הסיעות בעירייה לא מסרו שמות נציגיהם להרכב חדש במועצה הדתית

טענות לרצינות ראש העיר לקדם הקמת מועצה דתית, "מי שרוצה ברצינות נציגי סיעות, לא מצפה שאלו ייבחרו תוך חמישה ימים". התחושה היא שבלוך מגלגלת את ההחלטה לידי השר לשירותי דת. הטעם: המועצה הובטחה לשתי מפלגות

המועצה הדתית,
המועצה הדתית,
שלשום ה-31.1 היה היום האחרון למסירת שמות נציגי הסיעות להרכב המועצה הדתית. במכתב ששיגרה בלוך לחברי הסיעות הקואליציוניות, וכולם הרי בקואליציה, נתבקשו הסיעות למסור שמות שיהוו נציגים בהרכב המועצה הדתית החדש. כזכור אין למועצה הדתית הרכב נבחר ויש ממונה בלבד שמונה בידי השר לשירותי דת היוצא הרב אביטן. בסוף החודש יפוג תוקף המינוי והשר החדש, מתן כהנא, (ימינה) מבקש למנות הרכב שיבחר לעצמו יו"ר מועצה.

המכתב ששיגרה הגב' בלוך קובע גם את החלוקה הדיפרנציאלית לפי הרכב הסיעות במועצת העיר. בלוך רואה ביהדות התורה סיעה אחת, למרות פילוגה במועצת העיר, דגל ואגו"י צריכות למנות 3 נציגים. הליכוד 2 נציגים הבית היהודי נציג אחד, ש"ס נציג, עיר מאוחדת נציג ועץ של מלאכי כי טוב נציג. בסה"כ תשעה נציגים.

הרכב זה נותן לחרדים רוב 5 (יהדות התורה, ש"ס ועץ) מול 4 של המחנה הציוני (ליכוד, הבית היהודי ועיר מאוחדת).

עד היום לא נמסרו השמות מטעם המפלגות. האם חברי מועצת העיר לא שמים על בקשתה של בלוך. לטעמם גם היא לא ממש רצינית בפנייתה. "אי אפשר לצפות שאנחנו נקבל מכתב ב-26 לחודש, ותוך חמישה ימים נחליט החלטה חשובה כמו מינוי נציגים שלנו למועצה הדתית. מה קרה? אנחנו לא בשום לחץ. שבעה חודשים התנתקה מאיתנו, עכשיו שתמתין בסבלנות".

ועוד, באשר לתוכן קיימות מחלוקות. למשל, לפי רינה הולנדר סגנית ראש העיר מגיע לבית היהודי 2 נציגים ולא אחד כפי שכתבה בלוך, "כך הובטח לנו בהסכם הקואליציוני עם ראש העיר". ישראל מנדלסון מהבית היהודי אומר: "השבוע בע"ה נתכנס ונקבל החלטה".

גם הליכוד לא קיבל החלטות ועדיין לא מסר את שמות נציגיו. ומה באשר לשאר? שאלנו את דובר העירייה מר רועי לחמנוביץ שאומר אין לי שמץ, אבדוק עם נתי (גבאי)". הנה לכם האיש שמטפל בהרכבת המועצה הדתית הבאה.

ובכלל יש תחושה שאיש לא ממהר לגבש את ההרכב למועצה הדתית, גחלת לוהטת מאוד שהובטחה בהסכמים קואליציוניים גם לש"ס אם תצטרף לקואליציה וגם לבית היהודי. היום כאשר שר לשירותי דת הוא מימינה, הנטיה היא להעדיף את הבית היהודי. ומה אז יהיה עם ש"ס? בלוך נדרשת להחליט איזו הבטחה להפר, זו שניתנה לש, ס או זו שניתנה לבית היהודי?

ואולי זו הסיבה לפיה בלוך בכלל לא תמהר ללחוץ לקבל את שמות הנציגים, כי בסוף החודש הזה, יפוג תוקף המינוי לממונה הזמני, והשר רשאי על פי חוק למנות ממונה חדש. ניחשתם נכון, איש מטעם ימינה להשיג השפעה שלטונית מקומית.

נושאים: המועצה הדתית, בית שמש, עליזה בלוך, מתן כהנא, ימינה
המועצה הדתית,
המועצה הדתית,
המועצה הדתית,
המועצה הדתית,
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: