הממשלה תאשר היום הארכת רשימת הערים והישובים המוגדרים כפריפריה

ברשימה גם בית שמש הנהנית מתמיכות לא מעטות המשפיעות על תחומי התרבות

נוף בית שמש
נוף בית שמש

ממשלת ישראל צפויה היום להאריך את תוקף ההחלטה שהתקבלה כבר בימיו של ראש הממשלה מנחם בגין על הערים המוגדרות כפריפריה חברתית, ביניהם בית שמש. הפריפריה החברתית בישראל מונה 16 ערים, 19 מועצות מקומיות בנוסף 75 ישובים הממוקמים ב- 19 מועצות אזוריות. וכן, ישנן שכונות ורחובות מסוימים, הנקראים ״אזורים סטטיסטיים״ ומוכרים כפריפריה חברתית, ב- 21 רשויות מקומיות. סך הכל מתגוררים באזורים אלה כ-31% מכלל האוכלוסייה בישראל. הגדרת רשויות, ישובים ושכונות כפריפריה החברתית בישראל נקבעת אך ורק לפי דירוג המדד החברתי-כלכלי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה אשר מבוסס על ארבע קטגוריות של משתנים: דמוגרפיה, השכלה וחינוך, תעסוקה ורמת חיים.

המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל פועל לחיזוק רשויות ושכונות אשר מוגדרות כ״פריפריה חברתית״ והוכרו על ידי ממשלת ישראל במסגרת "שיקום שכונות" על פי החלטת ממשלה בשנת 1977. זאת, מתוך מטרה לחזק את החוסן החברתי בפריפריה החברתית, להגדיל את הצמיחה הכלכלית, להביא לצמצום פערים ולשפר את איכות החיים ביישובים אלו. החלטת ממשלה מס' 631 שהתקבלה ביום 1.11.2015 והחלטת ממשלה 1453 שהתקבלה ביום 15.5.2016, הגדירו כי ישובים ורשויות יוכרו כ״פריפריה״ אם הם משתייכים ליישוב עם מאפיינים של מעמד סוציו-אקונומי נמוך, (בית שמש אשכול 2) אף אם מיקומו אינו בפריפריה הגיאוגרפית וישובים שמוכרים מכוח החלטות הממשלה הוכרזו כאזורי עדיפות לאומית.

הארכת התוקף להחלטת הממשלה להגדרת הישובים כפריפריה חברתית תקפה לשנה אחת בלבד, עד 31.12.22 או עד להבאת רשימה אחרת שהממשלה תדון ותחליט עליה.

המשרד לפריפריה מעביר כספים לרשויות, בית שמש נהנתה מהכספים האלה לפעילות תרבותית וגם לפרויקטים נוספים שאושרו ע"י הייעוץ המשפטי במשרד לפריפריה והגליל.

בראש המשרד עומד השר עודד פורר המשמש גם בתפקיד שר החקלאות.

נושאים: המשרד לפריפריה, ממשלה, בית שמש, אשכול 2
נוף בית שמש
נוף בית שמש
נוף בית שמש
נוף בית שמש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: