נחנך המרכז לנערים המיוחדים של 'עזרת אחים' ברמת בית שמש ד'

המרכז בניהולו של הרב דניאל קוגלר, פועל באמצ"ש, בימי שישי ובימים מיוחדים. המרכז, הינו בשורה עבור האוכלוסייה עם צרכים מיוחדים, מושקע ומותאם לנוער מיוחד, ובו גם מתקני ספורט ייחודיים להפגה.

מעמד חנוכת המרכז
מעמד חנוכת המרכז

טקס מרגש ורב רושם נערך השבוע במרכז החדש של מחלקת הילד המיוחד ב'עזרת אחים', בו מופעלות מועדוניות ייחודיות לבנים בוגרים, בניהולו של הרב דניאל קוגלר.

את המעמד כיבדו בנוכחותם סגן ומ"מ ראש העיר משה שטרית, חבר מועצת העיר הרב יוסי גולדהירש, מנהל מחלקת נוער בעירייה יוסי גמליאל, ראש צוות צמי"ד עו"ס דלית בוקבזה באגף הרווחה של עיריית בית שמש וכל חברות צוות עו"ס באגף. כמו"כ מנהלת אגף הילד המיוחד ב'עזרת אחים' הגב' יהודית איתן. צוות עזרת אחים, הרופא המסור הרב ד"ר דב רוזן, הורים ואורחים נכבדים נוספים.

המעמד נפתח בדברי ברכה אותם השמיע מנכ"ל הארגון הרב אברהם קאפ. הודה מעומק לבו לכל השותפים במלאכת הקודש כמו: מנהלת אגף סיוע לחולים - הגב' אלתר, הגב' איתן - מנהלת אגף הילד המיוחד והסגנית הגב' גוטרמן. מנהל המועדוניות לנוער מיוחד הרב דניאל קוגלר שהקים את המערך לבנים בגילאי13-21 בעשר אצבעותיו, ברוב עמל ובכישרון מיוחד. כשהוא מנהל את המרכז לתפארה ובד בבד מוצא מסילות ללבו של כל אחד ואחד מהילדים המיוחדים.

הרב קאפ הודה מקרב לב לצוות עו"ס בעירייה, לחברי מועצת העיר שמסייעים לו על כל צעד ושעל, למאות המתנדבים של ארגון 'עזרת אחים', וביתר שאת למתנדבים והמתנדבות במערך החינוך המיוחד, במועדוניות, בקייטנות, בפעילויות ועוד, שלולא התנדבותם ועזרתם המופלאה, לא היתה מתבצעת כל הפעילות המיוחדת הזאת.

הגב' יהודית איתן מנהלת האגף ציינה את המיוחדות של המרכז החדש שנבנה לאחר השקעה מרובה של צוות אגף הילד המיוחד, עת הגיעו הילדים הצעירים במועדונית, לגיל בר מצווה. לאחר שנמצא מנהל מיוחד הלוקח אחריות ומתמסר לתפקיד - הייתה אפשרות לבנות ממלכה של צוות מדהים הכולל עובדים ומתנדבים הנותנים את הכח ומאפשרים את הפעילות המיוחדת הזו. בנוסף ציינה את האתגר הגדול של הנהלת האגף למול הצרכים הגדלים בבית שמש ומצד שני את הסיפוק הרב כאשר מצליחים לעזור ולסייע. בנוסף סיפרה שהארגון הצליח להפעיל קייטנות לחינוך המיוחד בחופשת הקיץ, דבר שלא היה לו אח ורע בכל רחבי הארץ, ואף שר הרווחה דאז ובכירי המשרד הגיעו במיוחד לבית שמש כדי לחזות בפלא הגדול, לראות את המתנדבים המסורים ששמרו על כל ההנחיות כולל קפסולות קפדניות לילדים המיוחדים, תוך הקפדה מדוקדקת על הגבלות הקורונה שחלו באותה עת. הפעילות הנפלאה נמשכה מספר שבועות בקיץ, במסירות נפש עילאית !

במעמד חולקו תעודת הוקרה באופן ייחודי למתנדבים שתרמו תרומה מכרעת לפעילות עם הילדים המיוחדים, הרב אלי זאהן שמסור בלב ונפש לפעילות בשנתיים האחרונות ואף מגייס מתנדבים רבים נוספים אותם הוא רותם למערך ומפעיל בכל ימות השנה ובמיוחד ביומי דפגרא, ולבחור משה ברטלר. כשהישיבות נסגרו בתקופת הקורונה, החליט להירתם למשימה, גייס עמו חברים נוספים, שניהלו יחד פעילות ענפה בהתנדבות מלאה, למען הילדים המיוחדים. כולל מעבר מבית לבית והוצאת הילדים מבתיהם, לפעילות בגני השעשועים הסמוכים להם, כדי להעניק להם שעות של הנאה וקורת רוח. גם להוריהם רגעים של מנוחה ושלווה. בלי שיצטרכו להתרוצץ סביב הילדים בעלי הצרכים המיוחדים ולטפל בהם ברצף, ללא הפוגה.

כמו"כ חולקה תעודת הערכה לרב ד"ר דב רוזן שהתנדב בהתנדבות מלאה להיות אחראי קורונה לאורך כל התקופה הקשה והמורכבת והיה זמין במסירות ובדייקנות לכל שאלות הבידודים שעלו מתוך פעילות המחלקה.

במהלך הטקס צוינו לשבח התורמים הנדיבים מפלורידה, ר' נועם ומרת אלכסנדרה ליפשיץ, שתרמו חלק נכבד מהוצאות הקמתו של המרכז לבנים בוגרים, כולל מתקני חצר יקרים במיוחד לעילוי נשמת אחיה של הגב' אלכסנדרה, הרב ד"ר ברוך צבי (בריאן) ב"ר ראובן נתן גלבוט ז"ל.

את המעמד חתם "אבא של שמוליק", אביו של אחד מוותיקי הילדים באגף הילד המיוחד ב'עזרת אחים', שמוליק בן ה-19. דמעות של התרגשות עלו בעיני הנוכחים כ'"אבא של שמוליק", תיאר את הקושי העצום של ההתמודדות עם נער בוגר עם אוטיזם בתפקוד נמוך, ואת התרומה העצומה למשפחה כשארגון נכבד כמו 'עזרת אחים', נרתם לשאת בעול ולקבל על עצמו חלק מהעול הכבד שבטיפול בילד בעל הצרכים המיוחדים.

"הם לוקחים אותו לשלוש שעות כל יום, כשהוא חוזר מהישיבה המיוחדת שלו בירושלים, בשעה ארבע אחה"צ, ועד השעה שבע בערב, שלוש השעות הכי קריטיות והכי קשות, זה הזמן שבו אנחנו יכולים להשקיע יותר בשאר הילדים, האחים של שמוליק שחוזרים מהלימודים ורוצים את מלוא תשומת הלב של ההורים, הם רוצים לשבת לארוחת ערב רגועה, וליהנות מאמא ואבא שמקשיבים להם ועסוקים רק בהם. את התרומה הנפלאה הזאת ש'עזרת אחים' תורם לנו, אי אפשר לתאר במילים", אמר אבא של שמוליק ומחה דמעה, כשעמו מוחים כל הנוכחים את דמעותיהם שלהם

נושאים: עזרת אחים, בית שמש, הרב אברהם קאפ
מעמד חנוכת המרכז
מעמד חנוכת המרכז
מעמד חנוכת המרכז
מעמד חנוכת המרכז
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: