מינוי אתי מאיר לא סוף פסוק במועצה הדתית

בלוך בהודעה מגנה חריפה לשר כהנא, ש"ס תוקפת את בלוך על הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני, הסיעות החרדיות מתנגדות והליכוד במיעוט עם רינה הולנדר.

קבלת פנים מביכה למאיר
קבלת פנים מביכה למאיר
ראש עיריית בית שמש זועמת, השר מתן כהנא החליט למנות את אתי מאיר, מבלי להיוועץ עמה. "החלטה חד צדדית" כהגדרת דוברות עיריית בית שמש. סיעת ש"ס שיגרה מכתב לראש העיר בעקבות הפרסום כאן על מינוייה של מאיר והאשימה את עליזה בלוך "על הפרה בוטה מצדך של הסכם קואליציוני שנחתם בין תנועת ש"ס לבינך". והוסיף ח"כ חיים ביטון מנכ"ל התנועה המדגיש במכתבו שהדברים נכתבים על דעת יו"ר התנועה אריה דרעי, "אין לנו ספק כי באם היית נאבקת על קיום הבטחתך וחתימתך כפי שנאבקת על נושאים אחרים החשובים לך לא היה לפועל מינוי מתריס זה". חיים ביטון מציע לה לעליזה בלוך לכנס את מועצת העיר לבחירת הרכב למועצה הדתית כפי שעשו ראשי ערים אחרות.

כנראה בסמוך לקבלת המכתב מחיים ביטון, הוציאה ראש העיר הודעה שבתחילה התלבטה אם להוציאה. המכתב מבטא זעם בביטויים קשים מאוד, החלטה חד צדדית, הנציב העליון, מתעלם מ-150 אלף תושבים. דחף בלתי נשלט... ביטויים קשים לקריאה מפיה של מי שרק אתמול שלשום פגשה בו לקדם הצעת ממשלה.

הנה הודעה המלאה:"השר לשירותי דת מתן כהנא פגע בהחלטתו החד צדדית פגיעה משמעותית במרקם החיים המיוחד בעיר בית שמש. המחשבה שבירושלים יושב "הנציב העליון" והוא יחליט החלטות על ה"מחוזות" חלפה מן העולם. כהנא בחר להתעלם מ 150 אלף תושבי העיר ומתוך דחף בלתי נשלט מקבל החלטות הפוגעות באיזון שנוצר בעיר ככלל ובפרט בחיי הדת שנארגים ונרקמים מתוך רצון לבנות גשר וחיים משותפים. השר כהנא אינו מכיר את מרקם החיים בעיר ואני אעמוד כחומה בצורה כנגד כל מי שיבקש לעשות יחסי ציבור פוליטיים על גבי העיר ותושביה. אפעל לכנס את מליאת המועצה ואמשיך לפעול לאישור הרכב המועצה הדתית"

שמחתה של רינה הולנדר הזוכה לגיבוי מסיעת הליכוד במועצת העיר היתה מוקדמת. כל הסיפור כפי שמצטייר אינו קבלת הפנים לה מצפה אתי מאיר בהתייצבותה במועצה הדתית בבית שמש מיד אחרי פורים.

האם תזכה לשיתוף פעולה? אתי מאיר חייבת שיתוף פעולה גם עם העירייה המממנת בסכום נכבד את פעילות המועצה הדתית (כ-5.5 מיליון ₪ בשנה), עם הציבור ועם נבחרי העירייה אשר רובם מתנגדים למינוייה.

סגן ראש העיר שמעון גולדברג הביע דעתו בפני חדשות בית שמש: " לצערי לאור חוסר הסכמות במועצת העיר שר הדתות מינה ממונה ללא שום שיתוף פעולה עם מועצת העיר, אתמוך ואסייע לכל מאמץ יחד עם הסיעות השונות במועצת העיר בכדי להביא לאישור הרכב למועצה הדתית, יובהר כי כל שינוי בסטטוס קוו בענייני הדת בעיר תיתקל בחומה בצורה.". גולדברג לא התייחס בתגובתו לגיבוי הליכוד למינוי מאיר.

מהדברים האלה ניתן להסיק שרוב מועצת העיר נגד מינוייה של מאיר לתפקיד. הסיעות החרדיות (ש"ס, אגו"י, וכנראה גם דגל) עם עיר מאוחדת מהווים רוב במועצת העיר, אלה מן הסתם יזרזו כינוס מליאה או אפילו בהסכמה טלפונית אפשרית יאשרו נציגים מוסכמים להרכבת מועצה דתית אשר תביא לביטול מינויי מאיר. במקום שיש מועצה השר לא יתערב במינוי הראש שלה.

ומה תעשה מאיר? מקסימום יכולה לתת למזכרת את מכתב המינוי לרינה הולנדר לתלות על קיר משרדה , הוכחה להגשמת חלומה לראות כאן אישה בתפקיד ראש מועצה דתית.

נושאים: בית שמש, מועצה דתית, אתי מאיר, מתן כהנא
קבלת פנים מביכה למאיר
קבלת פנים מביכה למאיר
קבלת פנים מביכה למאיר
קבלת פנים מביכה למאיר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: