אהבה מכל הלב: תלמידים הניחו אבן וגלויה על קברי החללים

לזכור יותר ביום הזיכרון. תלמידים יצרו וכתבו גלויות אותן הניחו על קברי הגיבורים בבית העלמין בבית שמש

צילום: מדרשת בית שמש
צילום: מדרשת בית שמש
יום הזיכרון הוא יום קשה, כל אחד ודרכו לזכור את הגיבורים שבזכותם אנחנו כאן. משוררים חיברו אותיות שהפכו למילים שהפכו לשירים, אמנים יצרו והנדסו פסלי הנצחה, מה עושים ילדים? לילדים כושר הביטוי המקורי והחכם ואולי גם המרגש ביותר.

חוי ארנפלד בארגון "נאוה" יזמה רעיון מקורי משלה. אבנים מעוטרות במסרים של אהבה, הערכה ותמיכה כל ילד על פי הבנתו שלו, כל ילדה על פי גישוריה. כך נוצר פרוייקט חדש- פרוייקט האבנים שמו. הפרוייקט יושם במסגרות חינוכיות בעיר ע"י הצוות הפעיל במדרשת בית שמש.

הילדים יצאו לשטח אספו אבנים, אשר הובאו לשולחן היצירה. הם עיצבו אותם בלבבות, בפרחים, בצבעים שמחים מאירים. בפרוייקט השתתפו תלמידי "לוי-אשכול" ו"בית בכפר", תוך פעילות העשרה בכיתות. ליצירת האבנים הייתה מטרה, להניחם על קברי החללים ביום הזיכרון ובכך להביע מסר זיכרון פרטי של כל ילד וילדה.

הבוקר יצאו התלמידים, תלמידי כיתה ט' מברנקו-וייס ומתנדבים נוספים להניחם על הקברים בבית העלמין. הם פקדו את החלקה הצבאית וגם איתרו את החללים שמקום קבורתם בין קברי שאר ישראל. לכל אבן ואבן צורפה גלויה, בה כתב התלמיד מילים משלו.

התלמידים לא שכחו בצער רב, גם על אחרון החללים של עירנו, המאבטח, גולב ויאצ'סלב ז"ל (ולדי), שנרצח בערב שבת האחרון בפיגוע באריאל.

נושאים: יום הזיכרון, בית בכפר, ביס אשכול, בית שמש
צילום: מדרשת בית שמש
צילום: מדרשת בית שמש
צילום: מדרשת בית שמש
צילום: מדרשת בית שמש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: