בשל הביקורת: בלוך מקצרת נסיעתה ושבה לארץ

בהודעה מלשכתה גם נחשף שהיא יצאה בשליחות קרן שמש ובתיאום מלא עם פיקוד העורף עליו ממונה עובד פקוד שלה

בלוך עם בוקובזה
בלוך עם בוקובזה

הביקורת הקשה על הפקרת העיר ללא הותרת ממונה במקומה עשתה את שלה וראש העיר הודיעה הערב, במוצ"ש על קיצור שהייתה בארה"ב.

בהודעה שיצאה מלשכתה (?), שימו לב לניואנסים, מלשכתה, לא מלשכת דוברות העירייה מספרת כי "בשל המצב הבטחוני ולנוכח הרחבת טווחי הירי מעזה שכלל אזעקה ביום שישי בבוקר בבית שמש, החליטה ראש העירייה על קיצור שהותה בחו״ל וחזרתה לישראל.".

לא!! לא זה היה נחוץ, לא שובה המיידי, ולא שום כלום, יכולה הייתה ראש העיר להאציל סמכות לפי החתום בהסכמים הקואליציוניים ובהודעות שהעבירה למשרד הפנים על מינוי ממונה ממלא מקום, ולהפקיד בידיו את הסמכויות לניהול העיר. בלוך העדיפה להפקיר את העיר לימים ולצאת לחו"ל.

בפעם הראשונה גם מתפרסם כי הגורם המוציא את בלוך לחו"ל אינו עיריית בית שמש, אלא קרן שמש. "יצאה ראש העירייה לארה״ב (בתיאום מוקדם עם פיקוד העורף) לצורך קידום יוזמות לפיתוח העיר במסגרת ״קרן שמש״, אך בעקבות הימשכות האירועים, החליטה ראש העירייה לקצר את הביקור ולחזור לישראל." אגב זה אינו מקהה את הביקורת על יציאה ללא אישור לפורום הנכבד של מליאת מועצת העיר

בלוך בהודעה מלשכתה מציינת כי היציאה נעשתה בתיאום עם פיקוד העורף, מה היתה הבעיה לפרסם זאת לפני, בדגש לפני הנסיעה? התשובות אולי בידי מפקד היקל"ר. נעיר כאן כי מפקד היקל"ר בבית שמש, אינו אחר מאשר עובד בחברה הכלכלית של העיר לתאם עם פקוד שמאחריותו לדאוג לציבור בעת חירום ולחשוב תחילה עליו. שום שליחות, ושום גיוס כספים בעת הזו לא יכול במקום הרוגע לתושבים, וכל זה ללא שיתוף הציבור בכוונות האלה. מעניין לקבל התייחסות פיקוד העורף ליציאה וגם לעובדה שהמקלטים היו סגורים בעת הירי על איזור בית שמש.

בלוך מנסה להרגיע, אולי בשל הלחץ הציבורי שנוצר גם בקבוצת הואטסאפ הפנימית של חברי מועצת העיר. מהקבוצה פרש סגן ראש העיר כמחאה על אי שיתוף חברי מועצת העיר ברגישות הבטחונית אליה נקלעה העיר.

ראש העיריה ד"ר עליזה בלוך: ״למרות שמצב המוכנות העירונית בשליטה מלאה ולאחר הערכות המצב שקיימתי בהשתתפות אנשי המקצוע בעירייה ופיקוד העורף נוכחתי לראות שהכל מנוהל כנדרש, עם זאת הרגשתי צורך להיות יחד עם תושבי העיר מקרוב, המתמודדים בגבורה עם המתיחות הביטחונית״

נסכם, לא התרגשנו מהיעדרה מניהול העיר, התרגזנו נכון יותר מהעובדה שיכולה הייתה לצאת לחו"ל, להודיע לציבור על יציאתה ועל תכניתה לשהות בחו"ל ימים, ובמקביל להפקיד בידי אחד משותפיה את הפיקוד והאחריות.

נושאים: עליזה בלוך, בית שמש, קרן שמש, הפקרת עמדה
בלוך עם בוקובזה
בלוך עם בוקובזה
בלוך עם בוקובזה
בלוך עם בוקובזה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: