בקרוב: הקלה משמעותית בעומסי התנועה בכניסה לבירה

זה חשוב גם לנו, העולים לירושלים ונתקעים בפקקים. הכניסה החדשה לירושלים תוביל מכביש מס' 1 היישר אל מרכז העיר. פרויקט שז"ר מקודם על ידי משרד התחבורה ועיריית ירושלים ומבצעת אותו חברת מוריה, החברה לפיתוח ירושלים.

שער לבירה: צילום משרד התחבורה
שער לבירה: צילום משרד התחבורה

מדובר בפרויקט ענק הכולל הפרדה מפלסית באורך 730 מטרים ובה שתי מנהרות המיועדות לנכנסים וליוצאים ממרכז העיר. מכיוון תל אביב, הכניסה למנהרות סמוכה לגשר המיתרים, ולמגיעים ממרכז העיר - בצומת הרחובות בן צבי ואגריפס.

ההפרדה המפלסית החדשה תיפתח בשבועות הקרובים, וצפויה להביא הקלה משמעותית בעומסי התנועה בכניסה לעיר. מתחת להפרדה המפלסית מצוי החלק השני של הפרויקט - חניון שז"ר, הכולל 5 קומות תת-קרקעיות בעומק 40 מטרים ובהן 1,300 מקומות חניה. החניון צפוי להפתח במהלך שנת 2025.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב: "מרכז התחבורה העתידי שז''ר מייצג את התפיסה התחבורתית הכוללת שאני מקדמת, אשר שמה דגש על חיבוריות וקישוריות, ועל שילוב מוקדי תעסוקה, דיור ופנאי בסביבת המרכז. במרכז שז''ר ייפגשו הקו המהיר של רכבת ישראל, שני קווים של הרכבת הקלה, קווי אוטובוסים עירוניים, מטרופולינים ובין עירוניים, ואמצעי תחבורה משלימים כמו אופניים ומיקרו מוביליטי. המנהרות שייפתחו בקרוב ישמשו הן כנתיב המקצר את הדרך למרכז העיר, והן ככניסה לחניון ענק שבו יוכלו המגיעים לבירה להשאיר את הרכב ולהמשיך ליעדם בתחבורה הציבורית. זהו עוד צעד ענק בכיוון הנכון."

פרויקט שז"ר, מצוי בלב "רובע העסקים" החדש הנבנה בימים אלו בכניסה לעיר, הכולל את המרכז תחבורתי הגדול ביותר במדינה. המרכז יחבר את קו הרכבת המהיר לתל אביב, שני קווי רכבת קלה, הקו האדום הקיים והקו הירוק העתידי, התחנה המרכזית עם עשרות קווי אוטובוס לכל רחבי העיר, המטרופולין וכל המדינה, נתיבי תחבורה ציבורית, שבילי אופניים וגישה נוחה להולכי רגל, וכמובן שהכל נגיש לאנשים עם מוגבלויות. מנהרות ההפרדה המפלסית שמתחת לפני הקרקע, יאפשרו לרכב הפרטי להשתלב במערך התחבורה הציבורית שמעליהן, עם נתיבי נסיעה ייעודיים בתוך המנהרות.

ברובע העסקים צפויים להיבנות כמיליון וחצי מ"ר של תעסוקה, מסחר, מגורים ומלונאות. העבודות על פרויקט שז"ר דרשו תכנון מדוקדק ותיאום מלא בין לוחות זמנים של כל הגורמים הציבוריים והפרטיים המעורבים בהקמת הרובע.

מאמץ מיוחד הושקע בתכנון הנדסי ולוגיסטי, על מנת שהעבודות התת-קרקעיות האינטנסיביות לבניית וחציבת ההפרדה המפלסית והחניון יתבצעו ללא הפרעה לתנועה בעורק התחבורה הראשי שמעל לתקרת הפרויקט. מורכבות נוספת הייתה הקרבה לתחנת הרכבת יצחק נבון, שחייבה את חברת מוריה לתכנן את מהלך העבודות, לרבות ביצוע פיצוצים מבוקרים במסגרת עבודות החציבה, תוך שמירה על פעילות רציפה של הרכבת.

נושאים: ירושלים, תחבורה מירי רגב, כביש מס 1
שער לבירה: צילום משרד התחבורה
שער לבירה: צילום משרד התחבורה
שער לבירה: צילום משרד התחבורה
שער לבירה: צילום משרד התחבורה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: