לא ייבנה מעון נוסף ברח האדמור מבעלזא

לקח פרשת שפת אמת לא נלמד בעירייה. העירייה ביקשה להקים מעון יום על שטח שיועד לבניית מוסד תורני. הוועדה המחוזית לתכנון ובניה קובעת משלא חודש היתר הבניה העתירה התייתרה.

5 / 5 ☆ מדרגים: 1
עו"ד גלעד שאול
עו"ד גלעד שאול

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה דנה בבקשה לבטל מתן היתר לבניית מעון יום ברח האדמ"ור מבעלזא בשל התנגדות תושבים. היתר הבניה של מעון היום שתוכנן להיבנות על ידי העירייה בשכונת רמת בית שמש ב' ניתן עוד בשנת 2018, אלא שמאז לא התקדמה מלאכת הבניה ולמעשה בחודש מרץ 2021 פג תוקפו של ההיתר.

לפני הוועדה הופיעו נציגי העותרים עו"ד גלעד שאול וגם אדריכלית העיר הגב' ענבר וייס.

כתב הערר המפורט מנה כ- 40 עמודים שכללו את פירוט הטענות המשפטיות של התושבים ואילו כתב התשובה של העירייה מנה עמוד וחצי ויו"ר הוועדה תמהה איך יתכן כי "הפיסקה" שהם כתבו מתגברת על כל הטענות המצוינות שעלו בכתב הערר שכלל פסיקה ענפה. בין עיקר טענות העותרים נמצא כי באותו רחוב מצויים מעונות יום למכביר, ואין צורך במעון נוסף. עו"ד גלעד שאול טען: " העירייה פעלה לפי האינטרסים של המקורבים לעירייה שדופקים להם על השולחן". האשמה חריפה מאוד.

יו"ר הוועדה מתחה ביקורת חריפה על התנהלות העירייה וקבעה כי היתר הבניה שהעירייה הסתמכה עליו כלל אינו בתוקף. מעבר לכך, יו"ר הוועדה ציינה כי העירייה איננה יכולה לשנות את השימוש של השטח למעון יום בניגוד לשימוש שנקבע בתוכנית המתאר המחוזית. לקח פרשת שפת אמת כנראה לא נלמד בעירייה בשעה ששטח יועד לבניית מוסד תורני ובמקום זאת נבנו מרפאות ובנייני מגורים. הפרשה הזאת עומדת היום בפני בית המשפט המחוזי בצורת כתב אישום חריף נגד המעורבים בפרשה.

יו"ר הוועדה ציינה כי העירייה דרסה את תוכנית המתאר המחוזית ואישרה תוכנית בשנת 2018 שלא קבעה הוראות מפורטות ושימושים ספציפיים למבני הציבור ב-65 דונם שנמצאים בה ומכוחה העירייה יכולה לבנות בשטחים אלה ככל העולה על רוחה לרבות בית קברות ושדה תעופה מינורי וכל זאת מבלי לתת לציבור זכות להתנגד לכך.

פרוטוקול הדיון גדוש בהערות לעירייה על שימוש בקרקע בניגוד להוראות.

עו"ד גלעד שאול מסר כי: אומנם היתר הבניה בוטל כעת אבל לעירייה יש סמכות לחדש אותו ולכן עד שלא נקבל מסמך רשמי מהעירייה כי אין בכוונתה לבנות בשטח מעון יום אנחנו לא נעצור. בימים אלה אנו שוקלים גם להגיש עתירה מנהלית שתבטל את התוכנית שאושרה בשנת 2018. אני רוצה לשבח את יו"ר הוועדה על דבריה אין ספק שבשנים האחרונות אנחנו רואים שהוועדות לתכנון ובניה מקשיבות לציבור המתנגדים בפרט במקרים אלו בהם נרמסים זכויותיהם. כמו כן אני רוצה להודות למאות התושבים שהצטרפו לערר."

סיכום דבר: ההיתר לא הוארך, ומשכך העותרים יצאו מרוצים מהעובדה, מעון יום נוסף לא ייבנה, ותינתן להן זכות ערער במידה והעירייה תחליט לחדש את ההיתר או לעשות בשטח כל פעולה בניינית אחרת.

נושאים: הוועדה המחוזית לתכנון ובניה, בית שמש, מעון יום, עוד גלעד שאול
עו"ד גלעד שאול
עו"ד גלעד שאול
עו"ד גלעד שאול
עו"ד גלעד שאול
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:51 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
לא ייבנה מעון נוסף ברח האדמור מבעלזא
יודע דבר
(5 / 5)

נכתבה ביום שישי, 28 בינואר 2022, 04:44

ומה עם אולם הספורט שהוקם ברחוב האדמו"ר מבעלזא והוסב בצורה לא חוקית לבית כנסת שלהם? חסידי בעלזא עושים מה שהם רוצים ומצפצפים על החוק!!!!