בית שמש בלי כיתות כוננות אזרחיות

קנאה ותושיה: עשר כיתות כוננות ראשונות החלו לפעול בירושלים, בבית שמש מחכים למשיח...

כיתות כוננות בירושלים צילום: דוברות
כיתות כוננות בירושלים צילום: דוברות

עשר כיתות כוננות ראשונות החלו לפעול בירושלים, כאשר בסוף התהליך יוקמו שם 33 כיתות כוננות בעיר כולה, שימנו כ-550 מתנדבים בכל שכונות העיר. בבית שמש אין אפילו כיתה אחת לרפואה!!!

מה קורה בבית שמש? תושבי השכונות הדרומיות, השכונות החדשות רמות ד וג' זועקים כבר שבועות להתארגן להגנה על שכונותיהם. ועוד לפני המלחמה ראו שם לחוסר מוגנות וביטחון אישי, באה המלחמה והיה צפי שהעניין הזה יזורז בצורה כלשהי. להפתעת התושבים, יותר נכון לאכזבת התושבים אין, אין בבית שמש אפילו כיתת כוננות אחת של מתנדבים תושבים. היוזמה צריך לומר באה אמנם מארגוני הביטחון (משטרה וכד') או מאגף הביטחון בעירייה שצריך לאתר תושבים פעילים קהילתיים להצטרף ליוזמה. בעיה קטנה: בשכונות המדוברות אין כאלה, או לפחות אם ישנם הם מעטים מאוד, בשל העובדה שאנשי הביטחון מחוייבים לשאת נשק, ורוב תושבי השכונות האלה לא לבשן מדי צה"ל מעולם.

המצב הוא בשעה שבירושלים חנכו כבר הקמת 10 כיתות כוננות ובעתיד יגיעו למספר של 33 כיתות כאלה, בבית שמש עם חמישית מאוכלוסיית ירושלים ואולי אף פחות מכך אם לוקחים בחשבון את האוכלוסיה הערבית שאינה מוזמנת להצטרף לכיתות הכוננות, אין אצלנו כיתת כוננות מורכבת מתושבים מתנדבים.

מה כן יש? קצין הביטחון העירוני צחי אלימלך אומר כי בעיר יש מתנדבים חמושים בבתי כנסת בסופי שבוע. להודות על האמת, לא ראיתי כאלה מבקרים לפחות בבית הכנסת בו אני התפללתי בסוף השבוע האחרון. מה עוד יש? קיימת כיתת כוננות משטרתית וכיתת כוננות צה"לית.

רק שלא ידעו על כך באוייב.

נזכיר כי ליד העיר מצויה האקדמיה לשוטרים, וחלילה במקרה של צורך ושלא נזדקק, יכולים כוחות כחולי המדים להצטרף לכל פעילות עויינת. נחמה קטנה.

נושאים: ביטחון, מלחמה, ירושלים, בית שמש, כיתות כוננות, צחי אלימלך
כיתות כוננות בירושלים צילום: דוברות
כיתות כוננות בירושלים צילום: דוברות
כיתות כוננות בירושלים צילום: דוברות
כיתות כוננות בירושלים צילום: דוברות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: