ברדוגו מציע לשקול ביטוח רשויות מפני תביעות בחברת ביטוח מחו"ל

לחלופין, מציע ברדוגו להקים חברת ביטוח בשיתוף השלטון המקומי במטרה לצמצם דרישות ועלויות

אריה ברדוגו
אריה ברדוגו

אריה ברדוגו התראיין היום בתכנית 'צבע הכסף' על העובדה שיש רק חברה אחת המסכימה לבטח את הרשויות המקומיות בישראל. "זה מעלה את המחיר ודרישות נוספות מצד החברה המבטחת" המשיך להסביר ברדוגו. ברדוגו התארח אצל רונן פולק היום ברשת ב'.

הריאיון עסק בביטוח הרשויות מפני תביעות המוגשות בידי התושבים. אדם שהולך ברחוב תובע את הרשות המקומית בה הוא מתגורר ולא קרה ששופטים יזרקו תובעים מכל המדרגות, כך שהרשויות נאלצות לשלם כסף רב על ביטוחים ובעיקר על פיצויים לתאונות.

ברדוגו טוען נגד העובדה שרק חברת ביטוח אחת נותרה להתמודד במכרז על ביטוח הרשויות המקומיות. "יש כמעט 270 רשויות מקומיות, וכולן מבוטחות אצל חברה אחת. זה גורם לעלייה במחיר. עצם העובדה שאין תחרות, הרשויות תלויות הרבה ברצון המבטח". לדברי ברדוגו כיום דורשת החברה השתתפות עצמית גבוהה (300 אלף ₪) מה שגורם לרשויות רבות לבוא בדברים לפני ובמהלך התביעה להגיע להסכם עם התובעים. ההוצאה הזו מעיקה על התקציבי הרשויות ולכן הוא מציע פיתרון.

ברדגו מציע כמה רעיונות, לשכנע עוד חברות להתמודד כבעבר, פעם היו הראל, הפניקס ואייליון שממשיכה להיות החברה היחידה המבטחת. להקים במשותף חברת ביטוח תחת צל השלטון המקומי, שתסכים לבטח את כל הרשויות ואז הכסף יישאר בקופה, והצעתו האחרונה להציע לחברות ביטוח מחו"ל להתמודד במכרז.

בעניין העלאת הארנונה או הקפאתה כפי שהוצהר עליה בתכנית הכלכלית של ביבי - סמוטריץ, ברדוגו טוען כי "הקפאה תגרום נזק לתקציבי הרשויות, את מקורות הכיסוי לנזק הכספי עדיין לא הביאו לידיעתנו."

נושאים: איגוד הגזברים, אריה ברדוגו, צבע הכסף, רונן פולק, בית שמש
אריה ברדוגו
אריה ברדוגו
אריה ברדוגו
אריה ברדוגו
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: