המהומות בצרפת- ישפיעו על עליית יהודים לבית שמש?

בית שמש 'התאמצה' בעבר להעלות יהודים לישראל ולבית שמש בפרט, בעיר יש קהילות דוברי צרפתית ברמה א' ג' ד 2 ו-ד 3

צילום מסך מהטלויזיה
צילום מסך מהטלויזיה

האם המהומות בפריז ישפיעו על יהודים לעלות לישראל? האם בית שמש תהיה מקום צפוי ליישובם? תופעת המהומות בפריז נמשכת גם בימים אלה, ומי שסובל מהמהומות הם גם יהודים שלא קשורים בשום צורה למוקדי המהומות. ובכל זאת, היהודים כמו תמיד מוצאים עצמם ה'שעיר לעזאזל' וחוטפים ריקושטים מכאן ומשם.

בית שמש שיתפה פעולה עם הסוכנות היהודית לעידוד עלייה מצרפת לארץ בכלל ולבית שמש בפרט. בסיורים מוקדמים השתתפו נציגים מהקהילות המקומיות להסביר ולהדריך על המצוי בעיר, הכול כדי לשכנע את המעוניינים אכן לבחור בבית שמש.

והתוצאות לא איחרו להגיע, כך אומר ישראל רמתי יו"ר תנועת ש"ס בבית שמש. "קידמנו וליווינו פתיחה של 5 קהילות חדשות של עולי צרפת בשלוש השנים האחרונות, - ל-4 מתוכם דאגנו להקצאות קרקע עבור הקהילה, ומקווים שנצליח בקרוב גם לקהילה החמישית. יש קהילה דוברי צרפתית בכל הרמות כמעט, ברמת ב' אין קהילה כזו. היום יש קהילות ברמה א, הוותיקה ביותר בעיר ומהווה עוגן מדריך לבאים בשער העלייה, ברמה ג יש 2 קהילות מתחזקות ומתבססות, אשר כאמור אפילו קיבלו הקצאות למוסדות מתאימים. וכך ממש גם ברמה ד 2 וברמה ד3".

כמה יהודים הצטרפו לעירנו בחמש השנים האחרונות? הרמתי לא יודע לתת מספרים אבל משער שמדובר בעשרות משפחות אשר מצאו מקומם בבית שמש וחיים באיכות חיים טובה. את השפה הצרפתית כבר אפשר לשמוע והרבה במרכולים, בנקודות מפגש וחיכוך בציבור הרחב.

בעבר, מי שניהל את הקליטה, ד"ר סמי בן עדי היה בעצמו מדריך קרוב מאוד לעולים בהיותו דובר את שפת האם. היום מנהלת הקליטה עולה מארה"ב. האם זה משפיע על הכיוון להבאת עולים? כנראה שכן, ראש העיר יצאה בשליחויות לארה"ב, נפגשה שם עם קהילות בניו ג'רזי והציפייה שת העלייה מצרפת יחליפו עולים מארצות אמריקה.

ובכל זאת, בימים האלה כאשר המהומות בפריז וסביבותיה, וגם במרסיי העיר המזרח תיכונית, בודאי שמצוי שם פוטנציאל גדול להעלאת יהודים ולהצילם מהפוגרומים היום יומיים המתרחשים. ביקשנו את עזרת מנהלת הקליטה בעיר לקבלת נתונים, לדאבון הלב הכל נסתר בבית שמש השקיפות, כמו אצל בכירי העירייה הס מלפתוח.

צילום לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

נושאים: עלייה, צרפת, ישראל, בית שמש
צילום מסך מהטלויזיה
צילום מסך מהטלויזיה
צילום מסך מהטלויזיה
צילום מסך מהטלויזיה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: