ד"ר צבי צמרת איש חינוך הלך לעולמו והוא בן 78

בימים בהם מדינת ישראל צריכה אנשים כמוהו, הלך לעולמו מי שעמד בראש הוועדה למציאת ההסדרים לנסיעה ברח' בר אילן בירושלים

ד"ר צמרת
ד"ר צמרת

ד"ר צבי צמרת הלך לעולמו. האיש שפעל למתן שסעים בחברה הישראלית הלך לעולמו דווקא ברגעיה הקשים ביותר של החברה בשעה ששסעים עמוקים מרפדים דרכה. איש ארץ ישראל, יליד נתניה, בצעירותו בין חברי קיבוץ האון שעל שפת הכנרת. שימש כמנהל בית הספר התיכון במדרשת שדה בוקר ובהמשך ניהל גם את בית הספר התיכון "דנציגר" בקרית שמונה. לאחר סיום תפקידו זה מונה בשנת 1983 למנכ"ל יד יצחק בן צבי, תפקיד בו שימש כ-27 שנים.

ערך ויקיפדיה על צבי צמרת עמוס בפרטים על מעשיו ודרכו בפעילות למען החברה בישראל ובמיוחד בעולם החינוך. צמרת היה מבין מנסחי אמנת כנרת השואפת ליצור מכנה משותף לזרמים והמחנות השונים ציבור היהודי (ימין-שמאל, דתיים-חילוניים וכו') ואף חתם עליה ביחד עם שורה של אנשי ציבור מהימין והשמאל. בשנים 2010 עד 2011 שימש בתפקיד יו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך..

בשנת 1996 מונה לעמוד בראש "ועדת צמרת" לבדיקת סדרי הנסיעה בשבת ברחוב בר-אילן בירושלים. הצעותיה של הוועדה התקבלו על ידי בית המשפט העליון והביאו לכדי סיום סכסוך רב שנים אודות הנסיעה ברחוב זה בשבתות, אשר נמשך משנת 1983 עד 1996.

צמרת לימד במוסדות חינוך רבים ברחבי הארץ בהרצליה, בנתיבות, בקרית שמונה, בקיבוץ נחשון, בשדה בוקר ועוד. התגורר בעיר במשך שנים ארוכות. ד,ר צמרת עטור פרסים רבים על פעילותו ועבודתו אותה עשה במסירות אופיינית.

בין הנפרדים הרבים גם ראש העיר בית שמש ד"ר עליזה בלוך." אני נפרדת מחבר אישי שלי ושל משפחתי הקרובה. שנים קיימתי בביתי שיעור פרשת שבוע. צבי, איש של ספר, היה ראשון להתייצב לכל שיעור ובכל מזג אוויר. גם שעברנו, בתקופת הקורונה, לקיים את השיעורים בזום, צבי לא ויתר גם אז. בדיוק בימים אלו מדינת ישראל תחסר את תפיסתו הממכלתית שראתה בבניית הגשרים שליחות חיים, העיר בית שמש מאבדת שגריר נאמן שלה".

יהי זכרו ברוך.

נושאים: צבי צמרת, בית שמש, מכון בן צבי
ד"ר צמרת
ד"ר צמרת
ד"ר צמרת
ד"ר צמרת
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: