עזרת אחים: לצד השגרה נוספו חיובי המלחמה

מערך מתנדבים שבישלו שינעו וחילקו מזון חם לחיילים בשטחי הכינוס וביישובי עוטף עזה, ציוד משלים, מגיני ברכיים, ציוד מגן לימות הקרה והגשם, ירידים ואטרקציות למשפחות של חיילי מילואים, כל זאת, לצד המשך הפעילות השגרתית. מה צריך לומר? כל הכבוד!!! ויש כבוד גדול לכל העוסקים והתורמים והמחזקים.

סיכום תקופה
סיכום תקופה

רוחות המלחמה ממשיכות לנשב במזרח התיכון, ובימים האחרונים אפילו ביתר שאת. קרוב לשבעה חודשים חלפו מאז השביעי באוקטובר, אותו יום שחור שייזכר לדורות כיום בו התחוללה שואה נוספת, בארץ ישראל, בתוך שטחה הריבוני של מדינת ישראל.

האירועים מאז ועד כה אירעו בקצב מסחרר. הדרמה הגדולה סביב החטופים והניסיונות להגיע לעסקה שתביא לשחרורם המיוחל, המאבק הפוליטי שנמשך על אף המלחמה ויש שיאמרו שדווקא בגללה, הרבה מאוד דם נשפך, הרבה יותר מדי צעירים איבדנו, הלב כואב, אבל החיים נמשכים ואפילו שגרה של ממש בצל המלחמה הקשה שעדיין לא הגיעה אל סיומה.

בימים אלו של ערב חג הפסח, עורך ארגון החסד 'עזרת אחים' סיכום ביניים, לבחינת הישגים ופעולות שנעשו במהלך חצי שנה של מלחמה.

בימים שאחרי שמחת תורה, החל 'עזרת אחים' לשבץ מקומות אירוח בבית שמש למפונים מיישובי הדרום. הארגון אף דאג לצייד את המשפחות בביגוד בסיסי, ספרים וצעצועים לילדים שנמלטו כשבגדם על גופם, וכמובן ארוחות חמות ממטבח החסד של הארגון, על שמם של דוד וחנה שטיינמץ ז"ל.

במקביל הוביל יו"ר הארגון הרב אברהם קאפ, מערך מתנדבים שבישלו שינעו וחילקו מזון חם לחיילים בשטחי הכינוס וביישובי עוטף עזה. הימים היו ימי חורף וכמעט מדי ערב יצא הרב קאפ לשטח עם תבשיל חם, 'טשולנט' מסורתי או ציוד לעריכת 'בשר על האש', לפנק את החיילים הגיבורים, ולתת להם כח ללחימה המאומצת.

ב'עזרת אחים' אף דאגו לצייד את החיילים בציוד משלים, מגיני ברכיים, ציוד מגן לימות הקרה והגשם ועוד. נערכו ירידים ואטרקציות שונות במיוחד למשפחות של חיילי מילואים, הפעלות לילדים טיולים מאורגנים, ובחג הפורים כמובן משלוחי מנות למשפחות החיילים בבית שמש.

כל זאת, לצד המשך הפעילות השגרתית, ארוחות חמות למשפחות חולים ומאושפזים, קווי הסעה סדירים לבתי החולים בירושלים, ייעוץ רפואי שוטף, גמ"ח להשאלת ציוד רפואי לכל דורש, בדיקות צהבת לתינוקות, טיפולי עזרה ראשונה בכוויות, קמפיינים להסברה למניעת סכנה משריפות בחנוכה ובשריפת חמץ, ומנפצים בימי הפורים ועוד ועוד.

"זאת היתה חצי שנה אינטנסיבית מאוד", מסכם הרב אברהם קאפ, יו"ר הארגון, "מאז ומתמיד השתדלנו ב'עזרת אחים' להיות גמישים ולהתאים את הפעילות בהתאם לצו השעה. פעם זה משבר הקורונה, פעם זה מבצע צבאי בעזה, ובחצי השנה האחרונה זה היה שילוב של מבצע צבאי עם מצב מלחמה ממושך ופינוי מאסיבי של תושבי הדרום ולאחר מכן גם תושבי הצפון. אנחנו שבעי רצון מההישגים הרבים של הארגון, אבל אין לנו כוונה לנוח על זרי הדפנה", הוא משלים, "כמו שזה נראה עכשיו, מצב החירום הלאומי יימשך בתקופה הקרובה, ואנחנו נמשיך לנסות לסייע בכל דרך אפשרית לכל אדם באשר הוא, ובמיוחד לתושבי בית שמש".

נושאים: עזרת אחים, אברהם קאפ, בית שמש, מתנדבים, תורמים
סיכום תקופה
סיכום תקופה
סיכום תקופה
סיכום תקופה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: