"הם מזמינים את החברים שלהם וחוגגים על הבנות שלנו".

הם זה בני מיעוטים, שומרים באתרי הבניה ה'מתעסקים' עם ילדות וצעירות. "לא מדובר במקרה אחד או שניים אלא הרבה יותר. הרבה יותר שמחייב לפעול במיידית למגר את התופעה ולעוקרה מהשורש".

הפוסט שפרסם סמי ביטון
הפוסט שפרסם סמי ביטון

תופעה בבית שמש, בנות מתרועעות עם בני מיעוטים. את התופעה הזו חושף הפעיל החברתי סמי ביטון בדף הפייסבוק שלו והציבור לא נשאר אדיש. חבר אחר בשם זוהר ארזי טוען כי הוא מודע לתופעה הזו אבל 'ביקשו ממני לא לחשוף".

כמה התופעה הזו קיימת? מי הבנות שנפגשות? היכן מקומות המפגש? ובכן בידי סמי ביטון, מידע שיכול להבהיר מעט את התמונה הכואבת הזו.

בית שמש הייתה רחוקה תמיד מהדבר הארור הזה, וזה למרות שבמצבת האוכלוסין מופיע מספר מועט של בני מיעוטים המתגוררים בתוכנו. המספר כל קטן ושולי שאיש לא חשב לעצמו שישפיע ביום מן הימים.

סמי ביטון מבהיר שלא מדובר במתגוררים, משת"פים שהוגלו לבית שמש לשומרם רחוק מהעין האכזרית הנקמנית. אלא בשומרים באתרי הבניה הרבים הפזורים בשכונות החדשות. שומרים המועסקים במקום בדרך כלל הם בני מיעוטים, רובם מהפזורה הבדואית, עברית שגורה בפיהם, לשון חלקלקה ויצר רע מאוד כולל פיתויים מושך אל האתרים האלה בשעות החשיכה נערות, ריר עדין על שפתותיהם. "אפילו ילדות" מדגיש לי סמי ביטון. לא מדובר במקרה אחד או שניים אלא הרבה יותר. הרבה יותר שמחייב לפעול במיידית למגר את התופעה ולעוקרה מהשורש.

"השומרים באתרי הבניה מזמינים את החברים שלהם בשעות הערב וחוגגים על הבנות שלנו". מתאר ביטון את תמונת המצב כפי שהוא רואה אותה. "הורים לא מעטים פנו אלי, עדיין בלי פרטים מזהים, רק מבקשים לפקוח עין, לדאוג להפיץ את הסכנה האיומה הזו המרחפת על בנות בית שמש. אני בכוונה לא לוחץ אותם. אני מבין את מצוקתם. קוראים הצילו. אני לא יכול לעמוד מנגד למצב הזה.".

ואותו זוהר ארזי מספר שבעבר ביקש לפרסם אירוע כזה כדי להזהיר אבל נמנע ממנו. התגובות היו דווקא תומכות ומחזקות כן לפרסם, כן להזהיר כמובן בעילום שם ובדאגה שלא ייחשפו זהויות המעורבות.

אגב אחד המגיבים באותו פוסט מציע להקים משמר לאומי מקומי למיגור התופעה. "סיורים במקומות כאלו יצמצמו את התופעה ואולי אפילו למוחקה מהקיום של העיר בית שמש".

הנה לנו אזהרה חמורה למציאות קשה. מי יטפל בה? פנינו לסגנית ראש העיר הממונה על הרווחה עו, ד רינה הולנדר לקבלת גובתה לנושא. כאשר זו תגיע נצרפה לידיעה.

נושאים: בית שמש, אתרי בניה, בני מיעוטים, בנות, התבוללות
הפוסט שפרסם סמי ביטון
הפוסט שפרסם סמי ביטון
הפוסט שפרסם סמי ביטון
הפוסט שפרסם סמי ביטון
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: