גן משחקים כן, היכל תרבות לא!!!

תיאטרון האבסורד או איך שהחרדים עובדים עלינו, באותו מתחם בו היה אמור לקום היכל התרבות נחנך השבוע מגרש משחקים לילדים, הכניסה אליו אגב לילדי כוהנים ולכוהנים אסורה.

גן הפיס במרחק פסיעה
גן הפיס במרחק פסיעה

עיריית בית שמש בשיתוף מפעל הפיס חנכו השבוע ברוב פאר ומספריים את גן המשחקים לילדים בהשקעה של 531 אלף ₪. ראש העיר התכבד יחד עם הממונה על שפ"ע שמעון גולדברג ועם האלוף במיל עוזי דיין לגזור את הסרט. איננו מתכוונים לחזור על ידיעת חנוכת הפארק, הפעם באנו לחדש לכם משהו מעניין מאוד. היכל תרבות לא- גן משחקים כן.

גן המשחקים הזה נמצא במרחק פסיעה קטן מקצה החומה המפרידה בין המקום בו היה אמור להבנות היכל התרבות. סוללות עפר, חפירות ובורות עדיין קיימים במקום. חומת הבטון נותרה על מקומה - אנדרטה לרצונות הנסתרים של החרדים להיפרד מהציבור החילוני. באתר הזה כך טוענים מצויות מערות קבורה, וזו הסיבה לה התנגדו החרדים לבניית היכל התרבות. טענה שהופרכה כאשר באותו מתחם נבנה בית כנסת, אם בית כנסת כן, למה היכן תרבות לא? על מצוקי הסלעים של הפארק יש שלטים המצביעים על המצאות מערות קבורה במתחם. בשלטים מתבקשים כוהנים לא להגיע למקום הזה, בחסות מפעל הפיס בבית שמש נבנה מתקן משחקים לילדים אליו הכניסה לילדי כוהנים והוריהם אסורה.

ממש באותו מתחם בו הוקם פארק המשחקים עתיד היה לקום היכל תרבות שהרבנים החרדים כפו על אבוטבול לא לבנותו במקום המתוכנן. אבוטבול מתוך כניעה לרבנים הרחיב דעת מתוך חשש שהוא הולך לאבד את השלטון בבחירות הקודמות והקדים תרופה למכה- אישר הקמת חומת הפרדה בין היכל התרבות לבין השכונה החרדית, מחשש חלילה שהעיניים בנחלה יתגרו ממראות הבאים להיכל התרבות. סופו של דבר, אבוטבול נבחר בשנית, והגזרה הזו לא נחתה על הציבור החרדי. ברוב תחבולות ובתמיכת הציבור הלאומי שכל תאוותו הייתה בבניית היכל תרבות, נמצא מקום אלטרנטיבי שאילץ את העירייה לשרוף עוד כמה מיליונים כדי לבנותו במיקומו החדש.

מיקום גן המשחקים הוא ממש בסמוך לקריה החרדית נחלה ומנוחה, זו שגידרה עצמה לפני שנים בשערים בל ייכנס ובל ייצא ביום השבת. אל הגן עתידים להגיע ילדים והוריהם מהשכונה החרדית נחלה ומנוחה. היכל תרבות לא, גן משחקים כן!! הקטע הזה לא כוסה ביוטה, בקטע הזה גם אין חומה מפרידה, וכן יש לומר אל הפארק בקטע הזה לא מגיעים לא הורים ולא ילדים מפסגות השבע שכונה חילונית מעורבת. לילדי פסגות השבע יש גן משחקים דומה בקצה השני של הפארק. ואם יגיעו ילדים והוריהם מפסגות השבע, מי שרוצה יכול, ר"ל, לראות שאין בעיה בגן משחקים פתוח, אז למה עדיין קיימת היוטה בפארק היוטה?

זוהי צביעותה של ההנהגה המקומית, גם היא יודעת שהסברים אפשר להגיש, לא בטוח שהציבור בולע את ההסברים המטופשים. אגב שאלנו את שמעון גולדברג, יו"ר סיעת כוח את השאלה: השטח הזה נפסל מלהקים בו היכל תרבות בגלל קברים. היכל לא וגן משחקים כן? תשובתו של גולדברג מעניינת מאוד: "לא אני החלטתי לא לבנות היכל תרבות באזור".

נושאים: היכל תרבות, גן משחקים, פיס ירוק, בית שמש
גן הפיס במרחק פסיעה
גן הפיס במרחק פסיעה
גן הפיס במרחק פסיעה
גן הפיס במרחק פסיעה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: