"...

בעיר בית שמש עוטפים לא רק את תלמידי העיר אלא גם את הצוות החינוכי והצוות הניהולי. השנה קלטו בעיר בית שמש חמישה מנהלים חדשים ומקיימים להם ולצוותי החינוך עשרה ימי הערכות ומפגשי מנהלים לכלל הצוותים העירוניים וזאת במטרה לצייד את צוותי החינוך בתרמיל עשיר לקראת פתיחת השנה. מרכז הפסג"ה העירוני מוביל את כל מערך ההכשרה החל מדיוק מתמיד של מענים במציאות משתנה וכלה מחיזוק כלי הטיפוח של רווחה נפשית.

כל מי ששומע על העשייה החינוכית בעיר בית שמש מבין שמדובר במעצמה. שמעו על תכנית אחת שמובילה המחלקה לצמצום פערים בחינוך. זו תכנית אחת מני רבות שמציעה עריית בית שמש. עבור הקורא זו עוד תכנית, אבל עבור ההורים שילדיהם נוטלים בה חלק זה עולם ומלואו. המחלקה לצמצום פערים בחינוך הפעילה תכנית מוכנות לכיתה א' בתלמודי תורה בעיר וחלקם אף מדברים באידיש. זו כניסה ראשונית ויצירתית. משטחי פעילות רבים נצבעו ב 30 חצרות של תלמודי תורה. המורים – 'המלמדים' עברו השתלמות כיצד עושים שימוש נכון במשטח כפלטפורמה למוכנות רגשית, חברתית ולימודית, לאתר תלמידים שמתקשים ולומדים בנוסף לאיתור המתקשים גם פיתוח כלי הוראה מתקנת.

מבקשים לשמוע עוד דוגמא קטנה שהיא בעצם גדולה? לפתיחת שנת הלימודים ימתינו לילדי כיתה א' בבית הספר ערכות לשימוש המורים לצורך עידוד קריאה. משחק להרכבת מילים, משחק לזיהוי צלילים. בבית שמש ההוראה היא בכלים מתקדמים.

בחודשים שקדמו לפתיחת שנת הלימודים פעלו ללא לאות החברה הכלכלית לבית לצד והחברה למשק וכלכלה הובילו את הבנייה החדשה ברחבי העיר והמחלקה למשק חינוכי בהובלת ישראל פרץ הובילה את מהלך שיפוץ המבנים. מדובר בפעילות עצומה שנעשתה בקצב שיא ובמקצועיות גדולה לרווחת התלמידים כולם.

ראש מנהל חינוך נוער וקהילה הגב' שרי דרור מסרה לקראת פתיחת שנת הלימודים: " אנחנו במערכת החינוך בעיר בית שמש, ברוח חזונה של ראש העיר ד"ר בלוך מבקשים לקדם את החינוך לאחריות. אנחנו רואים בהורים, מורים, צוותי ניהול ובעיקר תלמידים שותפים לעשייה החינוכית בעיר. עבורנו זהו המקצוע החשוב ביותר"

המשנה לראש העיר וממונה חינוך הרב ישעיהו ארנרייך: "השליחות החינוכית שלנו היא, ב"ה, לאפשר למידה מיטבית לכל תלמידי העיר מכל המגזרים ולאפשר לצוותי החינוך עשייה חינוכית משמעותית. הצוותים במנהל החינוך עמלים על כך רבות. גם השנה נמשיך לפעול לקידום החינוך בעיר בית שמש וכל זאת מתוך קשב רב להורים היקרים, לצוותי הניהול ומעל לכל לתלמידי העיר היקרים מפז שיכולו להגדיל תורה ולהאדירה"

סיכמה ראש העיר ד"ר עליזה בלוך: "העיר בית שמש היא של קהילות היוצרות יחד מארג מדהים. אנחנו נמצאים במרוץ מתמיד בעולם בינוי מוסדות חינוך. מאות כיתות ובניינים חדשים יאכלסו בקרוב אלפים מתלמידי העיר. אנחנו מבשרים בשורה חשובה בעולם החינוך המיוחד וגם שם מתווספים עשרות כיתות. תוכניות העשרה ייחודיות. גנים בשכונות חדשות, העשרת צוותי חינוך. ועוד ועוד. אנחנו מובילים למעלה מחמישים אלף תלמידי העיר לקחת אחריות יחד עם אלפי מורים, צוותי הוראה והורים ויחד נמשיך להצעיד לפסגות את החינוך בעיר בית שמש

נושאים: תשפג, בית שמש, עיריית בית שמש
בהצלחה כיתה א
בהצלחה כיתה א
בהצלחה כיתה א
בהצלחה כיתה א
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: