דרעי הציע לאבוטבול לזרוק את הליכוד

לפני חודשיים, פנה אבוטבול לאריה דרעי והציג בפניו את קשייו עם המפלגות החרדיות. דרעי החלטי: "זרוק את הליכוד ותוך שעה אני מביא את כל החרדים אתך".

בא לבקש הנחה בארנונה
בא לבקש הנחה בארנונה

משבר מדומה בין אבוטבול לבין הליכוד או לא? מי גרם למשבר, הליכוד או אבוטבול? מי רצה את המשבר הזה, אבוטבול או הליכוד? הטיעונים הם לכאן ולכאן. כבר לפני חודשיים היה ידוע בליכוד שאבוטבול אינו מתכוון לאשר את זכות הוטו שיש לשלום אדרי על מניעת הקצאות בעיר הותיקה. אז למה הליכוד לא טרק אז את הדלת? לפני חודשיים מבחינת הליכוד לא הייתה אלטרנטיבה לאבוטבול, אבוטבול היה מועמד יחיד שיכול היה לעשות כל מה שרצה, לתת או לבטל , להסכים או להתנגד. בליכוד המתינו לראות תוך בחינה את כוחה של עליזה בלוך, משראו כי עליזה צוברת תאוצה ומצליחה לאיים על אבוטבול, הבינו כי לא אלמן ישראל.

גורם בכיר בליכוד יודע לספר כי המשבר הזה היה צפוי, ואפילו מתבקש, לאור ירידת ערכו של אבוטבול בציבור החרדי. "שלא תטעה, סר חנו של אבוטבול בקרב החרדים. לצערם או לאכזבתם יש פילוג בתוך המחנה החרדי ואפילו יריבות תהומית שאינה מאפשרת להם להביא מנהיג חדש וחיובי יותר לזירה הציבורית. אנחנו בלית ברירה אחרת עם אבוטבול".

אבוטבול התקשה לחבר חיבורים שמחינת המנהיגות החרדית הם היו הכי טבעיים. דגל התורה ושלומי אמונים, לא עשו לו חיים קלים. הם דרשו והתעקשו על דרישותיהם. קבלת תפקידים, הקצאת משאבים והקצאות למוסדות, ועוד שורה של אתגרים כמו העברת המועצה הדתית, חלקות קבורה, כמעט כל נכסי העיר לטובת דגל תורה. חלק מאותם תפקידים ואו רצונות התנגשו לו לאבוטבול בהבטחות שנתן לליכוד.

אבוטבול שיווע לעזרה, הוא פנה לאריה דרעי, שר הפנים, יו"ר תנועת ש"ס. זה שאיבד כוח במישור הארצי, היה חסר לו רק שיאבד את העיר שמובילה ש"ס כבר שתי קדנציות. הסקרים הציגו בפני דרעי את הסיכויים שלו לשרוד כמפלגה, ורק זה היה חסר לו לאבד את בית שמש. אבוטבול פנה, דרעי קפץ לעזור והציע. "מה אתה בכלל מתלבט, זרוק את הליכוד, תוך שעה אני מביא לך את כל החרדים אתך, ואתה ראש העיר בית שמש לעוד קדנציה".

הדי האמירה הזו מהדהדים בראשו של אבוטבול כל החודשים האחרונים, מחד הוא מחוייב להישגי שלום אדרי שנכנס לקואליציה בניגוד לדעת הרחוב בבית שמש, מאידך, שרידותו שלו תלויה למעשה במילוי אמירתו של דרעי. מה יעדיף, את עצמו או את טובת חברו? בכלל לא היה ספק...

גם אדרי חש שוב את איום הרחוב. בסקר האחרון שפורסם בעיתון החרדי הובאו נתוני הצבעה . אחת השאלות בסקר הזה היתה כך: "במי לדעתך סניף הליכוד בבית שמש צריך לתמוך בבחירות לראשות העיר. התשובות היו כל כך ברורות . 77% השיבו עליזה בלוך, 14% אבוטבול, ו- 8% השיבו לא יודע. משמע רוב הסניף היה בדעה שעליזה בלוך תהיה המועמדת הראויה ביותר לבית שמש מבחינת מצביעי הליכוד. לאשרי ושות' היה ברור גם שקריאה להצבעה עבור אבוטבול תפגע קשה מאוד בסיכוי הליכוד לעבור את מחסום שני המנדטים. אין מנהיג שרוצה להותיר ירושה אחריו פחות מאשר קיבל

הנה לכם הקשיים, המאווים, המחשבות וההגיגים. נדמה מעל הכל בולטת אותה אמירה של אריה דרעי שחיזקה את אבוטבול וגרמה לו להקשות את לבו ביחס לרצונות הליכוד .

בדרך נזרעו מוקשים נוספים, מוקש בר אילן אחד מהם. שייבר מוקש שני. מה שלא יכול היה אדרי לעשות בשייבר- מבנה פרטי- עשה בבר אילן. יקוב הדין את הר והגנים לא יועברו לידי אותו אברהם פישר.

האם כל זה ועדיין אפשר לומר מדבר מדומה? נדמה שרק ספקנים בני ספקנים ימשיכו להרהר בסיכוי של קיבוץ מחדש של הליכוד ואבוטבול באותה קואליציה. אם כי יש וחובה להוסיף, בפוליטיקה הכול אפשרי. כאן נכנסת קונספירציה שאומרת, המשבר נועד לחזק את הליכוד, לגרום לכך שמצבעי העיר הוותיקה יצביעו לליכוד. אבוטבול שבטוח בניצחונו (שוכח להביט במראה האחורית לתך מכוניתו) יקרא יממה לאחר סיום בחירות לליכוד להיכנס לקואליציה, אבוטבול יתפשר על מרפסות הסוכה בנווה שמיר, אדרי ושות' יתגמשו בהקצאות בעיר הוותיקה. בקיצור יהיה מעניין,

נושאים: שס, אבוטבול, הליכוד, דגל התורה
בא לבקש הנחה בארנונה
בא לבקש הנחה בארנונה
בא לבקש הנחה בארנונה
בא לבקש הנחה בארנונה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
דרעי הציע לאבוטבול לזרוק את הליכוד
גולש אנונימינכתבה ביום שני, 22 באוקטובר 2018, 14:22

עליזה בלוך תפיל את העיר אין לה מושגים בעולם הפוליטי בקושי לנהל כיתה ולומר לתלמידות בוקר טוב הכל קישקוש היא תביא מפעלים? היא תנהל מאבקים משרדיים? היא תבנה בניינים? היא תקים קניונים? היא תיצור תעסוקה? אז למה היא בעצמה לא נמצאת בהייי טק?? יותר מכובד מלריב כל היום עם פוליטיקאי מגעיל..

דרעי הציע לאבוטבול לזרוק את הליכוד
לא אבוטבולנכתבה ביום חמישי, 27 בספטמבר 2018, 23:00

עובדים עלינו בעיניים. הליכוד שם פס על הוותיקה. כל מה שמעניין אותו זה ג'ובים לקרובי משפחה.

דרעי הציע לאבוטבול לזרוק את הליכוד
מצביע לעליזה בלוךנכתבה ביום רביעי, 29 באוגוסט 2018, 16:56

הגיע הזמן שקמפיין הבחירות בבית שמש לא יהיו על יחסי חרדים חילונים אלא בהתמקדות על ניהול נורמלי של העיר.. ולהפסיק שנאה שהיחיד שמרוויח מכך הם כלי התקשורת שמחפשים אייטם ורייטינג..ובסוף כ ו לם מפסידים והבחירות האחרונות יוכיחו..והאמת והשלום אהבו

דרעי הציע לאבוטבול לזרוק את הליכוד
יניבנכתבה ביום רביעי, 29 באוגוסט 2018, 03:32

חבל שרבים העיר הוותיקה התפתחה בשנתיים האחרונות יותר מכל ימיו של וועקנין