היכל ממזרח שמש חובר לגנרטור של שבת

החיבור ע"פ בקשתו של הרב קנייבסקי זצ"ל בעת הקמת המשכן מעט להתקין מערכת חשמל כשר בשבתות ובחגים.

הרב דוד כהן בנאומו לפני הציבור
הרב דוד כהן בנאומו לפני הציבור

היכל בית המדרש המרכזי 'ממזרח שמש' בקריה החרדית בבית שמש, התחבר למערכת הגנרטור השכונתי כבקשת מרן שר התורה זצ"ל, יחד עם עצרת חיזוק ולימוד מדרכיו. החיבור הוא לספק חשמל כשר בימות השבת והחג.

בעת הנחת אבן הפינה לבית המדרש לפני כ-5 שנים, יו"ר ומקים בית המדרש חה"כ הרב משה אבוטבול עלה למעונו של מרן שר התורה זצ"ל, לבקש את ברכתו להצלחת בניית בית המדרש, כמו כן ביקש להחתימו על מגילת היסוד של בית המדרש. מרן שר התורה חיזק את הרב אבוטבול ואת הגבאים על הקמת בית המדרש, אך ביקש שבבית המדרש החדש יהיה חשמל כשר בשבתות, וכך יאיר לכל העיר כולה באור של שבת.

הבקשה המיוחדת של מרן שר התורה ליוותה את העוסקים במלאכה לאורך כל הזמן, תוכניות עלו וירדו, היה גם ניסיון לרכוש גנרטור עצמאי לבית המדרש. לפני מס' חודשים נפלה ההחלטה להשיג את הסכום הכספי הנדרש, ולחבר את בית המדרש לגנרטור השכונתי, כאשר יחד עם בית המדרש כל המבנה כולו יחובר, גם אולם השמחות, גם המקווה, וגם חדרי השטיבל'ך. מדובר במרכז גדול עם מערכת מיזוג, כך שהעלות לחבר את בית המדרש היא גבוהה ביותר.

לרגל ציון החיבור, נערכה עצרת זיכרון וחיזוק בבית המדרש, בהשתתפות רבני העיר, בה העלו על נס וספרו סיפורי הוד והתעוררות מאורחות חייו בקודש של מרן זצ"ל, ובמיוחד על מסירותו הרבה להקמת עולה של תורה וחיזוק קהילות הקודש בעירנו בית שמש.

את המעמד פתח והנחה חה"כ הרב משה אבוטבול שסיפר לקהל בהתרגשות על בקשתו המיוחדת של מרן זצ"ל לחיזוק חומת השבת כמו גם על בקשתו עם הקמת תאגיד המים העירוני 'מי שמש' להפעיל מדי מים ללא חשש חילול שבת, דבר שהיה חידוש בשעתו ומבית שמש למדו גם ערים אחרות להפעיל את מדי המים שיוצרו בבית שמש בהכוונתו של מרן שר התורה.

במעמד הובאה אגרת ברכת של נשיא מועצת חכמי התורה מרן הגר"ש הכהן בה בירך את קהילת 'ממזרח שמש', את רב הקהילה הגר"ד כהן, ואת יו"ר ביהמ"ד חה"כ הרב משה אבוטבול על ה"הידור מצווה מעליא וזכות עצומה לשבת מלכתא היא מקור הברכה". במכתבו כתב מרן הגר"ש כהן: "מצוה רבה לתמוך ולסייע בהוצאות רבות אלו ושכרם גדול מן השמים ועל אחת כמה וכמה בתקופה זו אשר מנסים ל"ע לפגוע בחומות השבת וקדושת עם ישראל שזהו תוספת לכבודה וקדושתה של השבת". את המכתב הקריא יו"ר איגוד בני הישיבות וחבר מועצת העיר הרב חיים זמורה.

העצרת התקיימה במעמד רבנים רבים ביניהם נכדו של הרב קנייבסקי זצ"ל , הרב נתן הכהן קופשיץ, רב השכונה וכן רב ביהמ"ד הרב דוד הכהן.

נושאים: הרב עובדיה יוסף, משה אבוטבול, ממזרח שמש, גנרטור של שבת
הרב דוד כהן בנאומו לפני הציבור
הרב דוד כהן בנאומו לפני הציבור
הרב דוד כהן בנאומו לפני הציבור
הרב דוד כהן בנאומו לפני הציבור
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: