הכירו ג.ג- גרינברג את גולדברג- מאחדים שורות ומחכים לדרעי

שלב א בתכנית 'המתאחדים' או אולי שלב אחרון? גור ובעלזא עדיין לא במשחק, מצפים להכרעת ש"ס שתחבור כנראה לבלוך, כל זה לפני ההחלטה הגורלית שהליכוד יצטרך לקחת.

צילום מהטויטר של ישראל כהן
צילום מהטויטר של ישראל כהן

נסעו לבני ברק לחתום, וזה רק סמלי שהסכם פנימי חרדי, בין שתי אוכלוסיות קיצוניות ייחתם שם בעיר התורה והיראה. לא בהרי ירושלים האוורירים, לא בבית שמש עצמה, כיתתו רגליים החותמים לבני ברק. משה גפני עם פרוש, בליווי הנציגים משני הצדדים, המתח היה באוויר, הדממה סיפרה למעשה תחושות של אי נוחות מהמעמד בקרב חלק מהנוכחים. שולחן עטור רוגאלאך, בורקס תפוא"ד, פאנטה, קולה ובקבוק יין היה אמור מעט לרכך, הכל כדי לומר כמה דברים ולחתום על הסכם שהיה ברור מלכתחילה. גרינברג, גולדברג ושאר השושבינים, כולל סילברסטין ישבו והנהנו לקול מוצא פיהם של האדמו"רים גפני ופרוש.

גולדברג בישיבתו עם עליזה בלוך, היה ברור שהוא אינו שבע מספיק, והאיש אשר התיאבון שלו גדול, לא יסתפק במה שהוא גזר על העיר, אלא ירצה עוד ועוד. בתקווה שבימי גרינברג יוכל להגשים עוד יותר. מה עוד יכול לבקש? בלוך כבר הקדיחה עבורו את שכונה ו, את שכונה ח ואת שכונת צפון העיר. די לו לממש את אלה בקדנציה הבאה כדי שהוא כבר יהיה כינור ראשון כשאיפתו לפני חודשים בריאיון שהוא יהיה ראש עיר בעשר הבאים הבאות.

מה עכשיו? אז אחרי שחתמו הנציגים האלה, מדגל, ושלומי אמונים שמונה בעיר כמה אלפים, האם הוכרעה התמונה? עדיין לא!!!

ובכן, גפני אולי יודע וער לעובדה שקם מחנה חדש בתוך יושבי האוהלים בעיר שלא דופקים חשבון לדברי 'החוצנים'. והם יפעלו בדיוק לפי מה שהם מרגישים, הרגישו, או ירגישו בעתיד . אלה מתאגדים היום גם בכוונה לדרוש ייצוג הולם בתוך הרשימה וגם מאיימים בהתמודדות במסגרת פוליטית חדשה. ג.ג עדיין לא הגיעו אל הנחלה, גם אם הם רואים ממרומי הגבעות את בית שמש בתפארתה.

במחנה בלוך צפו שזו תהיה התמונה בשלב כלשהו של ימי הבחירות. אמנם קצת הקדימו, כי עדיין לא נפתרו סוגיות ארציות אחרות בקרב שני המחנות האלה, ובכל זאת החתימה הזו היתה ידועה והובאה בכלל מחשבה לארגון המחנה.

עתה נותר לראות כיצד ינהגו בחסידות גור וויז'ניץ, בשם ראש סיעתם הרב גולדקנופף פורסם כי ההסכמים בבית שמש לא מחייבים אותו". והמשיך וטען "שזו הפרה בין שותפים לסיעה ומהלך חד צדדי על כל ההשלכות".

מה עכשיו? העיניים נשואות לחיבור הבא שעתיד להיות כבר בימים הקרובים, חיבור של בלוך עם ש"ס,

חיבור כזה יאזן במידה מסויימת את התמונה, לקראת ההחלטה הגורלית הגדולה של הליכוד. כדאי לזכור, המחנה הציוני הדתי, על חלקו הגדול, זה המצוי במחנה הציונות הדתית כבר הודיע על תמיכה בלתי מסוייגת בבלוך.

יש הסכם גלוי ראשון, אנחנו לקראת המשך משחק השחמט שמנהלים 'הגדולים'- דרעי, גפני, פרוש גולדקנופף, על גבנו התושבים, בתקווה ש'גדולים' אחרים מהליכוד, אם עוד איכפת להם יתערבו לטובת שארית הפליטה מימי שיבת ציון.

נושאים: בחירות 2023, דגל התורה, שלומי אמונים, גפני, פרוש.
צילום מהטויטר של ישראל כהן
צילום מהטויטר של ישראל כהן
צילום מהטויטר של ישראל כהן
צילום מהטויטר של ישראל כהן
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: