דודי גוזלן: לעצור את מכרז נווה שמיר ב

מדובר בשיווק חדש של קרקעות ל 3,438 יח"ד בשכונה, גוזלן טוען לאפלייה במכרז, ודורש מהיועצת המשפטית לעצור את קידום המכרז.

5 / 5 ☆ מדרגים: 1
בניה בנווה שמיר א
בניה בנווה שמיר א

רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון פרסמו כבר בחודש דצמבר 2023 מכרז מקוון במסלול 'דיור במחיר מטרה' לרכישת זכויות חכירה לבניית 3,438 יח"ד בבנייה רוויה למגורים, מסחר ותעסוקה בשכונת נווה שמיר (ה'2), בית שמש.

מדובר בשיווק חדש של קרקעות ל 3,438 יח"ד בשכונה, כ-300 יח"ד במבנה לדיור מוגן וכ-120 חדרי מלון. תמהיל הדיור בשכונה מגוון, חלק ממבני המגורים עם חזית מסחרית לצד בתי כנסת, גני ילדים, בתי ספר, תחנה לאם ולילד, מקוואות ומעוני יום. ייעודה של שכונת נווה שמיר היה לפתור בעיה אצל הציבור הכללי והדתי לאומי שביקש להגיע לעיר ומצא מחסור בדיור. כך הוקמה נווה שמיר א וכך יועדה גם ה 2. בה יש כאמור 3438 יח"ד.

המגרשים המשווקים במכרז הנוכחי מיועדים לבנייה רוויה למגורים, מסחר ותעסוקה כחלק מתוכנית 'רמת בית שמש – שכונה ה'2' המתפרשת על כ-1,060 דונם מדרום לכביש 6 וממזרח לכביש 5.

פתיחת המכרז נעשתה לפני ימים אחדים, ומועד אחרון להגשה הוא ה-17.6.2024.

חבר מועצת העיר דודי גוזלן מסיעת האופוזיציה עיר מאוחדת נחרד לעתיד השכונה ושיגר מכתב ליועצת המשפטית לממשלה ולמבקר המדינה לעצור את המכרז!!! הדרישה באה בעקבות הזמנת משרד השיכון לקבלת הצעות לרכישת זכויות חכירה בבנייה רוויה בשכונת נווה שמיר ה'2 בעלת מאפיינים המתאימים לצביון חרדי. עצם האזכור מצהיר במפורש כי השכונה מותאמת לאיפניון אכלוס חרדים. "דבר זה עומד בניגוד לכל הגיון וחוק ולמעשה מייצר אפלייה קשה ופוגע בציבור חילוני ודתי לאומי גדול החי בשכונה או אלו המבקשים לבוא ולהתגורר בה (שכונה זו היא מהבודדות בכל רמת בית שמש שיש בה אוכלוסיה מעורבת). ואם יש בכוונתכם להמשיך במכרז הזה אזי יש לחייב את משרד השיכון לפרסם מכרז נוסף בכמות יחידות זהה ובעלת מאפיינים המתאימים ל"צביון חילוני ו/או דתי לאומי".

נזכיר נשכחות כי גם ראש העיר הנוכחי (סרטון שהופץ מחדש במערכת הבחירות לגנותו) וגם ראש העיר בזמנו (משה אבוטבול) חתמו על הסכם עם החזית הציונית בעיר (מפלגות בעלי מוטיב ציוני ) בדבר ייעוד שכונת נווה שמיר. ה לחילוניים ודתלים- ד לחרדים. המציאות מוכיחה כי החרדים קיבלו את ד והחילוניים צריכים להיאבק כדי לקבל את ה.

נושאים: נווהשמיר ה 2, משרד השיכון, רמי, דודי גוזלן, בית שמש
בניה בנווה שמיר א
בניה בנווה שמיר א
בניה בנווה שמיר א
בניה בנווה שמיר א
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:51 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
דודי גוזלן: לעצור את מכרז נווה שמיר ב
אלי
(5 / 5)

נכתבה ביום שני, 20 במאי 2024, 04:23

שכונת ה 2 (נווה שמיר ) מוקפת מכל הצדדים בשכונות חרדיות .אם רוצים לבנות פרויקט לציבור הכללי אפשר לבנות אותו ליד הישנה או במיקום חדש .מה ההגיון לבנות לי ד שכונה א.ג.וד. שכונה כללית ? זה בדיוק המיקום לבנות שכונה לחרדים