בעיריית בית שמש מסתמכים על משרד החינוך בשעה שאת ההסברה מוביל המשרד לביטחון לאומי

חודש פברואר הוא גם החודש הלאומי להגנה על ילדים ברשת. הנתונים המתפרסמים מעידים על מציאות קשה, ובעירייה מסתמכים על "מערכים שמגיעים ממשרד החינוך" בשעה שאת המאבק מוביל המשרד לביטחון לאומי בשיתוף משטרת ישראל.

מתוך האתר הממשלתי לשיתוף מידע
מתוך האתר הממשלתי לשיתוף מידע

חודש פברואר הוא גם החודש הלאומי להגנה על ילדים ברשת. בחודש הזה, לפחות בחודש הזה נדרשים ההורים להכיר מושגי יסוד להקפדה על ילדיהם בשימוש בכלים המצויים היום במערך הדיגיטלי. אינטרנט, אייפונים למיניהם, אפליקציות ועוד מרעין בישין מצויין לרוב. מה יודעים ההורים הטרודים היכן מבלים ילדיהם בשעות שאינם זמינים בבית?

המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת 105 ויחידת המדען הראשי במשרד לביטחון לאומי מפרסמים לראשונה נתונים חדשים מסקרים משלימים שבוצעו בקרב בני נוער והורים בנושא מצבי סיכון והיפגעות של בני נוער בעת השימוש ברשת

ממצאי סקר חדש בנושא מצבי סיכון והיפגעות בני נוער ברשת, חושפים מציאות שחייבים לתת עליה את הדעת. פחות ממחצית מבני הנוער מרגישים בטוחים במידה רבה או רבה מאוד ברשת. 43% מבני הנוער מעידים שנפגעו ברשת בשנה האחרונה. 32% מבני הנוער שנפגעו ברשת לא דיווחו לאף אחד על הפגיעה.

ושימו לב לנתון הבא המתפרסם: בשנת 2022 טופלו במוקד 105 8,133 אירועים, מתוכם 31% אירועי פגיעה על רקע מיני, 15% אירועי אובדנות וחשש לחיי אדם ו-14% אירועי בריונות.

המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת 105 ויחידת המדען הראשי במשרד לביטחון לאומי מפרסמים לראשונה נתונים חדשים מסקרים משלימים שבוצעו בקרב בני נוער והורים בנושא מצבי סיכון והיפגעות של בני נוער בעת השימוש ברשת. מהסקרים עולה כי מאפייני השימוש ברשת. למרבית בני הנוער (90%) יש גישה לאינטרנט. 62% מבנות ובני הנוער גולשים באינטרנט לפחות 4 שעות בכל יום. ורק 44% מההורים סבורים כי ילדיהם גולשים באינטרנט 4 שעות ומעלה.

החודש הלאומי להגנה על ילדים ברשת בהובלת המטה הלאומי 105 מצוין ברחבי ישראל זו השנה השלישית תחת המסר "מתחברים על בטוח" במטרה להעלות את המודעות בקרב ילדים ונוער, הורים ואנשי מקצוע לשימוש נבון ואחראי ברשת האינטרנט ולהתנהלות ערכית, אחראית ומוגנת ברשת.

המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת – יחידה 105 הוא גוף לאומי אזרחי-משטרתי ייחודי בארץ ובעולם בהובלת המשרד לביטחון לאומי ומשטרת ישראל – להב 433, ושותפים בו משרד הרווחה והביטחון החברתי, משרד החינוך, משרד הבריאות ומשרד המשפטים.
בכל מקרה של פגיעה בילדים ובני נוער ברשת – התקשרו למוקד 105 הפועל 24 שעות ביממה.

ומה עושה עיריית בית שמש לטובת ההורים, לטובת הילדים החשופים? האם היא תוביל מערך הסברה לעודד מודעות לסכנות האורבות הנ"ל.

לא נעים לומר, אבל כמו בנושאים חינוכיים רבים מעדיפה העירייה להסתמך על מה שהמדינה עושה. בעירייה סומכים ומסתפקים במערכים שמגיעים ממשרד החינוך ישירות לבתי הספר. כך נמסר לנו. זאת בשעה שהגורם המוסמך לטפל וגם מטפל הוא המשרד לביטחון לאומי. ועוד, מי בודק אם נעשה שימוש באותם מערכים? מי בודק אם בכלל מגעי מערכים כאלה? תשובות אצל ההורים.

נושאים: המשרד לביטחון לאומי, מינהל חינוך, בית שמש, יחידה 105
מתוך האתר הממשלתי לשיתוף מידע
מתוך האתר הממשלתי לשיתוף מידע
מתוך האתר הממשלתי לשיתוף מידע
מתוך האתר הממשלתי לשיתוף מידע
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: